ידע זה כוח – מומחי בינה עסקית | BI

הסבה והכשרה  |  SQL | BI
קורס BI
JBH

בעידן עתיר טכנולוגיה בו כמויות המידע הולכות וגדלות מדי יום, עולה באופן טבעי הביקוש למומחי בינה עסקית. זה הוא אחד מהתחומים הנחשקים כיום שלמעשה מכשיר מקצועני בינה עסקית לאסוף נתונים חיוניים, לקטלג את המידע באופן מחושב וחכם וליישם אותו הלכה למעשה כדי לנתח מדדים קריטיים במטרה לקבל החלטות טובות עבור החברה ולהביא את הארגון לצמיחה עסקית ולרווחה כלכלית.

יותר ויותר ארגונים מבינוניים ועד גדולים מבינים כמה הידע שהם אוספים על הלקוחות שלהם וגם על מתחרים לצורך יתרון עסקי ואפילו על העובדים שלהם - חיוני להצלחה העסקית.
מנתחי מערכות המתמחים בבינה עסקית הופכים לאנשי מקצוע מבוקשים ולנכס אדיר עבור החברה, כיוון שהם אלה בעלי הידע והכלים לזהות ולסווג נתונים עסקיים, לבצע בהם אנליזה חכמה שתוכל לכוון את ההתנהלות העסקית של החברה תוך בניית אסטרטגיה תואמת שוק והובלת מהלכים שיביאו להתרחבותה ולהתפתחותה.

 

לפניכם מספר דוגמאות כיצד ידע של אנשי BI הופך לכוח מניע עסקית עבור החברה:

 

עם הפנים קדימה - חיזוי מגמות צריכה
איסוף שיטתי של הנתונים תוך שימוש במערכות אחסון וניטור מובילות מאפשר לזהות מראש דפוסים חוזרים של לקוחות החברה, כמו למשל, הרגלי גלישה בימים, שעות, רכישה של מוצרים מסוימים בעת מבצעים מסוימים וכך יכולים מומחי בינה עסקית לבצע גם חיזוי מגמות צריכה עתידיות על פי נתונים עברו ולספק מידע חשוב לחברה כמו מה הצרכנים מחפשים ומתי הם מחפשים זאת ועל בסיס זה החברה תדע מה להציע לצרכנים ולאיזה פריטים במבצע יש יותר סיכוי לעומת אחרים ותחסוך כסף יקר על פריטים שאין להם דרישה.

 

יעילות - שיפור זמן תגובה בזמן אמת
שיפור תמידי של שירות הלקוחות הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה בבינה עסקית, כיוון שאיסוף הנתונים על שירות החברה ודרישות הלקוחות מוביל להסקת מסקנות בסביבה עסקית מורכבת, ענפה ודינאמית שמאפשרת לדעת מה הלקוחות נוטים לבקש ומתי הם מבקשים זאת וכיצד ניתן לספק להם מענה מהיר ומדויק יותר כמו למשל באמצעי תגובה אוטומאטיים בשלל הפלטפורמות בהם הארגון פוגש את הלקוח ובו הוא מתממשק אתם מהמדיה החברתית דרך אתר האינטרנט של החברה ועד עמדת השירות הפרונטאלי. כשיודעים מראש למה הלקוח מתכוון ומה הוא מרבה לדרוש, יודעים לספק לו את הסחורה או מענה בזמן קצר יותר ובצורה מדויקת יותר.

 

הגדלת הרווחיות - מימוש הזדמנויות עסקיות
מומחי BI מסוגלים באמצעים הטכנולוגיים והאנליטיים שעומדים לרשותם לסקור את השוק בהקשר של אותו מוצר או הפעילות העסקית של החברה ועם תובנות שהם מסיקים על פי הידע שעומד לרשותם, להתוות אסטרטגיה שתואמת לרוח השוק על פי מגמות מובילות בשוק ובהשוואה למה שמציעים המתחרים ובמה שמעוניינים הלקוחות. בדרך זו, ניתוח הידע מאפשר גם לממש הזדמנויות עסקיות כמו למשל, למצוא אפיקי השקעה נכונים על פי מגמות עכשוויות ולנתב את התקציב של הארגון למקומות בהם על פי איסוף הידע נראה שיש מקור רווח גדול עבור הארגון.

 

לפרטים אודות קורס BI הקלק כאן >>

קורסים קשורים
לכל המאמרים