טופס בדף מאמר


*שדות חובה

ניהול ידע

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
JBH

בעולם הטכנולוגי והדיגיטלי עולה הביטוי "ניהול ידע" בשיחות רבות. מהו ניהול ידע? כיצד מערכות לניהול ידע משפרות ומייעלות תהליכים ועבודה שוטפת בארגונים?כל מה שרציתם לדעת.


תומס דוונפורט מומחה לניהול ידע הגדיר את המושג של ניהול ידע כ"תהליך של תפיסה, הפצה ושימוש יעיל בידע” ובספריו הוא מסביר כיצד הידע הוא למעשה הנכס של הארגון, במידה ויודעים להשתמש בו בדרך הנכונה.
את הכוח העצום של ניהול ידע שיקף פיטר דרוקר, אבי תורת הניהול המודרנית, בכך שאמר שהכוח המרכזי של תעשיית התרופות לא היו התרופות עצמן אלא המחקר סביב התרופות.
כיום כולם כבר מבינים שידע הוא כוח, אבל חשוב לדעת כיצד לנהל את האינפורמציה שזורמת למאגר הידע של ארגון מערוצי התקשורת הרבים באמצעות טכניקות ובכלים מתקדמים על מנת להפיק תובנות מבוססות נתונים ולתעל את האנרגיה למקומות החשובים לצמיחת הארגון.

 

כיצד ניהול ידע מסייע לחברות לצמוח ולהצליח?

זיהוי הנתונים החשובים – ניהול ידע ממוקד מאפשר לזהות את הנתונים הרלבנטיים ביותר ולחלץ מסקנות מעניינות עליהן ניתן להסתמך בהכשרת עובדים, בפיתוח מוצר חדש, בהשקת שירותים. כלומר, באמצעות ניהול מערכות מידע אפשר ליהנות מ"אוריינטציה ארגונית" לנווט את הארגון לנתיב הנכון, לקבל החלטות מבוססות נתונים ולגבש דרכי פעולה.
יתרון תחרותי – ניהול ידע הוא כלי מודיעין עסקי ומסייע במציאת הבידול והיתרון התחרותי ביחס לפעילות של המתחרים בתעשייה.
הגדלת התפוקה – ברגע שיודעים במה להתמקד ולאן לתעל את המשאבים ניתן להגיע ליעילות ארגונית גבוהה יותר מכל הבחינות – תקציבים, הישגים.
שיתוף ידע – מערכות ניהול מידע עדכניות מאפשרות להקצות ידע לבעלי תפקידים בצורה ממוקדת, כל אחד ומה שהוא נדרש לדעת במסגרת תפקידו ובמקביל לשתף מידע רלבנטי לקבוצה על מנת שתוכל לעבוד ביחד במסגרת הפרויקט.
מענה מהיר – על פי מחקרים, ניהול ידע אפקטיבי מפחית את הסיכוי לטעויות ומעלה את מהירות המענה לספקים, לקוחות או קולגות.

קל, יעיל ומהיר יותר מתמיד

בניגוד לסברה הרווחת, תהליך כריית נתונים לניהול ידע אינו תהליך מורכב. קיימות פועלות מערכות ניהול ידע ידידותיות למשתמש במאפשרות דרך הגדרות וקיצורי דרך להגיע לנתונים החשובים באמת ולהפיק מהם תועלת מקסימלית.
בעידן הנוכחי כבר ברור שעל מנת לנהל ידע בדרך נכונה יש לגבש אסטרטגיה של ניהול ידע ולהחליט מהו הידע הרלבנטי ביותר וכיצד הוא יוכל לסייע לארגון להגיע ליעדים. החברה משרטטת מעין מפת דרכים על פיה היא מתנהלת ביחס לידע הנצבר על מנת לשפר פרודקטיביות.
אסטרטגיית הידע מציגה תוכנית ברורה של מי מתקשר עם מי והיכן, מהן המטרות וכיצד תגידו לשם באמצעות ניהול מיטבי על הידע ובאילו כלים תימדד ההתקדמות.
בשורה התחתונה, מערכות ניהול ידע עכשוויות מייעלות משמעותית את הגישה לידע, שיתוף מידע בין עמיתים וניתוח נתונים לשיפור תהליכים עסקיים.

אל תישארו מאחור! ארגונים רבים משקיעים היום בניהול ידע ומחפשים מקצועני מערכות ניהול מידע אשר יוכלו לאפיין, להטמיע ולתחזק עבורם את מערכות הידע. קורס ניהול מערכות מידע יקנה לכם את הפרקטיקה בניהול מערכות אלה לאורך כל שלבי התהליך.  

קורסים קשורים
לכל המאמרים