קורס ניהול מערכות מידע (CIO) - מנמ"ר 2017
ניהול מערכות מידע
מק"ט: #9902 | משך קורס: 128 שעות אק'

קורס המנמ"רים הייחודי של ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול מזמינים אותך להצטרף למחזור נוסף היוצא לדרך. הקורס המוביל בישראל להכשרת מנהלים ואנשי טכנולוגיה לתפקיד ה- CIO, מנהל מערכות המידע בארגון. בין בוגרי הקורס מנהלים מובילים ממגוון רחב של ארגונים.

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

מבוא

להיות מנהל מערכות מידע 

תפקידו של המנמ"ר

למחשוב, למערכות הדיגיטליות ולמערכות המידע חלק קריטי ומהותי בהצלחת הארגון המודרני. מנהל מערכות המידע בארגון צריך להיות בעל ידע, כישורים, ויכולות לראות את התמונה המלאה על כל צרכיה, אילוציה והגורמים המעורבים ולהבין אותם. לכך יש השפעה גדולה בהצלחה של מימוש היתרון האסטרטגי של הטכנולוגיה ליצירת מנוף עסקי לארגון. מנהל מערכות המידע נדרש להיות מחד היועץ הטכנולוגי של הארגון שממנף את עסקי הארגון בעזרת הטכנולוגיה ומאידך להיות מנהל אנשים, משימות, מכרזים ותקציבים במגוון רחב של תחומים ונושאים.  מנהל מערכות המידע אחראי על מתן השירות ללקוחות פנימיים וחיצוניים מחד ולתהליכי הפיתוח והקמתן של מערכות התשתית והאפליקציות מאידך. תחום האחריות של מנהל מערכות המידע כולל ניהול לקוחות, ניהול עובדים וספקים ועבודה מול עמיתים בארגון ובקהילה תחת הלחץ של ההנהלה להשגת היעדים במסגרות התקציב והזמנים. אין ספק שההצלחה של  מנהל מערכות המידע בתפקידו מבוססת גם על הידע וגם על יכולת הלמידה מאחרים של צורת ביצוע התפקיד בדרך ובכלים הטובים ביותר.

 

קורס מנהלי מערכות מידע – על מה מדובר ?

ג'ון ברייס – הדרכה ,חטיבת ההדרכה של מטריקס, שדרגה  את הקורס הייחודי לניהול מערכות המידע בארגון שמטרתו להכשיר מנהלים ואנשי טכנולוגיה לתפקיד הבכיר של מנהל מערכות מידע (CIO) בארגון. עד  היום הכשירה ג'ון ברייס – הדרכה בהצלחה רבה אלפי מנהלים ומקבלי החלטות בתחום מערכות המידע בתפקידי הניהול השונים. קורס זה מהווה המשך ישיר למסגרת ההכשרות של ג'ון ברייס – הדרכה בתחום, תוך התאמה מלאה לדרישות השוק היום -  הן מהיבט הטכנולוגי והן מהיבט הדרישות ממנהל מערכות המידע בארגון.
הקורס בנוי בצורה ייחודית וחדשנית על שלושה צירי למידה  מרכזיים המבטאים את שלושת מרכזי התוכן והעניין בהם צריך מנהל מערכות המידע להתמצא ולהצטיין ולפיהם הוא נמדד ברמה היומיומית: הציר העסקי, הציר הניהולי והציר הטכנולוגי. בכל אחד מהצירים נלמד  את השפה,  העקרונות והדרכים להצטיינות בתחום העסקי, הניהולי והטכנולוגי מזווית המבט של המנהל הבכיר.
המכלול הכולל של לימוד שלושת הצירים במשולב ובצורה ממוקדת מעניק תהליך למידה ייחודי שמייצר  את היכולות של מנהל מערכות המידע (CIO) בצורה משולבת ורב תחומית תוך מתן כלים ויכולת המאפשרים להתמודד עם אתגרי הארגון והטכנולוגיה המשתנים ובמיוחד להתמודד עם השילוב ביניהם.
 


