מה זה PPC ומדוע כדאי ללמוד ביסודיות
שיטת הפרסום הפופולארית תשלום לפי קליק או בראשי התיבות PPC המייצגות pay-per-click היא בין המועדפות על מפרסמים בעידן הדיגיטלי.
אנחנו מוצפים מכל עבר ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש במודעות שנחשפות בפנינו לאחר שחיפשנו לפי ביטוי מפתח או טורגטנו על ידי מפרסמים לפי הפעילות שלנו בסושיאל.
אם בעבר לחצנו לייק לעמוד שעוסק באופנה והצטרפנו לקבוצת סטיילינג או חיפשנו חברות אופנה בגוגל, מותגי אופנה ירדפו אחרינו בכל ביקור ברשתות או במנועי החיפוש ורוב הסיכויים שבסופו של דבר גם נקנה מהם.
איך התחיל עידן ה-PPC?
PPC היא שיטה וותיקה, שהחלה את דרכה כבר בשנת 1996 עם מודל של חברת Planet Oasis, וחברות שונות החלו להעתיק ממנה את המודל העסקי.
למשל, GOTO.COM שדרגה את הפורמט כאשר הציעה למפרסמים להגיש הצעות בזמן אמת על מילות מפתח מסוימות בכיבוש אחר המקום הראשון.
עם זאת, Google הצליחה במרוצת השנים לעקוף את כולם בהשקת ושדרוג מערכת הפרסום – AdWords. (החל משנת 2008 נקראת Google Ads) ועם השקתה הרשמית בשנת 2000 שינתה את ענף הפרסום ברשת!
כדי לשפר את הפעילות עם AdWords, גוגל יצרה את פלטפורמת Google Analytics ועורך מודעות ידידותי שמאפשר עריכה של מודעות פרסומת. בעקבות רכישת YouTube תמורת 1.65 מיליארד דולר יכלה גוגל להרחיב את אפשרויות הפרסום ומאז הכל היסטוריה.
כיום בסביבות 68% ההכנסות של גוגל הן מגוגל אדס ולצד PPC בגוגל אפשר למצוא את המודל גם בקידום ממומן ברשתות החברתיות החזקות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין.
המודל שלפיו מפרסמים משלמים בכל לחיצה על המודעה הוא השולט כיום בשיווק הדיגיטלי הממומן.
על מנת להצליח בפרסום באמצעות PPC חשוב מאוד להבין כיצד עובדת השיטה, לבצע מחקר מילים מעמיק (לגוגל) ולהשקיע ביצירת פילוח קהלים מדויק (ברשתות החברתיות), לגבש אסטרטגיה ולתכנן היטב את סדרת המודעות לרבות קריאייטיב מנצח.
מבחירת תמונה/וידאו, דרך קופירייטינג למודעה ועד בחירת לחצן CAT – הנעה לפעולה. כמו כן, יש לעקוב אחר ביצועי המודעה ולנסות כלים מתקדמים לשיפור התוצאות – אופטימיזציה, AB TEST בין מודעות, ניתוח הנתונים, שינוי פורמט המודעה (קרוסלה וכדומה) ועוד.
ידע מעמיק בתחום יאפשר לכם להימנע מטעויות ולשפר את התוצאות בקמפיינים מסוג זה.
איך עובד פרסום בשיטת PPC ומהם היתרונות שלה?
בגוגל אדס המפרסמים מציעים הצעה על מילות מפתח כשהתוצאות תלויות בפרמטרים שונים כמו איכות ורלבנטיות ביטויי המפתח וגובה הצעת המחיר.
ציון האיכות הוא קריטי להצלחה לא פחות מהצעת המחיר לקליק והוא נגזרת של ערך שמתייחס לשיעור הקליקים, הרלבנטיות ואיכות דף הנחיתה/ המודעה.
חשוב להבין שמדובר במנגנון של מכירה פומבית הן בגוגל והן ברשתות החברתיות כך שיש תקופות “תחרותיות” יותר כמו שיש ביטויים “יקרים יותר” ועוד פרמטרים המשפיעים על הביצועים.
לשיטת הפרסום PPC יתרונות רבים ומגוונים עבור מפרסמים: ראשית, מדובר בשיטה חסכונית יחסית לשיטות שיווק אחרות. שנית, ברוב המקרים ניתן לראות תוצאות באופן מידי או מהיר יותר בהשוואה לשיווק וקידום אורגני.
באמצעות מודעות ניתן להעלות את המודעות לחברה, לחזק את נראות המותג, להביא תנועה לאתר וליהנות מהמרות – איסוף לידים, ביצוע רכישה אונליין וכדומה.
אפשר להפעיל מסעות פרסום לפי התקציב וכן ליהנות ממדדים מדויקים המאפשרים להבין מה עבד ומה פחות עבד ומה טעון שיפור.
ניתן לבחון גם החזר השקעה על מודעות פרסום – רכיב חשוב בבניית התקציב וחלוקת התקציב. מפרסמים יכולים להסיק מסקנות שיעזרו להם לשפר ביצועים ולהפחית עלויות לקליק וכך להניב רווח גבוה יותר.
שיטת פרסום זו מתאימה לעסקים בכל הגדלים כיוון שאפשר לבחור את גובה התקציב וכן ניתן לנהל מודעות מכל מקום ובכל עת – דרך הדסקטופ ובאמצעות מובייל.
אפשר גם להתמקד במספר מילות מפתח בו זמנית, להפעיל ולכבות קמפיין מתי שרוצים, להפעיל קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש).
לפני שיוצאים לדרך יש לבדוק שביטויי המפתח רלבנטיים ושדף הנחיתה איכותי ועומד במדיניות של גוגל ופייסבוק. תמונה, וידאו, גדלים נכונים, התאמה למובייל, מיקוד המודעה ומיקומה (למשל, פיד, סטורי, GMAIL), קהל היעד, תדירות המודעה והזמנים בהם המודעה תרוץ ושליטה בחלוקת הכסף לפי יכולת תקציבית.
בקורס קידום אתרים קורס שיווק דיגיטלי לומדים את הכלים החשובים לפרסום PPC בגוגל ובפייסבוק וניהול מסעות פרסום אפקטיביים, כולל אופטימיזציה, המרות, שיטות הצעות מחיר, בדיקת מודעות PPC, אסטרטגיית ניהול קמפיינים ועוד, כך שתוכלו לפרסם לעצמכם או לאחרים במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.
רוצים לדעת עוד על מה כדאי ללמוד ? לחצו על הקישור!