טופס בדף מאמר


*שדות חובה

מ- CIO ל- CEO

קובי ביטר
JBH

ציטוט: "המנמ"ר המוביל נדרש להרחיב את פעילותו מעבר לאחריותן לתשתית טכנולוגית על מנת להיות שותף בהובלת החיבור בין היכולות הטכנולוגיות לחזון העסקי למען הצלחת הארגון".

כך אומר קובי ביטר, מנכ"ל חברת מיה מחשבים נציגת SAS בישראל CIO וותיק שעבר מסלול ניהול של מעל שלושה עשורים בחברות מובילות במשק על תפקידו הנוכחי כמנכ"ל. קובי הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת הי-טק, ואנשים ומחשבים והציג את התובנות המיוחדות הנשקפות מן הגשר שבין תפקיד המנמ"ר למנכ"ל.


כגורם מוביל בארגון נדרש המנמ"ר המודרני להשפיע על תחומים מגוונים יותר מאי פעם, החל מאסטרטגית המידע האירגונית והרבדים התפעוליים והמשך ברווחיות, ממשקי לקוח ואפילו ההשפעה הסביבתית של פעילות החברה. התובנות אותן יוביל יכוונו את אסטרטגית המידע של הארגון, הטכנולוגיות החדשניות שיאפשרו את צמיחת הארגון ובסופו של דבר יקבעו את זריזות התגובה לתנאי השוק והרווחיות שלו. המנמ"ר חייב להיות גם איש שיווק, מכירות ושרות וגם מומחה פיננסי ותפעולי וכל זאת מבלי לשכוח ולו לרגע שאחריותו בראש ובראשונה היא על המידע: איכותו זמינותו ונגישותו.


להרים את הכסף מהריצפה


ההתפתחות המהירה של הדרישות מבקשת מצד אחת לחסוך בהוצאות ומצד שני לאתר את "הכסף שעל הרצפה" או "על העצים", בניגוד ל-BI המסורתי, ה-BI האנליטי הוא הכלי המאפשר לנו לאתר את המשאבים הללו לחיסכון ורווח לטובת הארגון. בעוד שהמערכות המסורתיות מציעות לנו מבט של "מראה אחורית", כלומר ריכוז כל נתוני הארגון בעבר ובהווה, האנליטיקה מאפשרת לנו "להביט על הכביש" ולראות את הסיכונים והסיכויים המצפים לנו מעבר לפנייה הבאה. למשל, מחלקת התחבורה של דקוטה חוסכת מיליונים על ידי מערכת לניהול ביצועים. חברת אמזון מחזקת את הובלת השוק שלה על ידי מעקב מתמיד אחר תנועת והעדפות המבקרים באתר החברה ושיפור מתמיד באמצעות כלים אנליטיים של ההצעות המוגשות ללקוחות. בישראל מפעיל צה"ל מזה שנים אנליטיקה על מנת להשיג את השיבוץ המיטבי של מועמדים לשירות צבאי וכעת מחלחלת הטכנולוגיה גם לרשויות מקומיות המפעילות שיבוצים חכמים לגני ילדים.


לנתח נתונים ולהציף ערך


אירגונים רבים מגלים כי בכדי לשאוף להגיע להובלת השוק ולהחזיק בה עליהם להוביל בפתרונות ומבצעים או לתת מענה נכון למבצעי המתחרים. לא כל מבצע מוביל להצלחות והניטור של המידע בזמן אמת או קרוב אליו חיונית ביותר על מנת לכוון את פעילות הארגון. הניתוח של המידע בארגון והיכולת להפיק תובנות ממנו הם המימוש העסקי המסוגל להעניק לארגון יתרון יחסי. המנמ"ר הוא זה שיכול להציג לחברי ההנהלה, לסמנכ"ל הכספים ולמנהלי התחומים המובילים בארגון את הפוטנציאל של שימוש יעיל במערכות המידע. לא להתבייש ל"חטט" בנתונים כמובן בלי לדרוך על יבלות של הקולגות.


אל תהיה "עסוק מידי מכדי להצליח"


אחד מהמסרים החשובים אותם ציין קובי לחברי הקורס שמחובתו של ה-CIO בארגון לפנות לעצמו זמן על מנת להיות מסוגל לראות את ההזדמנויות העיסקיות. יש להיזהר מפני הסכנה של טביעה בעיסוק השוטף. פינוי זמן כזה מחייב מינוי מנהלי תחומים טובים ונאמנים המאפשר טיפול בהסלמות באופן ממוקד ויעיל. החיבור לאנשי ההנהלה חשוב שיתקיים דרך שפה עסקית המגשרת בין העולם הטכנולוגי לבין הצרכים העסקיים. שילוב זה הוא הקרקע הפורה ביותר להפוך את תפקיד ה-CIO מאחראי תחום טכנולוגי לשותף מוביל בניהול החברה תוך הבנת הצרכים של הארגון ולקוחותיו.


קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת הי-טק, ואנשים ומחשבים , הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל . בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

קורסים קשורים
לכל המאמרים