למה לעבור קורס מנמ"רים דווקא בג'ון ברייס הדרכה:

  • כי אצלנו מרצים אנשי מקצוע מן השורה הראשונה 
  • כי אצלנו הקורס מונחה ע"י  מנמ"ר בעל ניסיון של עשרות שנים 
  • כי ההתמחות שלנו היא הדרכה טובה
  • כי אצלנו תוכשר להיות מנמ"ר  עם אוריינטציה עסקית, ניהולית וטכנולוגית
  • כי אצלנו  תלמד מניסיונם של אנשים בשטח -  מנמ"רים , מנכ"לים
  • כי אצלנו תיישם הלכה למעשה את החומר הנלמד באמצעות פרויקט סיום
  • כי אצלנו  בקורס  תפגוש  עמיתים מכל ענפי המשק  אשר יפתחו עבורך עולמות חדשים 
  • כי אנחנו נותנים את כל מה שאתה באמת צריך- מענה מקצועי, תוכניות לימודים איכותיות, ניהול מקצועי עקבי, יכולת אדמיניסטרטיבית מוכחת בניהול קורסים 
  • כי אנחנו חלק מקבוצת מטריקס - חברת התוכנה הגדולה בישראל. יש לנו גב כלכלי ועוצמה שאין לאחרים.
  • כי עד היום עברו אצלנו בקורס אלפי משתתפים

 

אודות המרצים:

מנחה הקורס: בנצי שפירא, מנכ"ל חברת BIM, ניהול ויעוץ מערכות מידע. מהנדס תעשיה וניהול בוגר הטכניון בחיפה, ומוסמך במנהל עסקים באוניברסיטת ת"א. שימש כמנהל מערכות מידע בחברות מובילות ועתירות מחשוב: "קוקה-קולה ישראל", "פלאפון", "ידיעות טכנולוגיות".

זיו מנדל:  מנכ"ל בג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס. בעל ניסיון של שנים רבות בהדרכת מחשבים ותוכנה בצה"ל ובמסגרות מקצועיות רבות בישראל.

 

בין  המרצים האורחים: 

  • ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר-תעשיות
  • קובי ביטר, לשעבר מנכ"ל בינת סמך
  • אילה חכים, מנכ"ל חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי טפחות
  • דן ירושלמי, סמנכ"ל מערכות מידע בנק לאומי
  • רועי זוהר, סמנכ"ל מערכות המידע, סלקום
  • יובל צעירי, סמנכ"ל מערכות מידע, תנובה
  • צביקה פישהיימר , סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע, שופרסל
  • יחיאל גפנר, ראש אגף מחשוב, שרותי בריאות כללית
  • סיגלית שביט, סמנכ"ל מערכות מידע, ECI
  • אלי פרנק, מנמ"ר בזק לשעבר ויועץ מחשוב מוביל
  • יורם אלדר, מנמ"ר לשעבר, בנק ירושלים
  • יניב דינר, מנמ"ר STARHOME MACH 

 

בין המרצים בקורס:

  • רנית זקצר, CTO מטריקס
  • ליאור כץ, מנהל תחום אוטומציה עומסים ו-ALM, מטריקס בדיקות ואוטומציה
  • רו"ח אלי סנדרוביץ, מנהל אקדמי של תחום הפיננסים בהמי"ל, לשעבר סמנכ"ל כספים ראשי בקונצרן תנובה
  • פיני כהן, אנליסט ראשי STKI
  • גיא לבנברג, CTO GlassHouse
  • הילי בלזר, יועץ ניהול פרויקטים, Agile Scrum וניהול מוצר
  • גיל ילון, מנכ"ל קומג'ן 


המרצים בקורס נבחרו בקפידה על בסיס אמות המידה של שילוב בין ניסיון ידע מעשי וחדשנות תוך היכולת להציג מגמות וכיווני התפתחות בכל תחום ולחברם למציאות הארגונית והעסקית.

 

זכאות לתעודת סיום:

בסיום הקורס תוענק תעודת הסמכה למנהל מערכות מידע (CIO) מטעם ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול למשתתפים שיעמדו בדרישות הקורס.
על מנת להיות זכאי לקבל תעודות גמר הקורס יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • נוכחות ב 80% מן המפגשים לפחות
  • הגשת פרויקט סיכום

כמו כן על מנת שהתעודה תהייה מוכרת לגמול השתלמות (למעט עובדי הוראה)  יש לעמוד בתנאי הוועדה לגמול השתלמות. (היקף השעות המוכרות יקבע בסיום הקורס בהתאם לנוהלי הגמול ומשרד החינוך ולא ניתן להתחייב עליו מראש).

