טופס בדף מאמר


*שדות חובה

מה מעסיקים מחפשים בעת גיוס אנשי SEO?

הסבה והכשרה
מה מעסיקים מחפשים בעת גיוס אנשי SEO?
JBH

הביקוש לאנשי SEO עולה מיום ליום. כל מי שמחזיק היום אתר מעסקים קטנים ועד חברות ענק, זקוק היום למקדם אתר. עובדי SEO משתלבים היום במחלקות שונות – אינטרנט, דיגיטל, המחלקה הטכנית או מחלקת השיווק (תלוי במבנה הארגוני) ובסוגים שונים של חברות (מפארמה ועד תקשורת) והנם בעלי השפעה רבה על ההצלחה העסקית של הארגון.

אז מה באמת חשוב שתדעו כדי למצוא עבודה בתחום?

 

אורגני וממומן – להכיר את שני העולמות

פעם אולי פיצלו בין תפקיד של אחראי קידום אורגני ובין אחראי קמפיינים, אבל הנטייה בתקופה הנוכחית היא למקדם מולטי טסקינג ורב תחומי. יתכן שבפועל יהיה מישהו אחר שיבצע את ניהול הקמפיינים, אבל איש SEO צריך להבין בפרסום ממומן ב - AdWords Google מניהול חשבונות מרובים ועד יחסי המרה.
בשורה התחתונה: המעסיק רוצה שתכוונו את ניהול הקמפיינים בדרך שתחסוך כסף לחברה אך תביא לקוחות ותגדיל את הרווחים.

 

 

אנליסטיות במקום הראשון – חשיבות הדו"חות

עסקים אוהבים לראות תוצאות במידי, אבל מי שלמד קורס SEO יודע שמדובר בתהליכים ארוכי טווח וכדי להצליח, יש להפיק ערך מהנתונים. חשיפות, הקלקות, המרות, אחוזי נטישה, באילו דפים, כמה זמן וכדומה. מקדמים צריכים לקחת בחשבון שמעסיקים מחפשים את הצד הביורוקרטי של העבודה. לייצר דו"חות, להציג גרפים וכמובן, להפיק מסקנות ותובנות שיהפכו לאסטרטגיה שניתן לבצע ברמה העסקית, השיווקית והקריאטיבית. במסגרת הידע האנליטי, נדרשים המקדמים לניתוח נתונים בעזרת google Analytics ולעבודה עם Keyword tool, Webmaster tool.
בשורה התחתונה: המעסיק רוצה לראות סקירות, נתונים ולהבין כיצד לשפר את הנתונים.

 

 

הצד הטכני של המקצוע

איש SEO לא צריך להיות מתכנת או איש מחשבים, אבל הוא צריך להבין את הטכנולוגיה על פיה פועל האתר ועל פיה מבוסס האלגוריתם של גוגל. עליו גם להבין מעט ב-HTML לפחות ברמה שהוא יוכל לתקשר עם המתכנת של האתר ולהסביר את השינויים שהוא מבקש על מנת שהאתר יעלה בדירוג של גוגל.
בשורה התחתונה: המעסיק רוצה שתפגינו ידע בכלים הטכנולוגיים המתקדמים וכן תוכלו לכוון את המתכנת של האתר.

 

 

לחשוב דרך התוכן – יצירתיות עם סגנון

אנשי SEO לא צריכים להיות כותבי תוכן, אבל התוכן קריטי למשימת קידום האתר ולכן הם נוגעים בו רבות במהלך עבודתם. כמו למשל, הצעות לכותרות שיגבירו הקלקות, טקסטים מניעים לפעולה למודעות, תיאורים מושכים, רעיונות למאמרי קידום ורעיונות למאמרים לצורך החלפת קישורים, בדיקת הערך המוסף של התוכן, הכרות עם מערכות שונות לניהול תוכן וכדומה. לצורך כך חשוב להגיע עם עושר מילולי, עברית ברמה גבוהה ולעיתים, בקידום אתרים בינלאומיים, שליטה בשפה האנגלית ברמה שתאפשר לעקוב אחרי עדכונים של גוגל וכדומה.
בשורה התחתונה: המעסיק רוצה לשמוע מכם רעיונות לתכנים איכותיים ולתוכן מקדם יצירתי.

 

חשוב לסיים קורס SEO עם התנסות בפרויקטים מעשיים על מנת להעמיד את הידע במבחן המציאות ולהציג עבודות קודמות בפני המעסיקים הפוטנציאליים. אם תגיעו עם קורס מעשי במוסד מוכר ועם מוטיבציה בשמיים ורצון עז להתמקצע בתחום, תוכלו לשכנע את המעסיק הראשון לתת לכם הזדמנות ולרוץ קדימה.
 

קורסים קשורים
לכל המאמרים