הצלחה של מותג, עסק או ארגון מבוססת במידה רבה על השיווק ובעידן הנוכחי בו הרשתות שולטות ולקוחות מחפשים מענה באינטרנט – שיווק דיגיטלי (Digital Marketing) הוא היום מנוע השיווק המרכזי.
שיווק דיגיטלי מתייחס למגוון רחב טכניקות ואסטרטגיות שיווק באמצעי שיווק דיגיטליים, כמו קידום בגוגל, שליחת קמפיינים במייל או העלאת פוסטים ומודעות ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה עם משפיענים, קידום דרך וידאו ועוד.
מדובר בתחום עיסוק נחשק בתחילת הדרך המקצועית או כהסבה מקצועית, מתאים למי שרוצה לפתוח עסק, לעבוד בשעות גמישות או ליהנות מחופש תעסוקתי או להשתלב במגוון מקומות עבודה.
רוצים לדעת מהם ההבדלים בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי, כיצד משווקים היום בזירה הדיגיטלית בצורה האפקטיבית ביותר, מדוע שווה לכם להיכנס לתחום המבוקש ומהן הזדמנויות הקריירה שמחכות לכם ברגע שתהפכו למקצועני דיגיטל? כל התשובות בכתבה שלפניכם.
מה בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי?
הסביבה המקוונת שינתה את כללי המשחק בכל מישור אפשרי וגם בזירת השיווק. אם בעבר השיווק הבלעדי היה השיווק דרך שלטי חוצות, מודעות בעיתונים או בטלוויזיה וברדיו, טלמרקטינג, שיווק ישיר לתיבות הדואר, מכירה מדלת לדלת, אירועי קידום מכירות – היום, הודות להתפתחות הטכנולוגיה ושינויים בסגנון החיים ובצריכת מידע – השיווק הדיגיטלי המתבסס על ערוצים דיגיטליים הפך לאלטרנטיבה השיווקית המועדפת.
מדוע לבחור בשיווק דיגיטלי?
לעבודה בשיווק דיגיטלי יתרונות רבים שקשורים בגמישות, המהירות, החסכוניות שהיא מציעה ואין ספק שהיום האינטרנט הוא גם המקום הטוב ביותר להתחבר ללקוחות:
מעקב צמוד אחר ביצועים: באמצעות פלטפורמות אנליטיות ניתן לעקוב אחר הביצועים של קמפיין (כמה הקליקו, צפו, נטשו), לבחון איזו מודעה תפסה את תשומת הלב (אם לדוגמא מריצים שתי מודעות ובודקים את הביצועים של אחת לעומת השנייה), כמה משתמשים ביצעו רכישה באתר בעקבות הקמפיין (לפי קוד מעקב), פילוח הקהל ומיקוד המודעה לקהל ספציפי (למשל, עורכי דין צמחוניים שעובדים בבורסה ברמת גן) בעוד בשיווק מסורתי הרבה יותר קשה למדוד ולעקוב אחר התוצאות והוא יכול לגזול הרבה יותר זמן משיווק דיגיטלי (השוו לרגע בין הרמת שלט חוצות ללחיצה על פרסום של קמפיין).
אוטומציה ותגובה מהירה: ישנם כלי אוטומציה רבים שמאפשרים לשווק במהירות כיאה לקצב החיים המסחרר והדינאמי של העת הנוכחית שדורש תגובה בזמן אמת.
למשל, ישנם כלים שמאפשרים לשגר פוסט אחד לכל הרשתות החברתיות, לתזמן פוסטים, לערוך ולמחוק, להריץ קמפיין חדש בעקבות שינויים. פתרונות המאפשרים לשווק ביעילות ובמהירות בפחות זמן ולחסוך במשאבים מבלי להתפשר על תוצאות.
ריבוי ערוצים ואפשרויות: שיווק דיגיטלי גם מאפשר לשווק בערוצים רבים וכל הזמן מתווספים עוד ועוד ערוצי תקשורת לחיינו – וואטסאפ, מסנג’ר, טלגרם, אינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט, אתרי תוכן וחדשות והיריעה קצרה מלהכיל.
בשיווק דיגיטלי ניתן להגיע ליותר אנשים רלבנטיים במינימום מאמץ ובמינימום זמן ולחדש ולהרחיב את המעגל השיווקי בערוצים השונים בארץ ובעולם.
הישגים בתקציב אטרקטיבי: לא לכל חברה יש תקציבי ענק לצלם הפקת אופנה מושקעת, להדפיס שלט חוצות מרשים ולתלות אותו מעל נתיבי איילון ולכן, יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים פונים לשיווק דיגיטלי בו כל מפרסם קובע את התקציב ויכול להגיע להישגים מרשימים גם בתקציבים שפויים. אפשר להעלות מודעות ממומנות (PPC) ולקבוע עלות לקליק לפי יכולת כלכלית ואף לשווק בצורה אורגנית (ללא תשלום) בערוצים השונים, להקטין ולהעלות את התקציב לפי מידת ההצלחה.
