טופס בדף מאמר


*שדות חובה

20 ביטויים בתחום קידום האתרים שחייבים להכיר

הסבה והכשרה  |  אינטרנט
20 ביטויים בתחום קידום האתרים שחייבים להכיר
JBH

שנכנסים לעולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט נתקלים בהרבה מונחים, חלקם ברורים ומוכרים וחלקם פחות. לכן רכזנו לכם את  20 הביטויים בתחום קידום האתרים שחייבים להכיר  בנושא שיווק באינטרנט וקידום אתרים במנועי החיפוש.

 


Google Adwords:

פלטפורמת הפרסום של מנוע החיפוש גוגל. ניתן לפרסם אתרים ודפי נחיתה ולבחור בשתי שיטות תשלום – לפי קליק או לפי חשיפה. מודעות Google AdWords מופיעות בשולי עמודי החיפוש ומציעות למפרסמים להעלות מודעות ברשת החיפוש של גוגל וכן ברשת המדיה של גוגל.


anchor text :

טקסט זה הוא טקסט עוגן – ביטוי או מילת מפתח שמופיע לגולש כקישור. ניתן ללחוץ עליו ולעבור לדף אינטרנט מקושר. הביטוי שיופיע בטקסט עוגן ישפיע על תוצאות החיפוש וחשוב שהוא יהיה רלבנטי לטקסט בו הוא מופיע או לאתר בו הוא מופיע.

 

Bid

 

שיטת המכירה הפומבית בפרסום באינטרנט מאופיינת במתן BID. הכוונה למחיר שנקבע לקליק או חשיפה במסע הפרסום.

 

SEO:

ראשי התיבות של - Search Engine Optimization. הכוונה לקידום אתרים אורגני כמו חילופי קישורים בין אתרים, יצירת תוכן איכותי להעלאת ציון ודירוג האתר ועוד פעולות כך שהאתר יעלה בתוצאות החיפוש האורגני מבלי צורך לממן קידום. התוצאות תלויות באיכות הקידום ביחס למתחרים.

 

SEM:

ראשי התיבות של-Search Engine Marketing ומתבסס על העלאת מודעות בתשלום בחיפוש בגוגל וברשת המדיה של גוגל. בוחרים את התשלום על פי הקלקה (PPC) או חשיפה (CPM) הקידום מבוסס על התקציב שתשימו למודעה כך שהביצועים תלויים במידה רבה במודעה ובשיטת התשלום ובעלות.

 

JAVA

שפת תכנות מונחית עצמים ונחשבת לאחת משפות התכנות הפופולאריות ביותר. בקורס JAVA תלמדו כיצד ליצור אתרי אינטרנט שגוגל אוהב באמצעות שפת JAVA המסוגלת לעבוד על מגוון פלטפורמות מחשב וכן על מובייל ולכן היא נפוצה היום גם בפיתוח אתרים. היא מבוססת על קוד פתוח ומאפשרת גמישות רבה למתכנת בפיתוח ובניית אתרים.

 

bounce rate:

 

מתייחס למשך הזמן שהגולש שהה באתר ונחשב מדד חשוב להצלחה בקידום אתר ובתנועה לאתר. לרוב בוחנים את שיעור היציאה מדף הבית של האתר כדי לקבוע את היעילות של הביצועים של הקידום. אם הדף שעלה בתוצאות החיפוש היה רלבנטי לחיפוש של הגוגל, רוב הסיכויים שהוא ישהה יותר באתר ולכן ה-bounce rateיהיה גבוה יותר.

 

CTR:

 

ראשי תיבות של שיעור לחיצה. Click-through rate. הוא מתאר את היחס בין משתמשים הלוחצים על קישור ספציפי ובין המשתמשים שנחשבו לקמפיין או לאתר. ה-CTR קובע את מידת ההצלחה והיעילות של מסעות פרסום.

 

Crawler

 

זחלן רשת. מעין בוט או תוכנה אוטומטית הסורקים את הרשת כדי לאנדקס את דפי האתר. הזחלנים אוספים מידע רלבנטי על תגי המטא וכן מסייעים בכריית נתונים וחילוץ תובנות על אתרים שונים ועל "מצב הרשת" בביטויי חיפוש שונים.


