טופס בדף מאמר


*שדות חובה

האם ניהול ביג דאטה אפשרי בארגון קטן?

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
האם ניהול ביג דאטה אפשרי בארגון קטן?
JBH

עסקים קטנים רבים מתלבטים אם להשקיע בניהול ובניתוח הנתונים שהם אוספים ממקורות שונים. נכון לארגונים אילו יש פחות נתונים לעומת חברות גדולות, אבל ניהול ביג דאטה נכון מאפשר לנהל בדרך איכותית ואפקטיבית יותר את הנתונים שמתקבלים בארגון.
לשמחתנו כיום, ישנם מגוון פתרונות חסכוניים שמאפשרים לכל עסק קטן להשתמש במאגרי מידע שאסף, נכסים דיגיטליים או בענן המאפשרים גישה בכל זמן ומכל מקום. 

ניהול ביג דאטה קריטי לא פחות לארגונים קטנים במיוחד שניתוח נתונים נכון יאפשר ליעל את המשאבים למקומות הנכונים וכך לחסוך בעלויות ובזמן.

ארגונים קטנים רבים מתלבטים אם להשקיע בניהול ובניתוח הנתונים שהם אוספים ממקורות שונים. אומנם לארגונים אלה יש פחות נתונים מחברות גדולות, אבל ביג דאטה משמעותו היכולת לנהל בדרך איכותית ואפקטיבית יותר את הנתונים הזורמים לארגון.
הבשורות המשמחות הן שכיום קיימים פתרונות חסכוניים להטמעה גם בארגונים קטנים ידידותיים מאוד למשתמש, דיגיטליים או בענן המאפשרים גישה בכל זמן ומכל מקום.

במובנים רבים, ניהול ביג דאטה קריטי לא פחות לארגונים קטנים שיש להם מאגר מוגבל של משאבים לנצל ולכן, ניתוח הנתונים יאפשר להם לתעל את המשאבים למקומות הנכונים וכך לחסוך זמן וכסף. בסופו של דבר, ניהול ביג דאטה יכול להפחית עלויות לארגון.

כיצד ניהול ביג דאטה יעזור לכם לנהל את העסק בדרך מוצלחת יותר?

אמינות המידע גבוהה היות והמחשב עובר על מאות אלפי מסמכים וקטעי טקסט ולכן, יכולת הניתוח הממוחשבת מקצועית יותר מניהול אנושי שעשוי לחטוא בטעויות.
לחשוף דפוסים ומגמות בשוק – ניתן להבין מהניתוח של המידע מה קורה בשוק ומה הלקוח בעם רוצה. האם נהוג היום להעדיף משלוח תוך 48 שעות, האם רוב הצרכנים מבצעים רכישה און ליין או אוף ליין, מהי חוויית הלקוח המועדפת.
קבלת החלטות מבוססות – ניתוח הנתונים, כמו העדפות של לקוחות, פעולות של מתחרים, יאפשר לכם לגבש החלטות קונקרטיות להמשך הדרך מניהול תקציב דרך ניהול תזרים מזומנים ועד פעולות של פרסום מבלי להשקיע ממון רב בחקר שווקים או בהעסקה של מומחים נוספים. ברגע שיש לכם את הפלטפורמה או את הכלים לעשות זאת, ניתן לקבל החלטות ולהתוות אסטרטגיה מדויקת, שישפיעו מהותית על העסק ועל הדרך בה הוא יתנהל.
לבצע שינויים בעסק – כמובן שלא מספיק לחלץ נתונים ולהסיק מסקנות וחשוב ליישם בפועל. למשל, לעדכן קמפיין פרסומי, להוסיף מוצרים לפי ביקוש, לבצע תמחור נכון שישתלם יותר וכדומה. אין צורך ליישם כל החלטה בהקדם האפשרי ואפשר ליצור תוכנית עסקית ארוכת טווח וליישם כל שלב בהדרגה, לפי המסוגלות הפיננסית, כוח אדם.

גישה של כל עובד לנתונים המתאימים – אפשר להקצות לכל עובד בארגון גישה לנתונים הרלבנטיים עבורו וכך לייעל את עבודתו. ברגע נחשף מידע רלוונטי  ועדכני בפני איש מכירות על נתוני מכירות קל לו יותר לנהל את מערך המכירות. כלומר, המטרה היא לחלק את הנתונים לפי תחומי אחריות וכך להעניק לכל עובד או אנשי מקצוע חיצוניים המלווים את הארגון את הכלים הקונקרטיים שחשובים להצלחה בעבודתם.

קורס ביג דאטה מתאים גם לבעלי תפקידים בארגונים קטנים שרוצים לשלוט בנתונים שהם מקבלים ולהפיק מהם את המיטב, תוך שמירה על אבטחת הנתונים, הגדלת ההכנסות ופעילות אסטרטגית שתיקח אותם קדימה! 

קורסים קשורים
לכל המאמרים