טופס בדף מאמר


*שדות חובה

כל מה שצריך לדעת לפני שעוברים אתר חדש

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
כל מה שצריך לדעת לפני שעוברים אתר חדש
JBH

העסק שינה בעלות או קונספט או אתם פשוט מעוניינים לחדש ללקוחות – החלטתם לבנות אתר חדש. האתגר הגדול והחשש של בעלי אתרים רבים הוא במעבר לאתר חדש וכיצד מנועי החיפוש יגיבו למעבר.
כמו במעבר דירה, התכנון חשוב – יש לבחור את הנכס הנכון, לארגן את כל הפריטים הדרושים ולדעת כיצד לסדר אותם מחדש בחלל, כדי שהסביבה תסתגל במהירות לשינוי.

מעבר אתר הוא פרויקט שדורש ידע בכל הנושא של קידום אתרים כפי שלומדים במסגרת קורס קידום אתרים או ליווי של מומחה SEO, שיוכל לקחת אתכם יד ביד (או יותר נכון את האתר) עד העלייה לאוויר.

על מה חשוב להקפיד בתהליך ההגירה - מתכנון המבנה ועד פיקוח על חוויית המשתמש והדירוג. 


אפיון מנצח של האתר

חשוב מאוד להתחיל את הפרויקט האפיון בתכנון נכון של האתר המחודש, ממבנה ידידותי למנועי חיפוש ששם דגש על חווית משתמש ובנוי בהיררכיה הנכונה ועד התאמה למובייל.
עם זאת, חשוב לשמור על מבנה השלד, הארכיטקטורה של האתר, דומה ככל שניתן למה שגוגל הכיר בעבר  יחד עם שינויים מבניים מותאמים. כמו למשל, הוספת מפת האתר החדשה מפורטת.


ההפניה קובעת

בתהליך המעבר מבצעים הפניות 301, הפניות רידיירקט כשכתובת אינטרנט של דף מסוים באתר ירדה מהאוויר ושולחת את הגולש ישירות לדף החדש. 301 היא הפניה קבועה שתמיד תפנה מדף אינטרנט ספציפי שאינו קיים לדף החלופי באתר החדש.  301 קריטי לשמירה על דירוג של דף קיים שלא יאבד עם המעבר לאתר חדש.

QA מפתח להצלחה

אומנם ייתכן אפקט העברה של האתר וייקח זמן לגוגל להפנים את השינוי וכתוצאה מכך, עשוי להיפגע הדירוג אבל הכל תלוי בידיים של מי מפקידים את השינוי. מומחה קידום אתרים ידע כיצד למזער את הפגיעה כך שמנוע החיפוש יקלוט מהר מאוד את המעבר ואם האתר עומד בכל הקריטריונים – יעלה אותו בחזרה. עם זאת, חשוב לא לבצע הגירה לפני ביצוע בדיקה מקיפה כמו למשל, שכל הקישורים עובדים, סריקת האתר באמצעותה ניתן לאתר שגיאות, קישורים שבורים, תוכן כפול, הסרת קישורים שמפנים את 404 ובצעו את כל השינויים הנדרשים לפני השקת האתר החדש. מומלץ לנהל בטבלת אקסל או כל גיליון אלקטרוני אחר את הקישורים הישנים והחדשים כדי לשמור על ניתוב מחדש את הדפים.
 

פיקוח על העברה וניתוח הנתונים

ביום ההעברה חשוב להיות עם יד על הדופק ובקשר שוטף עם כל הגורמים הטכניים הרלבנטיים (חברת אחסון, קידום, מערכות מידע) ולוודא שהכל עובד במהירות וביעילות.
ההמלצה היא לתזמן את ההעברה עצמה לתקופה פחות עמוס מבחינת תנועה של העסק ושל האתר. ניתן לבחון את ההשפעה גם דרך נתוני Google Analyticsאשר יוכל למפות עבורכם אובדן תנועה של דפים בודדים ספציפיים, לבצע מעקב על הדירוגים החדשים לעומת הקודמים וכדומה.  

קורס קידום אתרים יעניק לכם את כל הכלים המעשיים לאפיון, בנייה ואופטימיזציה לאתרים.

קורסים קשורים
לכל המאמרים