טופס בדף מאמר


*שדות חובה

SEO, SEM ומה שביניהם

הסבה והכשרה  |  שפות תכנות ופיתוח
SEM,SEO ומה שביניהם
JBH

אי אפשר להתווכח עם זה שהשיווק הדיגיטלי כובש את מצעד הדרושים בתעשיית האינטרנט. מדובר בתחום דינאמי, מאתגר ונחשק המשלב טכנולוגיה עם קריאטיביות. ברשימת התפקידים בשיווק דיגיטלי מככבים תפקידי SEO ו-SEM, שניהם נשמעים דומים למי שאינו בעל ידע מקדים, אך יש ביניהם כמה הבדלים מהותיים.
רוצים לדעת עוד? לפניכם מידע על כל אחת מההתמחויות ומדוע חשוב להכיר את שתיהן.
 

הבדל טכני שעושה הבדל גדול

נתחיל בכך שעולם הקידום במנוע החיפוש של גוגל מתחלק לשניים: SEO ו-SEM, כש- SEM הם ראשי התיבות ל- Search Engine Marketing ו-SEO הם ראשי התיבות ל- Search Engine Optimization כמו כן, SEM מתבסס על פעילות חיפוש בתשלום ו-SEO על פעילות חיפוש אורגנית (כלומר, ללא תשלום ישיר לגוגל). מרבית בעלי האתרים בוחרים לקדם בשתי הפלטפורמות הן ביצירת קמפיינים ממומנים והן בקידום אתר אורגני, כי לא תמיד ניתן לדעת מהיכן יגיע הלקוח הבא ורצוי להתבלט בשתי הזירות.

 

איך זה עובד – חשיפה מידית מול תוצאות ארוכות טווח

SEM, חיפוש בתשלום הוא פעילות פרסומית לטווח הקצר כיוון שמעלים קמפיין, מקצים תקציב והתוצאות תלויות כמובן באיכות וברלוונטיות של הקמפיין אך גם בכסף שהוקצה לכמה זמן, גובה תקציב בהשוואה למתחרים. SEO הוא פעילות קידום ארוכת טווח כיוון שאת התוצאות לא ניתן לראות במידי והן אינן תלויות בתקציב: לוקח זמן עד שגוגל מעריך את האתר ועד שפעולות שיווק האתר כמו למשל, יצירת קישורים, הוספת תכנים וכולי מקבלות הכרה בגוגל.

 

כמה זה עולה – עלות לקליק או הופעה מול עלות טיפול

בעוד תהליך קידום אתר אורגני הוא תהליך שניתן לבצע ללא עלות וההוצאות היחידות הן הוצאות שדרוג האתר (למשל, התאמתו למובייל או תשלום לכותב תוכן או למקדם אתר שינהל את התהליך) הרי ששיטת חיפוש בתשלום מחייבת תקציב ולעיתים העלויות אינן ידועות מראש כיוון שמדובר בשיטת תשלום של בידינג (מכרז).
ב-SEM בוחרים את התשלום על פי הקלקה (PPC) או חשיפה (CPM) ואומנם קובעים עלות אך התוצאה אינה מובטחת כיוון שהיא תלויה בתקציב ובקמפיין של המתחרים בשטח הפרסום המוקצה של גוגל. בעוד קידום אתר אורגני אתר יכול לשמור על מעמדו לאורך זמן בדירוג אם הוא פעל על פי הנחיות הקידום והוא לא מפסיק להתחדש מבחינת תכנים, קישורים וכולי ואינו תלוי תקציב.

 

קידום קמפיין לעומת קידום אתר – אתם בוחרים מה לקדם

בעוד ב- SEO הצלחת קידום דף מתוך האתר או ביטוי מסוים תלויה בטיב האתר כולו, הרי שב-SEM לא חייבים לקדם אתר שלם, ניתן לקדם דף נחיתה ייעודי שאפילו אינו יושב באתר המקודם כך שאין קשר בין הקידום האורגני לקידום הממומן וניתן לפעול בשני הערוצים בנפרד או אפילו רק בערוץ אחד, תלוי בהחלטת הלקוח, בטיימינג וכדומה.

 

הכללים חשובים – נפלאות האופטימיזציה

בשני ערוצי הקידום SEO ו-SEM יש לציית להנחיות המדויקות של גוגל כדי להצליח וההצלחה תלויה באופטימיזציה שיש לבצע, בקידום אורגני לאתר עצמו ברמת המבנה והתוכן ובקידום ממומן למלל, לתמונה נלווית והפילוח.

 

 

בשורה התחתונה, כדאי להשקיע ב-SEM וב-SEO והיות ובעלי אתרים יודעים זאת הם מחפשים מקדמי אתרים שידעו לבצע היטב את הקידום בשני הערוצים הן האורגני והן הממומן. קורס קידום אתרים יקנה לכם את המיומנויות והכלים לקידומים שייקחו אתכם רחוק.

 


 

קורסים קשורים
לכל המאמרים