תוכן משוכפל: 

 

על מנת להתקדם בגוגל חל איסור לשכפל תוכן. גוגל "מעניש" בדירוג על תוכן משוכפל ולכן, יש לכתוב מחדש או לשכתב באופן אינטנסיבי תכנים שמופיעים באתרים שונים לרבות מדיה חברתית. קיימים אתרים שמסייעים באיתור תוכן משוכפל.


גוגל אנליטיקס:

 

מערכת חינמית של גוגל המסייעת לנתח ביצועי אתר ולבצע אופטימיזציה לקידום אתר. כמו למשל, מעקב אחר שהיית ונטישת גולשים, CTR של קמפיינים וכדומה.

 

HTML:

 

Hyper Text Markup Language שפת התגיות הפופולארית ליצירת אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט. הדפדפנים מציגים אתרי HTML שנחשבים לאתרים ידידותיים לגוגל ופשוטים לשינוי ועיצוב. ניתן לבצע שינויים שונים לטובת קידום אורגני בתגיות ה-HTML.

 

HTTPS:

 

גוגל מייחס רצינות רבה לאבטחת אתרים וזהו פרוטוקול תקשורת נפוץ לאבטחת מידע  באינטרנט. גוגל אף מציגה הודעת אזהרה על אתרים שאינם מאובטחים כראוי והדבר מתבטא גם בדירוג האתר.

 

אינדקס:

 

מסד הנתונים של גוגל. אם אתר לא מאונדקס פירוש הדבר הוא שהוא לא יופיע במנוע החיפוש של גוגל והגולש לא יוכל למצוא אותו. אינדקס כולל את התגיות, כתובת אתר, תכנים באתרים וכדומה.

 

KEYWORD:

 

אלה מילות המפתח דרכן גוגל מכניס גולשים לאתר. גולש מחפש ביטוי או מילת מפתח מסוימת ומחפש אתרים הרלבנטיים למילות החיפוש. אלה יקבעו את מידת ההתאמה בין החיפוש לתוצאות הרלבנטיות ביותר. חשוב לבצע חקר מילות מפתח כדי להבין באילו מילות מפתח לחזק את הדירוג ולקדם את האתר.

 

LANDING PAGE

דף נחיתה אליו בוחרים שהגולש יגיע ממסע הפרסום או בחיפוש בגוגל. זהו דף אינטרנט עצמאי שמטרתו היא להניע לפעולה. לכן חשוב לשים דגש לטקסט שמופיע בדף נחיתה, לעיצוב שלו ולהוספת טופס צור קשר או כפתור הנעה לפעולה.

 

TAG MANAGER :

גוגל תג מנג'ר הוא כלי חינמי המאפשר להוסיף תגיות וקודי מעקב לאתר או לאפליקציות מבלי לשנות את הקוד וכך לעקוב אחר הנתונים והביצועים. הכלי מסייע מאוד במעקב אחר המרות והפניות לצד שלישי.

 

Usability

 

השימושיות של אתר קריטית להצלחה שלו. השימושיות מתייחסת לחוויית המשתמש ולידידותיות של האתר או האפליקציה כך שיענו על הצרכים של המשתמש ויהיו פשוטים לביצוע. שימושיות היא פרמטר חשוב לקידום האתר וחשוב שהאתר יהיה כמה שיותר ידידותי למשתמש.

 

Quality Score:

 

ציון האיכות של גוגל משפיע על הצלחת הקמפיין. גוגל למעשה מעניק ציון איכות לרלבנטיות של מילות המפתח ולמודעות בגוגל וציון זה קובע את העלות לקליק ואת דירוג המודעה. ציון זה תלוי במגוון גורמים כמו רלבנטיות מילות המפתח, ביצועים קודמים, שיעור הקליקים.

 

Query:

 

 שאילתת חיפוש שמסייעת למשתמש שנכנס לחיפוש לקבל תוצאות רלבנטיות. קיימים 3 סוגים: שאילתות אינפורמטיביות המכסות נושא רחב, שאילתות ניווט ושאילתות המשקפות את כוונת המשתמש.

 

על מנת לבנות אתרים טובים לגוגל ולבצע קידום יעיל כדאי לשקול לימודי JAVAוללמוד את שפת התכנות הפופולארית ביותר.


קורסים קשורים
לכל המאמרים