קל ללמידה: שיווק דיגיטלי אפשר ללמוד בדרך יעילה ומהירה באמצעות קורס שיווק דיגיטלי יסודי ומקיף ומכוון תעסוקה והוא מבוסס במובנים רבים על אימון והתנסות.
הכרות עם הכלים, הטכניקות והאסטרטגיות תאפשר לכם לצלול פנימה ובהמשך להתמקצע יותר ביצירתי קמפיינים ושיווק אפקטיבי. בכל מקרה, לימוד העקרונות אינו ארוך ואינו מורכב, אינו דורש ידע או ניסיון קודם ולרוב לקוחות או מעסיקים גם לא מחפשים ניסיון אלא מסתפקים בתעודה, בידע ובמוטיבציה.
מה כולל שיווק דיגיטלי?
קיימות אינספור אופציות לשווק בזירה הדיגיטלית ואלה מתחדשות בלי הרף. אבל בואו נכיר מקרוב את הדרכים העיקריות ונספר לכם שיש משווקי דיגיטל המיומנים בכולן ומציעים מגוון רחב של שירותי שיווק דיגיטלי בעוד אחרים בוחרים להתמקד ולהתמחות באחד התחומים הבאים ואפילו בענף ספציפי כמו לדוגמא: ניהול קמפיינים לתעשיית הרכב או ניהול ברשתות החברתיות למגזר הפיננסי. אבל לפני שבחרתם לאן אתם מכוונים – בדקו את כל האפשרויות:
קידום במנועי חיפוש
רוב האנשים היום שמחפשים איש מקצוע או מעוניינים להזמין אוכל ממסעדה או רוצים ללקט מידע על משהו פונים למנועי חיפוש, כאשר הפופולארי ביניהם הוא גוגל.
המשווקים רוצים לתפוס את אותם מחפשים ולהציג להם בין תוצאות החיפוש את העסק שאותו הם משווקים וכדי לעשות זאת הם צריכים להבין את הקונספט של האלגוריתם ולהתאים את האתר לתהליכי החיפוש וההעלאה.
קידום במנועי חיפוש SEO (ראשי התיבות של Search Engine Optimization ) מכוון לכך שאתר האינטרנט אותו אתם מקדמים יהיה אופטימאלי לחיפוש במנועים ויעלה גבוה בדירוג בתוצאות הרלבנטיות, זאת באמצעות העשרת תוכן, שימוש בביטויי מפתח מקדמים, מיטוב האתר במהירות הטעינה שלו, העלאת התמונות וקטעי הוידאו והטמעת קישורים באתרים אחרים שיפנו לאתר בביטויי מפתח רלבנטיים שנבחרו לאחר חקר מילות מפתח יסודי.
מדובר בפרויקט מתמשך של עבודה על האתר על מנת שזה יככב בראש הדירוג ויותר משתמשים שיבצעו חיפוש יזום ימצאו אותו וירצו לחזור אליו שוב ושוב.
שיווק ברשתות החברתיות
מי מאיתנו לא מתחבר לפייסבוק או לאינסטגרם כדי לראות איזה סטורי, ריל או פוסט העלו החברים או הנעקבים שלנו? ועל הדרך מגלה ונחשף לתכנים של מפרסמים שטירגטו אותו כי הוא ביקר קודם באתר אביזרי אופנה או לחץ לייק לדף של מתכונים וכעת צצות לו בפיד מודעות של חגורות וכובעים או הצעות לתבלינים שישדרגו את מלאכת הבישול.
הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה נהדרת לשיווק אורגני. כמו ניהול פרופילים עסקיים וממומן – העלאת קמפיינים לפי פילוח משתמשים רלבנטיים.
שיווק בסושיאל היום כולל, בין היתר, ניהול דפים, ניהול קהילות (קבוצות), ניהול קמפיינים, שיתופי פעולה עם משפיענים ועוד ודורש חשיבה יצירתית, הכרות עם הפלטפורמות והחוקים של כל אחת וחיבור לעולם התוכן של הרשתות.
העלאת וניהול קמפיינים
מה ההבדל בין שיווק אורגני לשיווק ממומן? בניהול קמפיינים משלמים על חשיפה.
הפרסום באינטרנט הוא רחב היקף ויכול לכלול פרסום של מודעות במנועי חיפוש או ברשתות החברתיות או בפורטלים גדולים, שיווק ממומן של תוכן כמו בפלטפורמות תוכן דוגמת טאבולה ואאוטבריין.
לרוב יש לפלח את הקהל נכון ולבחור אסטרטגיית תקציב כמו PPC כלומר: Pay-per-click תשלום לפי לחיצה, לעקוב אחר הביצועים, לבצע AB TEST כדי להשוות ביצועים ולייצר אופטימיזציה על מנת לשפר המרות כמו כניסות לאתר, רכישות באתר סחר, איסוף לידים וכדומה.