 

מבנה מסלול לימודי ניהול מערכות מידה - COI

הקורס בנוי בצורה ייחודית וחדשנית על שלושה צירי למידה  מרכזיים המבטאים את שלושת מרכזי התוכן והעניין בהם צריך מנהל מערכות המידע להתמצא ולהצטיין ולפיהם הוא נמדד ברמה היומיומית: הציר העסקי, הציר הניהולי והציר הטכנולוגי. בכל אחד מהצירים נלמד  את השפה,  העקרונות והדרכים להצטיינות בתחום העסקי, הניהולי והטכנולוגי מזווית המבט של המנהל הבכיר.


בציר העסקי נלמד לעומק את התחומים, המגמות הכיוונים והאתגרים בנושאים השונים איתם מתמודד הארגון. הנושא ילמד  מזווית הראיה של המנכ"ל וההנהלה  ויכלול את לימוד השפה
העסקית ברמה הארגונית בתחום הפיננסי, בתחום התפעולי, בתחום השיווקי, בתחום המכירות והשירות  ובתחום משאבי אנוש.


בציר הניהולי נלמד את המיומנויות, השיטות והכלים למנהיגות וניהול מוצלח יותר של העובדים, הספקים, העמיתים וההנהלה שלנו. בין היתר נלמד מהי מנהיגות, איך מניעים עובדים, נלמד את אומנות הנטוורקינג, ניהול ספקים, עקרונות מו"מ, ניהול דיונים, חשיבה יצירתית ועוד, הכל לפי מתודולוגיות הלימוד המתקדמות ביותר אשר ממוקדות התנסות ועבודה מול גורמי השוק השונים.


בציר הטכנולוגי נציג את המגמות והכיוונים הטכנולוגים מרמת האפליקציות והיישומים דרך תשתיות התוכנה ועד לתשתיות הטכנולוגיות. כמו כן יוצגו המשמעויות העסקיות של כל טכנולוגיה והדרכים למימוש הנכון תוך התייחסויות לעלויות, ל- ROI ולעקרונות הנכונים לביצוע ולמימוש אותה טכנולוגיה בארגונים השונים ולמינוף הטכנולוגיה למימוש החזון העסקי של הארגונים.

הקורס מבוסס על שיטת לימוד המציגה את הנושאים השונים תוך חיבורם למציאות העסקית והטכנולוגית של עולם מערכות המידע בישראל ובעולם. הקורס מבוסס על סדרת מפגשי למידה המועברים על ידי מיטב המנחים והיועצים בתחום הנלמד  וכן על הרצאות של מנכ"לים ומנמ"רים מהמובילים בתחום שיביאו את הצגת הנושא מהצד המעשי והאובייקטיבי. כל ההרצאות יציגו את זווית הראיה המעשית של כל נושא תוך הצגת תובנות, לקחים ומסקנות מיישום הנושאים בעולם האמיתי.  הקורס יכלול הצגת סיפורי לקוח, דיונים משותפים, ניתוח הצלחות וכישלונות והצגת מגמות ומחקרים מהעולם ומישראל. בכל נושא יינתנו הטיפים והעצות המעשיות איך לעשות זאת נכון וממה להימנע. במהלך הקורס יושם גם דגש רב על תהליכי למידה הדדים ולמידת עמיתים תוך יצירת נטוורקינג בין משתתפי הקורס והתמודדות משותפת עם הבעיות והאתגרים העומדים בפני המנמ"ר.


הלימודים מתקיימים בסניף ת"א, רח' חומה ומגדל 29.  חלק מהמפגשים יערכו באתרים ובחברות שיארחו את משתתפי הקורס בסיורים.

קהל יעד

הקורס מיועד למנהלי מערכות מידע  ומנהלים בכירים ביחידות IT המעוניינים לקבל הכשרה בתחום ניהול מערכות המידע בארגון המודרני.

