טופס בדף מאמר


*שדות חובה

שיווק מבוסס דאטה | ג'ון ברייס הדרכה

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
מהו שיווק מבוסס דאטה?
JBH

האקזיט של חברת דאטורמה הישראלית שנרכשה על ידי סיילפורס ב-850 מיליון דולר הוכיח שעולם השיווק מבין את הכוח העצום שטמון בדאטה בייס.
דאטורמה למעשה בנתה מנוע אינטגרציה לענף השיווק המרכז את כל הנתונים שמגיעים מערוצי פרסום שונים במרכז שליטה אחד.
הריכוז של כל הנתונים בפלטפורמה אחת, שמבצעת ניתוחים אוטומטיים, מאפשרת למנהלי שיווק להפיק תובנות מבוססות כולל קביעת יעדים, הקצאת משאבים לאפיקי שיווק שונים והצעות מכר לקהל יעד בהתאמה אישית.

 


 

שיווק מבוסס דאטה הוא המילה החמה היום בעידן הביג דאטה בענף השיווק. אם בעבר מנהלי שיווק לא בהכרח ביססו אסטרטגיה שיווקית על ידיעה מוחלטת של מה הלקוחות מחפשים או איך להגיע אליהם בדרך המדויקת והאפקטיבית ביותר, הרי שהיום מנהלי שיווק המוצפים בכמויות ענקיות של מידע יכולים להשתמש במערכות BI לניתוח נתונים ולשיפור חוויית הלקוח והעצמת התוצאות של פעולות השיווק.

 

כיצד שיווק מבוסס דאטה יכול לסייע בשיווק מוצלח יותר?

שיווק בהתאמה אישית

ברגע שמנהלי שיווק יכולים לחלץ תובנות אודות ההעדפות האישיות של כל לקוח, הם יכולים להציע לו בדרך שיווקית הנכונה עבורו את המוצר או השירות המועדפים עליו.
למשל, אם התגלה שלקוח Xרכש מוצר Yדרך ניוזלטר, הרי שהדיוור הבא יעסוק בסדרת מוצרים דומה והלקוח יקבל מסר שיווקי בניוזלטר היות והתברר שזה הערוץ הנכון לתקשר עמו.
כמובן שהרווח כאן הוא לא רק של מנהל השיווק אלא גם של הלקוח עצמו, שמקבל מידע רלבנטי עבורו. מערכות דאטה לקהל השיווקי מייצרות מיקוד לפי לקוח ומסוגלות כך להעצים את הנאמנות והמעורבות של כל לקוח.

 

סינכרון המסר השיווקי בכל הערוצים

 

היות ובעידן ביג דאטה עומדים בפני מנהלי השיווק מגוון רחב של ערוצים – גוגל, פייסבוק, ניוזלטרים ועוד, הרי שכיש מערכת אוטומציה המבצעת אינטגרציה, ניתן לייצר קמפיין פרסומי לכל ערוץ ולשמור על אחידות במסר.
למשל, יש השקה של מוצר וזה הזמן להפיץ את המסר על המוצר החדש בשוק. היום לא צריך באופן ידני להפעיל כל ערוץ בנפרד אלא ניתן להפיץ את המסר בו זמנית בכל "הנכסים הדיגיטליים" של החברה. התוצאה היא השקה עוצמתית יותר.

 

להבין מה עובד ומה לא עובד

 

שיווק מבוסס ביג דאטה מאפשר למנהלי שיווק להבין אילו פעולות שיווקיות גורפות הצלחות ואילו פחות עובדות. לפי הנתונים, הם יכולים לבצע סדר עדיפויות נכון תוך שמירה על לוח הזמנים והתקציב. לדוגמא – להקצות יותר משאבים לערוץ ממנו הגיעו רוב המכירות או הלקוחות. הכלים האוטומטיים מאפשרים לבחון המרות ולבצע מדידה מדויקת של ROIהחזר השקעה. בדרך זו, מנהלי שיווק יכולים גם לרכוש מדיה שאפקטיבית עבורם.

שיווק מבוסס דאטה בעולם של ביג דאטה מעניק למנהלי שיווק את הכלים הטכנולוגיים לבצע אופטימיזציה למסעות פרסום ולנהל אסטרטגיה מוצלחת מבוססת נתונים.

קורסים קשורים
לכל המאמרים