לפי Emarsys, ישנם כ- 3.2 מיליארד משתמשי מדיה חברתית פעילים מדי יום, כך שיש בהחלט פוטנציאל גלובלי עצום בהגעה לקהל יעד וקידום ברשתות.
שיווק בדואר האלקטרוני
על אף שפלטפורמות של מסרים מידיים שולטות בתקשורת הישירה היום, רבים עדיין פותחים את תיבת הדואר האלקטרוני על בסיס קבוע ומגלים שנחתו שם אינספור הצעות מכר אטרקטיביות, ממבצעים שווים ועד עדכונים על אירועים.
שליחת ניוזלטר למתעניינים או לקוחות תופסת את תשומת הלב ומאפשרת שמירה על קשר עם המשתמשים. היום ניתן להתאים את הדיוורים לפי תחומי העניין הייחודיים של כל נרשם וכן לייצר נימה פרסונאלית יותר שתניע לפעולה – מהמייל לאתר או למעמד המכירה הפיזי.
שיווק שותפים
אחת הדרכים להרוויח כסף כאשר מחזיקים באוסף מרשים של נכסים דיגיטליים או אם צברתם מוניטין וקהל עוקבים שמתייחס אליכם כאל מובילי דעה היא דרך שיווק שותפים.
זהו תהליך בו מרוויחים עמלה על שיווק מוצרים של מישהו אחר. ניתן לשתול קוד מעקב או להשתמש בהטבה בקוד ייעודי כדי לבחון כמה מכירות נכנסו דרכם ולפי זה להרוויח עמלה.
שיווק באמצעות תוכן
בלי תוכן קשה מאוד להצליח בשיווק דיגיטלי. התוכן משדר למנועי החיפוש שמדובר באתר איכותי, שמשקיע בקהל הגולשים שלו ודרכו אפשר לקדם מסרים שיווקיים באמצעות פוסטים.
נהוג לייצר תוכן שיווקי מותאם לכל פלטפורמה מייעודי לאתרי אינטרנט ומאמרים ועד תוכן לרשתות, כולל תוכן ויזואלי המשתמש בתמונות להעברת וחידוד המסר.
שיווק בווידאו
הוידאו צובר תאוצה והאלגוריתמים של הרשתות החברתיות נוטים לקדם יותר תוכן וידאו. באמצעות יצירת קליפים קצרים כמו בטיק טוק או ברילס של אינסטגרם ובסרטוני יוטיוב ניתן לחזק את הנוכחות, להעלות את מידת החשיפה והמעורבות.
ניתוח נתונים
חלק בלתי נפרד מהעבודה בדיגיטל היא המדידה והניתוח ולרשות המשווקים עומדים כלי אנליזה מתקדמים כמו גוגל אנליטיקס ופייסבוק אנליטיקס המאפשרים להציב KPI (מדדי ביצוע), לבחון ROI (החזר השקעה) ולהפיק תובנות החיוניות להמשך הפעילות השיווקית והעסקית. ישנם כלי אוטומציה המאפשרים גם ליצור כללים אוטומטיים לקמפיינים לשיפור הביצועים.
רוצים לעבוד בשיווק דיגיטלי?
עולם השיווק הדיגיטלי מאפשר לכם לעבוד בסגנון שלכם בין אם כפרילאנסרים ובין אם כבעלי עסק משלכם או כשכירים במגוון חברות וארגונים, בצוותי ובמחלקות שיווק כאשר העבודה יכולה להתבצע בארץ או בחו”ל ובכל שעה ביום ומכל מקום. מדובר בעבודה דינאמית, מאתגרת ומהנה שכל הזמן מתחדשת בשל החידושים הטכנולוגיים, כניסתן של פלטפורמות וכלים.
כדי לעבוד בתחום חשוב להתמקצע ולהגיע לשטח עם הידע והכלים שלומדים במסגרת קורס שיווק דיגיטלי אצל המומחים וההסמכה המקצועית כוללת הכרות עם גלקסיית הדיגיטל, מקנה ידע טכני, מסייעת בפיתוח החשיבה האנליטית, אסטרטגיות דיגיטל וכיצד לבצע בפועל את העבודה.
כבר בסיום הקורס אפשר להשתלב בתעשייה ולצמוח לכל כיוון בענף שתבחרו כשבהתחלה ההמלצה היא לגעת במספר תחומים על מנת להבין את נקודת החוזק והעניין שלכם.
כמה מרוויחים בדיגיטל?
המשכורות מתגמלות מאוד ועל פי נתונים, מנהל דיגיטל מתחיל מרוויח בסביבות 12,000 לחודש והיד נטויה וכמובן הסכום משתנה אם אתם עצמאים לפי מספר הלקוחות שיש לכם וכן איזה תפקיד אתם מבצעים והאם התקדמתם לעמדה ניהולית וכן באיזה סוג של חברה אתם משתלבים – משרד דיגיטל, פרסום, חברות הייטק ובכל מקרה – העולם כבר מזמן עבר לדיגיטל ואתם מוזמנים ליהנות ממה שיש לו להציע לכם!