טופס בדף מאמר


*שדות חובה

לקדם ולהצליח 5 טיפים לקידום אתרים אורגני

הסבה והכשרה  |  שפות תכנות ופיתוח
JBH

המוטו "או שאתה שם או שאתה לא קיים" מטיב לתאר את מה שקורה ברשת. כמעט לכל עסק היום יש אתר אינטרנט שמשתתף בתחרות מי עולה קודם במנוע החיפוש של גוגל ומי שלא מופיע בדירוגים הראשונים, נעלם כליל מעין המשתמש ומפספס תנועה לאתר.
 

כדי להביא את הגולשים לדפים המרכזיים, להניע אותם לבצע פעולה שיווקית או מכירתית או פשוט להקליק, חשוב להשקיע בקידום אתרים אורגני.
למה הכוונה? לצד פלטפורמת המודעות הממומנות של גוגל, ישנו הערוץ האורגני שמתעדכן כל הזמן על פי שינויים באלגוריתם של גוגל ולמעשה מציג ללא מימון ישיר לגוגל את האתרים שעונים בצורה האופטימאלית ביותר לביטויי החיפוש. המעמד של האתרים מושפע מקריטריונים שונים מהתאמה של האתר למובייל דרך כמות הקישורים האיכותיים מאתרים חזקים שמפנים לאתר ועד הצגת תוכן בעל ערך מוסף לגולש. SEOהוא למעשה התחום המקצועי לקידום אתרים אורגני, ראשי תיבות של Search Engine Optimization. מקצועני SEO שלמדו את התחום ידעו לסרוק את האתר כך שהוא יאונדקס על ידי גוגל וכמובן ייחשב בעיניו לאתר איכותי לצורך התקדמות מקסימאלית במנוע החיפוש. בין אם אתם מסתייעים במומחים או מעוניינים לקדם את האתר שלכם במרחב, יש לנו חמישה טיפים יעילים שיעזרו לכם במשימה.

 

חקר מילות מפתח

ראשית, חשוב לאפיין את האתר כך שהשפה שלו באמת "תדבר" בביטויים החשובים לקידום הנושא בו הוא עוסק. למשל, באתר של השמת עובדים ייעשה שימוש בביטויי מפתח מרכזיים כמו הצעות עבודה, דרושים, משרות וכולי בהטיות שונות. את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר ניתן לבחון דרך כלי שימושי בשם google keyword. מקלידים מילות מפתח ומקבלים הטיות שיכולות אף הן להיכלל בחיפוש כולל נתונים אודות נפח החיפושים ועל פי הביקוש מידת הרלוונטיות כדאי לצמצם את הרשימה למילות המפתח המדויקות ביותר שנקבעות גם על פי הסיכוי להתקדם אתם בהשוואה למתחרים. מי שלומד קורס קידום אתרים יוכל להעמיק בנושא ולאמוד את הביקוש מול גודל ההשקעה והכדאיות של הביטויים המובילים.


שימוש נכון בתגיות

את הביטויים משבצים בתגיות שיש לכל דף באתר כפי שהן מופיעות במערכת הניהול. התגיות מחולקות לכותרת (כותרת הדף בדפדפן), תיאור הדף (התיאור שיופיע מתחת לכותרת הדף במנוע החיפוש) ומילות מפתח מובילות. חשוב שלכל דף באתר יהיו תגיות ייחודיות לו כיוון שחזרתיות או כפילות תוכן עשויה לפגום בקידום האורגני. כמו כן, מומלץ לשלב את הביטויים בצורה טבעית וזורמת ככל האפשר בתכנים שמעשירים את האתר (ועל כך בהמשך).

 

בניית פרופיל קישורים

ערכו של אתר נמדד גם על פי הקישורים החיצוניים והפנימיים שלו. קישורים חיצוניים הינם לינקים שמפנים לאתר מאתרים שנחשבים בעיני גוגל לאתרים איכותיים ובעיקר רלוונטיים לאותו אתר אליו הם מפנים. לדוגמא: אתר בנושא טיולים שיפנה לאתר בתי מלון בכתבה שעוסקת בהזמנת נופש משפחתי או בסרגל הכלים תחת חיפוש בתי מלון. חשוב לדאוג לכמה שיותר קישורים חיצוניים איכותיים לאתר ובנוסף, לייצר קישורים פנימיים שמעניקים ערך מוסף עבור הגולש בעת גלישתו בתוך האתר. למשל, באתר בנושא עיצוב הבית בכתבה על ריהוט גינה תחת אזכור של שולחנות יהיה לינק פנימי שיפנה לקטגוריית שולחנות באתר או למדריך לבחירת שולחן.

 

יצירת תוכן ייחודי ומעשיר

התוכן הוא המלך כשזה נוגע לקידום אתר אורגני, כיוון שגוגל שמים דגש רב על תוכן מעניין ורלוונטי בכל אתר. אפילו אתרים שאינם אתרים תוכניים במהותם יוסיפו טקסטים מעניינים וייחודיים. אסור לשכפל תכנים ולכן אם במקרה יש דפים שחוזרים באתר על אותו נושא יש לשכתב אותם באופן אינטנסיבי כך שכל דף יקבל תוכן ייחודי משלו.

 

התאמת האתר למובייל

גוגל בוחן היום אתרים על פי גרסת המובייל ולכן יש חשיבות רבה להתאמת האתר למובייל בצורה המקסימאלית ביותר ולהתאמה זו חשיבות רבה בדירוג האתר במנוע החיפוש. ניתן לייצר התאמה רספונסיבית שהיא למעשה התאמת האתר לכל מכשיר או בניית אתר נפרד לגמרי למובייל על פי הנחיות למפתחים שגוגל פרסמו.

 


לסיכום, קידום אורגני חשוב מאוד להצלחת האתר כיוון שמשתמשים רבים בוחרים להיכנס על פי התוצאות האורגניות שגוגל מציג בפניהם וכדי להתקדם במנוע החיפוש יש להתאים את האתר מבחינת פרמטרים שונים להנחיות של גוגל. מקצועני קידום יוכלו לסייע לכם לעשות זאת בדרך הטובה והאפקטיבית ביותר.
 

בכדי להשלים את ההכשרה ולשפר את מוכנותם של תלמידי הקורס לקידום אתרים שלנו לעבודה הללו מתנסים לאורך כל הקורס וגם לאחריו במערכות ובכלים המובילים את התעשיה כדוגמת Majestic SEO ,Web CEO ונתמכים על ידי צוות חונכים אישיים.
 

קורסים קשורים
לכל המאמרים