מטרות

  • בניית מגוון היכולות והידע הנדרש לניהול מערכות המידע בארגון והתמודדות עם האתגרים העסקיים, הניהוליים והטכנולוגיים
  • שיפור יכולת ההבנה העסקית של מנהלי מערכות מידע ומנהלים בכירים ביחידות IT תוך לימוד השפה העסקית והאסטרטגיה של הארגונים
  • שיפור יכולת ניהול הדיאלוג של מנהלי מערכות מידע ומנהלים בכירים ביחידות IT עם ההנהלה והגורמים הבכירים בארגון
  • שיפור יכולת התאמת מערכות המידע בארגון לצרכים ולאסטרטגיית הארגון של חברות תוך יצירת ערך עסקי/ארגוני מוכח
  • שיפור יכולות הניהול של מערכות המידע וה- ITברמת המיומנויות האישיות ומיומנויות הניהול
  • ההבנה והחשיפה של עולם המושגים, הכיוונים והמגמות בתחומים הטכנולוגים השונים מרמת התשתיות והחומרה, דרך תשתיות התוכנה ועד לרמת היישום והאפליקציות
  • החלפת ידע ויצירת קשרים עסקיים וחברים בתוך קהילת מנהלי מערכות המידע ומנהלים בכירים מקרב יחידות מחשב בארגונים גדולים

משך הקורס

  • משך הקורס 128 שעות לימוד אקדמיות (88 שעות לימוד פרונטליות + 40 שעות פרויקט וסיעור מוחות משותף בקבוצות)
  • הקורס מתקיים במתכונת של מפגש אחד אחה"צ פעם בשבוע
  • משך כל מפגש - 4 שעות אקדמיות
  • במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יתבטלו. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים טרם החופשה

