עולם ניהול הפרויקטים לא מפסיק להתפתח ואחד מתפקידי המפתח שתורמים להצלחה של תהליכי ניהול הפרויקטים בארגון הוא PMO – ראשי תיבות של Project Management Office.
על פי אתר statista, ל-80% מהארגונים הבינלאומיים יש PMO אחד או יותר.
מהם תחומי האחריות של PMO ומה מייחד את תפקידו ואיך אפשר להפוך ל-PMO?
לדברי נזי זלמנוב מרצה בקורס PMO בג’ון ברייס, יועצת לארגונים בתחומי ניהול פרויקטים ו – PMO בחברת PROCEED המלווה גם ארגונים בבנייה ופיתוח גופי PMO ובהדרכה והכשרת PMO מתחילים, “התפקיד הפך בשנים האחרונות לתפקיד חובה בכל ארגון שמכבד את עצמו בתחום התוכנה והשירות. ארגונים אלה בונים או מפתחים לעצמם את יחידת הPMO.
הסיבה היא שארגונים הבינו שבשוק תחרותי של היום הם חייבים להביא תוצר מאוד מהר לשוק, הם חייבים לתת את המוצר המדויק ביותר בזמן הקצר ביותר והאיכותי ביותר. כל אלו הביאו לכך שנדרש ניהול ובקרה לפרויקטים ארגונים ונדרשת שפה ארגונית אחידה לכל מנהלי הפרויקטים ולכל המנהלים בארגון על מנת לדעת איך נכון להשתמש בכוח אדם בצורה הטובה ביותר שתעצים את הצלחת הארגון”.

טרנד השמות שכבש את הרשת: מאיפה השם ג’ון ברייס?
לאחרונה אתר Ynet, בשיתוף רשות האוכלוסין והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השיקו פרויקט סופר מסקרן: מערכת נתונים שמאפשרת לכל אחד לבדוק כמה אנשים בישראל חולקים איתו את אותו השם הפרטי.