טופס בדף מאמר


*שדות חובה

אופטימיזציה - כל מה שלא ידעתם

אופטימיזציה כל מה שלא ידעתם

העלאת אתר אטרקטיבי לא מספיקה כדי להתקדם לראש תוצאות החיפוש. יש לבצע תהליך אופטימיזציה על מנת שגוגל יוכל למצוא את האתר, לסרוק אותו ולמקם אותו בתוצאות הדירוג הרלבנטיות. יש להתאים את האתר לפי הדרישות של גוגל ולא מדובר בתהליך חדש פעמי, אלא בתחזוקה שוטפת. במיוחד לאור העובדה שגוגל מעדכנים את האלגוריתמים שעל פיהם נקבע הדירוג. 

אופטימיזציה לאתר קריטית לקידום אתרים. תהליך זה נחוץ הן לקידום אורגני של אתר וכן לקידום הממומן, זאת על מנת לשדרג את הביצועים של האתר ואת התוצאות של הקמפיינים.
לפניכם מספר נקודות חשובות בנושא של אופטימיזציה. מה היא כוללת ואילו כלים קיימים שיעזרו לכם לבצע את האופטימיזציה הנדרשת.
נתחיל בכך שיש שני סוגים של אופטימיזציה: תכנית ומבנית. אופטימיזציה של תוכן מתייחסת לתכנים שיהיו רלבנטיים לתוצאות החיפוש ולטקסטים/ תגי מטא שמופיעים באתר, איכות התוכן והמקוריות שלו, הגשה סמנטית של התכנים ועוד. אופטימיזציית מבנה היא למעשה התאמת מבנה האתר מבחינת חוויית גלישה, זמן טעינת דפים והתאמה למובייל.


הניתוח קובע

כדי לגשת לתהליך, יש לבצע ניתוח של אלמנטים שימושיים לאופטימיזציה ואלה משתנים מהקידום האורגני לממומן. נתחיל עם האורגני: בקידום זה יש אלמנטים בעלי השפעה מהותית על דירוג האתר – תגיות מטא הכוללות כותרת, תיאור ומילות מפתח, קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. כדי לדעת מה לכתוב בתגיות מטא, למשל, יש לבצע מחקר מילים (חקר מילות מפתח) ולבחון איזה ביטויים רלבנטיים לאתר, כמה חיפושים יש לכל ביטוי ובאיזה ביטוי תוכלו לעקוף את המתחרים. בביטויים אלה אפשר להשתמש הן בתיאורי מטא והן בטקסטים באתר. באופן דומה, ניתן לבחור את המילים שיופיעו בקמפיינים עצמם. איזה ביטויים ממירים וגם כמה כסף לשים על ביד לאור הביצועים והמתחרים. לצורך כך, ניתן להשתמש בכלי מילות מפתח כמו google keyword המציג את כמות החיפושים לפי מילים שונות וכן נותן אופציה לביטויים רלבנטיים נוספים.


קישורים שעושים הבדל גדול

גוגל מעריך אתרים שמצביעים עליהם אתרים רלבנטיים באמצעות קישורים רלבנטיים. כלומר, עליכם לייצר שיתופי פעולה עם אתרים שונים, רצוי בתחום העיסוק של האתר, כך שהם יוציאו מטקסטים שונים או מרחבי האתר לינקים לאתר שלכם.
הרלבנטיות בין הקישורים היא פקטור חשוב. כיוון שמבחינת גוגל, אם גולש לחץ על הקישור והגיע לאתר שלכם, מה שהוא ימצא באתר אמור לענות על הציפיות שהיו לו כשהוא לחץ על הקישור.
כמו כן, חשוב לדאוג לקישורים פנימיים באתר עצמו שגם ביניהם יהיה קשר לוגי. למשל, סיפרתם על טרנדים לשנה החדשה ומכל טרנד יוצא קישור למוצר באתר שממחיש את הטרנד הנ"ל.

 

אופטימיזציה על פי ביצועים

הכנת האתר והיערכות מקדימה לצורך התאמה לגוגל היא חיונית, אבל כאמור, יש להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולבצע התאמה לפי הביצועים והתוצאות. כלומר, לגוון במילים שלא קיבלו מספיק הקלקות, להוסיף קישורים אם האתר לא מתקדם בדירוג כפי שציפיתם וכדומה. על מנת לעקוב אחר ביצועים, כולל המרות, דפים נצפים, אחוזי נטושה, הכפלת תכנים וכדומה – יש להשתמש בכלי הניתוח של גוגל - google analytics. בו תקבלו נתונים עדכנים המשקפים את הסטטוס של האתר ודפי האתר וכן קמפיינים בגוגל ממומן.
תוכלו להתמקצע באופטימיזציה לאתר ובקידום אתרים אורגני וממומן במסגרת קורס קידום אתרים בו לומדים את האסטרטגיות, הטכניקות והכלים המובילים בקידום אתר אפקטיבי.

קורסים קשורים
לכל המאמרים