נושאים

נושא פירוט הנושא שעות
תפקידו של מנהל מערכות המידע בעידן המודרני מיקומו של מנהל מערכות המידע בארגון
יעדי התפקיד של מנהל מערכות המידע
תכולת התפקיד של מנהל מערכות המידע
חלוקת הזמן והעדיפויות בתפקידו של מנהל מערכות המידע
מנהל מערכות המידע כמנהל הטכנולוגי של הארגון
מנהל מערכות המידע כמנהל של משימות , תקציב ואנשים
איך הופכים למנהל מערכות מידע מוצלח
היום שאחרי התפקיד של מנהל מערכות מידע – למה לשאוף? 
הצגת דוגמאות מהארץ ומהעולם
איך אני בתור מנמ"ר משתלב באג'נדה הארגונית ויעדיה העסקיים?
4
מגמות בתחום ניהול ה- ITומערכות המידע מה סדר היום של ההנהלה והמנכ"ל ?
מהו ניהול עסקי של IT?
מנהל מערכות המידע כמנהל עסקי
רמות הבגרות של ארגון ה- IT
החיבור של ה- ITלאסטרטגיית הארגון
מה התחזיות וההמלצות של מכוני המחקר הבינ"ל
מגמות חדשות – IOT ,DEVOPS  ועוד
2
הרצאת אורח – מנכ"ל / מנמ"ר הרצאת אורח - מנמ"ר 2
עולם הסייבר הכרות עם עולם הסייבר
מושגי יסוד
שחקנים
הצגת אירועי סייבר
הצגת השלבים בתקיפת סייבר
תקיפות תקשורת
ניהול סיכונים
תקינה
סייבר בעולם ה-Mobile
סייבר בעידן הענן
איך מזהים תקיפות סייבר ?
איך מתמודדים עם אירוע סייבר ?
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
BIG DATA מהו   BIG DATA
מידע לא מובנה
שוק ה- BIG DATA
HADOOP
NOSQL
2
עולם   ה- MOBILE יישומי MOBILE  לפי קהל היעד – לקוחות , עובדים , ספקים
יישומי MOBILE  לפי סוגי מכשירים
אסטרטגיות    לפיתוח יישומים
סקירה  היסטורית לגבי  הפלטפורמות  לפיתוחים
הפלטפורמות המובילות כיום
השוואה בין אינטרנט סלולארי ליישומים  רגילים
הדגמות 
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
2
מיחשוב ענן  ו- SAAS מהו  מחשוב ענן ?
3 השכבות של מחשוב ענן - IAAS ,PAAS , SAAS
מיהם השחקנים הראשיים בכל  אחת מהשכבות ?
סוגי ענן
מה אומרים חברות המחקר על  הנושא
האם   מחשוב הענן ייהפך לסטנדרט  בכל ארגון בעוד מספר שנים?
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
אומנות הנטוורקינג וההשפעה בארגון ומחוצה לו אומנות ההשפעה והנטוורקינג כאומנות החשובה ביותר בחיים העסקיים והאישיים
החשיבות של מיומנויות הנטוורקינג להצלחה של המנהל ב- IT
אלו תכונות הופכות אותך ל-Trusted Advisor ? איך אתה הופך את האנשים שלך לכאלה?
מטרות הנטוורקינג  - מה ניתן להשיג עם קצת השפעה שלא השגתי עד היום בחיים האישיים והעסקיים שלי?
האם הנטוורקינג הנה מיומנות נרכשת, כישרון או אופי וגורל?
השלבים ביצירת רשת מעגלי השפעה בעזרת הנטוורקינג
כמה להשקיע בנטוורקינג ומה מודל החזר ההשקעה? 
היכן, מתי ואיך עושים נטוורקינג?
טיפים על קצההמזלג וטעימה של הסודות שמאחורי נטוורקינג מוצלח
1
ניהול, מנהיגות והובלה בעולם הטכנולוגי מנהיגות, ניהול ומה שביניהם!
סגנונות ניהול ומנהיגות – מילוי שאלון ומיפוי עצמי
האם כריזמה הינה מולדת או נרכשת?!
האם וכיצד נוכל להתחבר לעוצמות של המנהיגות שבתוכנו, ויכולתנו לבחור את עצמנו כמנהיגים
חשיבות המנהיגות בעולם הניהול בתחום הטכנולוגי
מה המשמעות של ניהול ומנהיגות בעולם הטכנולוגי?
העצמהשל עובדים ביחידת מחשב - חניכה והנעה למצוינות
3
ERP– מערכת לניהול משאבי הארגון ERP– הגדרות ומרכיבים
עולם ה-ERPבישראל, איפה אנחנו עומדים, מה המשמעות מבחינת המנמ"ר
הרציונל והצורך העסקי במערכות ERP
סקירת סוגי מערכות ה- ERP(בינ"ל וישראליות) לארגונים קטנים, בינוניים וגדולים
קריטריונים לבחירת מערכת ה- ERPהמתאימה לארגון
מודל החזר ההשקעה (ROI) ומבנה התקציב של פרויקט ERP
מבנה פרויקט הקמה של ERPוהמודל העסקי בעבודה עם ספקים
השלבים בביצוע פרויקט ERP
התאמה והכנת הארגון לכניסה ל- ERP
עשה ואל תעשה בפרויקט ERP
POST ERP– הדור שאחרי הקמת מערכת ERP- לאן ממשיכים מכאן?
מגמות וכיוונים
סיפורילקוח בארץ ובעולם
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
CRM- מערכת לניהול קשרי הלקוחות (שיווק/מכירות/שירות) CRM– כאסטרטגיה עסקית של ניהול הקשר עם הלקוח
CRM– סקירת המודלים לשיווק, מכירות ושירות (כולל CALLCENTER)
סוגי מערכות ה- CRM: תפעולי, אנליטי ושיתופי
רכיבי תשתית טלפונית חכמה (מהו ה- CTI, IVR, ACD)
הרציונל והצורך העסקי במערכות CRM
סקירת סוגי המערכות המסחריות של CRM
CRMבמודל ה- SaaS(Software as a service)
קריטריונים לבחירת מערכת ה- CRMהמתאימה לארגון
מודל החזר ההשקעה (ROI) ומבנה התקציב של פרויקט CRM
מבנה פרויקט הקמה של CRM
השלבים בביצוע פרויקט CRM
עשה ואל תעשה בפרויקט CRM
מגמות וכיוונים
סיפורי לקוח בארץ ובעולם
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
BI– מערכות לתובנה עסקית הרציונל והצורך העסקי במערכות BI
סקירת סוגי כלי  ה- BI(דוחות, כריית נתונים, REAL TIME BI )
קריטריונים לבחירת כלי  ה- BIהמתאים לארגון ולפרויקט 
מודל החזר ההשקעה (ROI) ומבנה התקציב של פרויקט BI
מבנה פרויקט הקמה של BI
השלבים בביצוע פרויקט BI
תהליך טיוב וטעינת הנתונים – כלים ,טכניקות ושיטות עבודה
התאמה והכנת הארגון לכניסה ל- BI
עשה ואל תעשה בפרויקט BI
מגמות וכיוונים
סיפורי לקוח בארץ ובעולם
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
סיור באחד הארגונים סיור באחד הארגונים  
הרצאת אורח - מנמ"ר הרצאת אורח - מנמ"ר 2
שימוש ב- ROIלהצדקת פרויקטי מחשוב בארגון
 
