טופס בדף מאמר


*שדות חובה

עוברים לדיגיטל - איך עושים הסבה מקצועית לניהול דיגיטלי?

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
עוברים לדיגיטל - איך עושים הסבה מקצועית לניהול דיגיטלי?
JBH

בעידן המודרני גדוש האופציות התעסוקתיות, שינוי קריירה הוא כבר לא צעד נועז כפי שהיה בעבר. אף אחד לא רוצה להעביר את חייו בעבודה שלא גורמת לו אושר או במקום בו כבר אין לו לאן להתפתח. אומנם שינוי קריירה מלווה בחששות רבות כמו: האם באמת אצליח להתפרנס, האם אמצא עבודה גם בגיל מאוחר יותר מול מתמודדים עם רקע וניסיון? שלא לדבר על יציאה מ"אזור הנוחות" ועוד לאחר שנים רבות של השקעה והתמקצעות. אבל אל תתנו לפחדים לשלוט בהחלטה שלכם. 

מימוש עצמי משפיע מאוד על רמת האושר בחיים וחוץ מזה, יש מקצועות בהם הרזומה הוא לא בהכרח הפקטור המרכזי. במיוחד בשוק בו הביקוש עולה על ההיצע, בענף שצמא כל הזמן לכוח עבודה איכותי.
תעשיית הדיגיטל, למשל, נהנית מצמיחה מתמדת, כולל משרות במתכונת גמישה המתאימות גם לאימהות, למי שרוצה לעבוד מהבית או להיות שכיר. זו עבודה דינאמית, מאתגרת שטומנת בחובה שלל הזדמנויות להשמה וקידום במגוון רחב של חברות וארגונים מתחומים שונים.

 

אז למה הכוונה בניהול דיגיטלי, מה מצופה במי שעוסק בשיווק דיגיטלי, היכן תוכלו לעבוד וכיצד תגיעו ליעד המבוקש? לפניכם כמה צעדים בדרך להסבה מקצועית לניהול דיגיטלי.

 

מנהל דיגיטל (chief digital officer) הוא מנהל של הפעילות הדיגיטלית של החברה. הוא אחראי על ניהול הנכסים הדיגיטליים של הארגון, משלב פיתוח הקונספט דרך הביצוע ועד ניתוח מסעות שיווק בכל הערוצים הדיגיטליים. למשל, אתר האינטרנט של החברה, פרסומים באתרים אחרים, בלוג מקצועי, הפצת ניוזלטרים, קידום אתר אורגני וממומן במנועי חיפוש, פרסום ושיווק במדיה חברתית כמו פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, אינסטגרם, פינטרסט וכדומה. רוב מנהלי הדיגיטל לא מבצעים בפועל את העבודה עצמה, כלומר, משגרים דיוורים או מעלים קמפיינים בגוגל, אלא מנהלים עובדים או ספקים שעושים זאת.
מנהלי דיגיטל הינם בעלי הבנה וידע בכלי שיווק ואסטרטגיות פרסום ושיווק בפלטפורמות דיגיטליות והם אלה שמהווים מעין "זרקור" שמנווט את הדרך לעובדים או לספקים: מנתחים את הנתונים, מסיקים מסקנות על בסיס הביצועים וקובעים כיצד לשפר המרות ולשדרג את התוצאות על מנת שהפעילות הדיגיטלית תהיה אפקטיבית ואיכותית יותר.
הם גם אלה שמעצבים את הנוכחות הדיגיטלית של מותג ברשת וכך גם מסייעים לחברה לגדול, להתפתח ובסופו של דבר – להרוויח יותר בזירה הדיגיטלית או בכלל (תלוי במוצר ובארגון).

 

ניהול דיגיטלי - מתאים גם לחסרי ניסיון


מדובר בתפקיד בעל תחומי אחריות רבים המשלב בין חשיבה אסטרטגית לחשיבה יצירתית תוך שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. אידיאלי למי שחי ונושם דיגיטל ואוהב את עולם המדיה.
היופי בניהול דיגיטלי הוא שלא חייבים להגיע עם רקע בטכנולוגיה ולא בשיווק וגם לא בהכרח באינטרנט. קורס ניהול דיגיטלי מקנה את הידע הדרוש לתפקיד מהיבטים של שיווק דיגיטלי דרך שליטה בערוצים השונים, כתיבה שיווקית, ניהול קמפיינים ממומנים, קידום אתר, שיווק במדיה החברתית, ניתוח של נתונים והפקת תובנות בהתאם, כלי המרה, חוויית לקוח באינטרנט ועוד.
היום חברות מחפשות מנהלי דיגיטל שעברו הכשרה מקצועית במסגרת קורס ניהול דיגיטלי, בעלי ראש גדול, חשיבה "מחוץ לקופסא" המחזיקים בכלים הביצועיים להצלחה בתפקיד.
יש חברות שמחפשות מנהלי דיגיטל במיקור חוץ ואחרים בתור שכירים במשרד. קיימות וריאציות שונות לתפקיד והוא משתנה מעט מחברה לחברה, בהתאם לצרכים הייחודיים של כל ארגון.
היום כמעט כל חברה, שהינה בעלת נכסים דיגיטליים, זקוקה למנהל דיגיטל שינהל עבורה את המערך הדיגיטלי ולכן, האופציות הן רבות. מחברות ציבוריות דרך ארגונים גדולים ועד חנויות אינטרנטיות. כל שצריך זה להחליט שמבצעים הסבה, כאשר ניתן בהחלט לשלב את הלימודים עם העבודה הקיימת ולעבור בהדרגה או בבת אחת – תלוי בכם, לשיווק דיגיטלי. התחלה מצוינת לקריירה חדשה ומרגשת.

קורסים קשורים
לכל המאמרים