גוגל מבינה שהנייד הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו ומשקיעה משאבים רבים בדירוג אתרים כפי שהוא יוצג במובייל. אחד הפיתוחים האחרונים של גוגל הוא MOBILE FIRST INDEX ומטרתו לעבור מדירוג אתר בגרסת הדסקופ לדירוג במובייל.
עד כה, לגוגל היה רק אינדקס שהיה מבוסס על מחשבי דסקטופ והוא “אגר” נתונים של משתמשים מהמובייל, אבל לא יצר אינדקס נפרד שמבוסס על האתר במובייל. כלומר, הדירוג הקובע היה על פי דירוג האתרים בדסקטופ ובקרוב הוא הדירוג הקובע יהיה דווקא זה מהמובייל.
עם עליית השימוש בסמארטפונים וביצוע חיפושים במובייל, בוטים למיניהם וכדומה, גוגל הבינה שהיא צריכה אינדקס שייצור רישומי חיפוש על סמך הנייד. אם גוגל סרקה בעבר את הרגלי המשתמש ותוצאות חיפוש מנקודת מבט של משתמש שולחני – היום היא מתחילה לסרוק נתוני דירוג מנקודת מבט של משתמש במובייל.
עוברים לקדם במובייל בדרך מקצועית
כמובן שלאינדקס החדש MOBILE FIRST INDEX תהיה השפעה דרמטית על קידום אתרים ועל הדרך בה מקדמים אתרים וכמובן על התאמת האתר למובייל.
ההמלצה הראשונה, גם מטעם גוגל, היא לא ליצור אתר נפרד לנייד ולהתחיל לקדם אותו בנפרד אלא לשמור על סינרגיה. כלומר, להפוך את האתר הראשי שלכם לרספונסיבי – עיצוב שמותאם גם למובייל ומשתנה לפי סוג המכשיר של הגולש באופן אוטומטי.
כמובן שיש דברים נוספים שחייבים לעבור שינוי או להילקח בחשבון עם מנוע החיפוש החדש. ברגע שיש אתר אחיד שמתקדם הן במובייל והן בדסקטופ זה כמובן חוסך קידום של שני אתרים נפרדים. עם זאת חשוב לתת דגש על כמה פרמטרים קריטיים לקידום –
תוכן – גוגל תציג לגולש את הגרסה לנייד בה יש פחות תוכן, כי באופן טבעי במובייל מציגים פחות מלל. זו הסיבה שתוכן מוסתר עשוי לפגוע בכם בדירוג ורצוי להתמקד רק בתוכן חשוף ונגיש.
טעינת אתר – לזמן הטעינה השפעה קריטית על הדירוג היום בדסקטופ אז על אחת כמה וכמה במובייל. אפשר להטמיע את טכנולוגיית AMP להאצת דפים או לשמור על טעינת דפים מהירה במיוחד על מנת להתקדם בדירוגים.
שינוי בהרגלי החיפושים – שימו לב, שכפי שתלמדו במסגרת קורס קידום אתרים, יש לעיתים הבדלים בחיפושים בין המובייל לדסקטופ. כלומר, יש ביטויי חיפוש פופולאריים יותר במובייל מאשר אלה של הדסקטופ ולכן מבחינת חקר מילות מפתח, רוב הסיכויים שתצטרכו לבצע שני מחקרים – אחד לדסקטופ ואחד למובייל וכמובן ליישם בתוכן ובתיאור וכדומה בהתאם להמלצות.
UI/UX– חוויית המשתמש שונה לחלוטין במובייל וחשוב לקחת זאת בחשבון ולשים דגש על חוויית משתמש נוחה. ניתן כמובן להשתמש בכלי בדיקה כמו גוגל אנליטיקס על מנת לזהות הרגלי שימוש שונים וייחודיים למובייל וכך להנגיש תוכן, לתת בולטות לקטגוריות מסוימות, להשתמש בכפתורי הנעה לפעולה וכדומה.
המובייל הופך לשחקן מרכזי גם בעיני גוגל ועכשיו עם החיפוש החדש, כשהתוצאות שיקבעו את הדירוג יהיו אלה שמגיעות מהמובייל, חשוב להשקיע באתר רספונסיבי מנצח ובקידום אתרים אתו רואים תוצאות במובייל.