מהו  ROI  ומדוע הוא  חשוב?
מודל ROI, מודלTVO  ומודל TCOוהקשר שלהם לתחום מערכות המידע ולעולם הפיננסי
מימוש מודל ה- ROIמרמת היישום ועד לרמת התשתיות
סכנות, טיפים וטריקים ב- ROI
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
2
ניהול רכש וספקים בארגון
וב- IT
מטרות הרכש וניהול הספקים
סוגי הרכש: מוצרים, שירות, אאוטסורסינג 
תהליך בחירת הספק והמוצר
מודלים עסקיים לרכש תוכנה/חומרה
מודל רכישת תוכנה על בסיס שירות (SaaS)
מודלים עסקיים לרכישת שירותים
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
הרצאת אורח - מנמ"ר הרצאת אורח - מנמ"ר 2
הרצאת אורח - מנמ"ר הרצאת אורח – מנמ"ר 2
SOA  + EI אינטגרציה ברמת המידע: מבט מקרוב על MDM
מהו מקור אחד לאמת הארגונית והקשר ל-BI, ODS  ונושאים דומים
מתי נכון להשתמש ב-MDM ?
אילו שירותים מספק MDM  ?
שילובMDM  בארכיטקטורה הארגונית
סקירת מוצרים בעולם ובארץ
אינטגרציה ברמת היישום: מבט מקרוב על BPMS
הגדרות ומרכיבים ומיקומו של ה- BPMבארכיטקטורה הארגונית
הרציונל והצורך ביישום מערכת BPM
סוויטת ה-BPM : BPA, BPM, BAM
סוגי פתרונות
טוב מראה עיניים  - דוגמאות
סקירת כלי ה- BPMהקיימים בשוק הישראלי והעולמי
אינטגרציה ברמת הפרזנטציה: מבט מקרוב על שולחן עבודה ו-EPSS
מה הפתרונות השונים לאינטגרציה ברמת הפרזנטציה?
מה זה Unified Desktopומה תפקידו?
מה זה EPSS  ופתרונות IOG  ומה תפקידם?
טוב מראה עיניים - דוגמאות
סקירת מוצרים בעולם ובארץ
לא על הטכנולוגיה לבדה – סוגיות מתודולוגיות בפרויקטי אינטגרציה:
קשיים ואתגרים בפרויקטי אינטגרציה
היערכות ארגונית לפרויקטי אינטגרציה
"שרשרת האספקה" וההיערכות הנדרשת כדי לטפל בה
איך מצדיקים פרויקטי אינטגרציה ?
SOA Governance
4
עקרונות בניהול תקציבי IT תקציב - מושגי יסוד
ההבדל בין תקציב השקעות ותקציב תפעולי
עקרונות בבניית תקציב ובקרה ליחידת המחשב
עקרונות בבניית תוכנית עסקית ותקציב ל- IT
תהליכי בקרה תקציבית
סוגיות מתקדמות
3
הנחיית פרויקט הנחיית פרויקט 1
ניהול האחסון (ILM) רקע ומושגים כלליים
מי נגד מי - SAN, NAS, DAS
ארכיטקטורות מערכי אחסון – השוואה בין ארכיטקטורות של מערכי אחסון של היצרנים השונים
סקירת טכנולוגיות , פרוטוקולים , מוצרים ויצרנים
כיצד להצליח בפרויקט אחסון – מהם השלבים בתכנון טכנולוגי, הוצאת מכרזStorage, ישום והטמעה של מערכי אחסון
דילמות העומדות בפני המנמ"ר
 
