מי לא משתמש באפליקציות? מנווטים עם WAZE, מתכתבים ב-WHATSAPP, מתעדכנים במזג האוויר, מעלים סטורי ב-INSTAGRAM.
אי פעם תהיתם איך מפתחים אפליקציה משלב הקונספט ועד היישום? אולי תרצו להיות מאלה שעומדים מאחורי האפליקציה המצליחה הבאה?
מחזור החיים של פיתוח אפליקציה מבוסס על מספר צעדים מרכזיים: תכנון ואפיון האפליקציה על פי דרישות, עיצוב גרפי ועיצוב חוויית המשתמש, פיתוח האפליקציה בפועל, בדיקות של האפליקציה לפני שהיא מושקת.
למה לצפות כאשר מפתחים אפליקציות? לפניכם סקירה של אבני הבניין בדרך:
לא מפתחים לפני שמתכננים
אחרי שיש קונספט לאפליקציה ניגשים לשלב התכנון ושרטוט קווי המתאר. כאן מחליטים, בין היתר על פי מחקר שוק, אפיון קהל היעד, מציאת היתרון התחרותי, מגמות בשוק ומטרת האפליקציה על אסטרטגיה ולוחות זמנים, משרטטים מפת דרכים, מגבשים תקציב וכותבים בריף של דרכי פעולה, כולל התייחסות לאלמנטים המרכיבים את האפליקציה, ארכיטקטורת המידע ובחירת הנתונים והפונקציונאליות של היישום, תרשימי ניווט וכדומה. מגבשים API שיטות עבודה, פרוטוקולים וכלים בדרך להפקת האפליקציה.
עיצוב הממשק
עיצוב האפליקציה הוא חלק חשוב ליצירת אפליקציה מושכת וויזואלית ומדובר בשילוב סינרגטי בין UI ל-UX. בעיצוב הממשק קובעים כיצד ייראה ממשק המשתמש וה-UX אחראי על אופן הפעולה והחוויה הידידותית והאינטואיטיבית.
לרוב יוצרים Wireframes שרטוט סכמתי דיגיטלי של השלד של היישום על מנת להבין את סידור האלמנטים האסתטי באפליקציה וכיצד העיצוב יבטא בדרך הטובה ביותר את הפונקציונאליות שלה.
מתבססים בעיצוב הממשק על מסע המשתמש ביישום, הזרימה, ניווט אינטואיטיבי.
כמו כן, נבחרת ערכת הצבעים, הפונטים, אלמנטים חזותיים, סגנון, מחוונים, אנימציות, דפוסי עיצוב, מסכי האפליקציה וכיצד הם מתחברים.
יש לבחון שהעיצוב יתאים לכל סוגי המכשירים וכיצד הוא ייראה על מסכים בגדלים שונים, מה תהיה ההתנהגות של משתמשים באפליקציה וכדומה.
היכון, הכן, לפתח
יש שתי פלטפורמות אפליקציות דומיננטיות iOS ואנדרואיד ומחליטים לאיזו מהן לפתח או מפתחים יישום שיתאים לרוץ על שתי הפלטפורמות.
בתהליך הפיתוח מחליטים על סמך מפרט טכני מפורט באיזו גישה לבנות את האפליקציה כשיש גישות כמו NATIVE אפליקציות ייעודיות למובייל, אפליקציה חוצת פלטפורמה הבנויה על HTML5 וניתנת להרצה על מספר פלטפורמות או אפליקציות היברידיות.
בכל מקרה, תהליך הפיתוח עובר Front-end ו- Back-end. כלומר, במסגרת “צד שרת” בוחרים באילו מסדי נתונים להשתמש, שפות תכנות וכיצד היישום יתקשר עם שרת אחורי או אחסון ענן ומפתחים את האפליקציה תוך התייחסות ל”צד לקוח” – מה שיוצג באפליקציה למשתמש והאינטראקציה של המשתמש עם האפליקציה.
עובדים על פיתוח האפליקציה בסביבת הפיתוח הנבחרת ומתפתחים בצורה שתאפשר הרחבה וניהול של האפליקציה גם לאחר שהושקה. זו הסיבה שהשיטה הנהוגה היום היא שיטת agile פיתוח זריז, כי מדובר בשוק עתיר שינויים וחידושים.
הבדיקות לפני שחרור
ביצוע בדיקות הבטחת איכות – QA לאפליקציה הוא קריטי לפני שחרור גרסה לשוק על מנת לאתר באגים ולבחון את חוויית השימוש.
שלב הבדיקות כולל לרוב בדיקות מסוגים שונים כגון בדיקה פונקציונאלית לוודא שהיישום פועל על פי הדרישות, בדיקת שימושיות, בדיקת תצורה ותאימות בדיקת ביצועים לתגובה ועקביות ובדיקות רגרסיה. בתהליך הבדיקות בוחנים גם כיצד האפליקציה מגיבה בעומס וכן סיכוני אבטחה ויש גם לבדוק שהיישום עומד בתקנים שונים, המדיניות של חנויות האפליקציות ולרוב מסיימים בהפעלת גרסת בטא על מנת לבצע אופטימיזציה ושדרוגים בהשגת כמה שיותר משתמשים.
קורס פיתוח אפליקציות יעניק לכם את הכלים הדרושים לבניית אפליקציות בצד לקוח ובצד שרת וכן פיתוח אפליקציות WEB המותאמות למובייל.
הקורס מתאים למי שרוצה לעבוד בפיתוח האפליקציות או בעל רעיון לאפליקציה ורוצה ללמוד כיצד להוציא את החזון אל הפועל.