page up
envelopeלהשארת פרטים

בשנים האחרונות השיווק באינטרנט מהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית השיווק של הארגון ודורש התייחסות נפרדת. הכוונה היא לשרטט סוג של מפת דרכים המפרטת את המטרות והיעדים ומה יש לבצע וכיצד על מנת להשיג אותם. בין אם מדובר בהגדלת המכירות בחנות סחר דרך איסוף לידים לשירות חדש או העלאת המודעות למוצר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות.

אנשי השיווק הדיגיטלי משתמשים היום בכלים מתקדמים על מנת לתכנן אסטרטגיה ולנתח את הנתונים ולחץ מהם תובנות ממשיות להמשך הדרך.

לפניכם מספר טיפים לבניית אסטרטגיה לשיווק באינטרנט:

 

בחירת מדדי KPI

בגיבוש האסטרטגיה, חשוב להחליט על מדדי KPI. הכוונה היא ל- Key Performance Indicators, מדדי ביצוע מרכזיים. על פי מדדים אלה שיוצגו מראש, יהיה קל יותר לבחון את הביצועים ולקבוע דרכי פעולה. בשיווק אינטרנטי, לרוב נבחר מדדי KPI כמו המרות כתוצאה מפעילות מקוונת, כי המרות קל יותר לנטר ולמדוד, במיוחד אם מטמיעים פיקסלים וקובעים ערכי המרה. למשל, במעבר מקמפיין במדיה החברתית לחנות המקוונת.

 

הערכת כל הנכסים האינטרנטיים

חשוב לקחת בחשבון את כל הנכסים הדיגיטליים שיש לכם בהם תרצו להשקיע ולתכנן עבורם אסטרטגיה ייעודית. מאתרי אינטרנט דרך נוכחות במדיה החברתית ועד אפליקציות.
בדקו כיצד האסטרטגיה השיווקית הכללית תבוא לידי ביטוי באדפטציה ייחודית לכל ערוץ. למשל, אם החלטתם לעורר מודעות למוצר, תוכלו לערוך תחרות במדיה החברתית ולאסוף משם לידים, להעלות באנר שיקפוץ לכל מי שייכנס לאתר על המוצר החדש, לשלוח דיוור פרסונאלי בנושא לרשימת תפוצה וכדומה. החליטו באילו ערוצים להשקיע על פי מידת הרלבנטיות לאותו מהלך שיווקי.

 

חלוקה תקציבית לפי ערוצים

יש לכם ביד עוגה שהיא התקציב הכולל ועליכם לחלק פרוסות מהעוגה לכל אחד מהערוצים. כל ערוץ "נוגס" בתקציב. החליטו באילו ערוצים משתלם לכם להשקיע יותר כסף על פי ניסיון עבר או הריצו פיילוט על מנת לבחון אפקטיביות בהווה. בדקו כמה עולה לכם ליד בכל ערוץ ואיזה ערוץ הניב לידים חמים וכמה שיותר המרות בעלות האטרקטיבית ביותר ושנו את האסטרטגיה שלכם על פי התוצאות כדי לבצע אופטימיזציה ולמקסם רווחים.

חשבו גם על הטווח הקצר, קמפיינים במדיה החברתית או שליחת ניוזלטרים עשויים להפיק לידים במידי וגם על הטווח הארוך – קידום אתר מהווה נכס להמשך.

 

הכינו כלי מדידה

המדידה חשובה מאוד לאסטרטגיה, כיוון שיש לבדוק האם האסטרטגיה מוכיחה את עצמם וההשקעה בערוצים מסוימים אכן משתלמת. בשיווק באינטרנט קיימים כלי ניתוח ומדידה רבים כמעט לכל ערוץ, כמו למשל Google Analytics שמאפשר לעקוב אחרי תנועת גולשים והמרות וכן לקבל נתוני עומק בנוגע להרגלי הגלישה. קיימים גם כלים כמו SEMRush שמאפשרים לעקוב ולנתח את האסטרטגיה השיווקית של המתחרים על מנת למצוא את היתרון היחסי שלכם.

זכרו! אסטרטגיה שיווקית בעלת השפעה מכריעה על ההצלחה שלכם ולעיתים כדאי לתת למומחים לנהל עבורכם את השיווק. סוכנויות ייעוץ המתמחות בתחום בעלות ראייה מערכתית, הכרות עם כל החידושים והכלים המתקדמים ויוכלו לסייע לכם במינוף השיווק האינטרנטי.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
קורס PPC - ניהול קמפיינים ממומנים

140 שעות אקדמאיות

בשנים האחרונות, רשת האינטרנט הפכה לזירת השיווק והפרסום העיקרית, והתחרות על ה"נראות" בה הולכת וגוברת בקצב מסחר . מעסקים קטנים/בינוניים ועד לארגונים הגדולים, כולם מתחרים על הגולשים, אשר הינם הלקוחות הפוטנציאלים, ושואפים להרחיב את קהל הלקוחות שלהם בעזרת מגוון פלטפורמות אינטרנטיות. במסגרת קורסppc   וניהול קמפיינים ממומנים נכיר את עולם הפרסום דיגיטלי. איך לתכנן אסטרטגיה פרסומית נכונה וכיצד וליישם אותה. תרכשו כלים מקצועיים להקמה וניהול מסעות פרסום מבוססי תוצאות בזירות הדיגיטליות המובילות.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

סניף מועדף

אני מסכים/ה שג'ון ברייס הדרכה תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 700019285 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל infomail@johnbryce.co.il או לטלפון: 03-7100777.