4
ניהול המשאב האנושי בארגון וב- IT ניהול המשאב האנושי – האתגרים והמגמות
ניהול המשאב האנושי בתחום ה- IT: מה מיוחד?
יצירת מוטיבציה וטכניקות חניכה לשיפור ביצועי הארגון כקבוצה
העצמה והאצלת סמכויות ומשימות ליצירת הערך המקסימאלי של עבודת העובד, צוות והארגון
4
אומנות החשיבה היצירתית חשיבות היצירתיות בתהליכי ניהול ותפעול של ה- IT
בואו נפעיל את המוח: האונה הימנית האונה השמאלית ופתרון יצירתי של בעיות
גישות ושיטות לעידוד החשיבה היצירתית - מחקרי אדוארד דהבונו:
שיטת ששת הכובעים
שיטות החשיבה המסתעפת וה Idea Mapping
כיצד משתמשים בטכניקות יצירתיות בכדי למצוא פתרונות לא שגרתיים לבעיות מוכרות
2
BCP/DRP המשכיות עסקית BCP/DRP  - מושגים והגדרות ייסוד
הרציונאל העסקי של מימוש תוכנית BCP/DRP
שלבים ומחזור חיי פרויקט  של פרויקט BCP/DRP
הגדרת מדיניות BCP/DRP, בניית תכנית BCP/DRP, אסטרטגיות להגדלת שרידות
זיהוי סיכונים למערך האחסוןוהמחשוב
טכנולוגיות ותפיסות גיבוי ושיחזור, זיהוי צווארי בקבוק ועומסים
בניית מערך תקשורת ל DRP/BCP
בניית מערכות אל-כשל, בחירת והגדרת מתקן גיבוי חם לחרום
שלבים מקדימים בהטמעת פרויקט DRP/BCP, קונסולידציה, ניהול וניטור אתר ה- DRP/BCP.
 מוצרים ושירותים בתחום ה- DRP/BCP
קריטריונים לבחירת הפתרונות המתאימים, כיווני התפתחות בתחום ה- BCP\DRP
סיפורי לקוח
2
מתודולוגיות חדשות לפיתוח - AGILE בעייתיות בטכניקות הניהול הקיימות
מבוא  ל- AGILE , המושג, האבולוציה ותחומי העיסוק
AGILE MANIFESTO- על מה ולמה?
SCRUM  כשיטת ניהול ויישומה בעולם מערכות המידע
מחזורי עבודה
בעלי תפקידים
הטקסים והפגישות
מעקב תכנון מול ביצוע באמצעות BURN DOWN
הקשר ביןAGILE    ו- XP
תהליך העבודה וסביבת הפיתוח
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
2
תקשורת סקירה ומושגי ייסוד בעולם התקשרות הארגונית
הכללים והעקרונות לבניית אסטרטגיית התקשורת הארגונית
עקרונות בתכנון רשתות תקשורת בארגון 
סוגי התקשורת (פסיבית/אקטיבית)
סוגי הספקים והיצרנים וקריטריונים לבחירה הספק והיצרן
התפתחויות הטכנולוגיה בתחום התקשורת
התמורות העיקריות בשוק התקשורת
חידושים ברשתות גישה
Wifi & WiMAX
IPV6
MPLS
ההתלכדות (Telecom Convergence)
טכנולוגיות חדשות
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
4
אומנות המשא ומתן (מו"מ) וגישור עסקי תהליך המשא ומתן
ששת אבני היסוד בניהול משא ומתן – על קצה המזלג!
התמודדות עם דפוסי אישיות שונים של עמיתים למו"מ
טכניקות מתקדמות להתמודדות עם מצבי תקיעות (deadlocks) במו"מ
איך מתמודדיםמנהלי מו"מ תחרותיים
4
אבטחת איכות ובדיקות תוכנה מגמות בבדיקות תוכנה
איך לחסוך עלויות – השוואת כלי אוטומציה, שימוש באופשור, שימוש ב- vmwareועננים
מדדים – מתי מחליטים שניתן לסיים בדיקות?
סוגיות בתקציב האיכות של יחידת ה- IT(כמה מקצים לבדיקות מתוך תקציב ה- IT, תקציב מתוך פרויקט לפי סוגי פרויקטים, משכי זמן וכדומה)
דילמות העומדות בפני המנמ"ר ?
2
פרויקט גמר משתתפי הקורס יידרשו לבצע פרויקט סיום שיכלול התנסות מעשית בנושאים השונים שיוצגו במהלך הקורס.  הפרויקט יבוצע בקבוצות ויהיה מבוסס על ניתוח סיפור לקוח אמיתי של ארגונים מקרב משתתפי הקורס.  הפרויקט יוצג בקורס ויהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה המשותף והמעשי של הקורס. 8
סה"כ שעות   88

 

תגיות
קורס CIO   |   קורס מנמ"ר