page up
envelopeלהשארת פרטים

הדרך בה אנו תופסים מוצר נחשק או שירות אטרקטיבי מושפעת מהמיתוג בו הוא מוצג לנו – שילוב מנצח בין שפה לאריזה ויזואלית. עיצוב מינימליסטי אלגנטי למראה יוקרתי ועד עיצוב נועז בגוונים עזים למוצר תוסס ומלהיב במיוחד עם אנרגיות. מעצב גרפי אחראי בפעילות שלו על מציאת השפה העיצובית אשר תאפיין מוצרים ושירותים ועל המסר שיעבור בין השורות כאשר בוחנים את המוצר או קולטים מודעת פרסום, אתר אינטרנט ואפילו תמונת קאבר בפייסבוק.

המעצבים הגרפיים של היום יודעים לבחור קו עיצובי, טכניקות עיצוב בהתאם לפלטפורמות השונות ואפילו לתכנת או להבין כיצד העיצוב שלהם יהפוך למוצר דיגיטלי. בלימודי עיצוב גרפי מתבססים על הטמעת ושכלול מיומנויות גרפיות תוך הכרות מעמיקה לתוכנות המובילות בשוק העיצוב הגרפי יחד עם פיתוח חשיבה יצירתית. בסיום הקורס, כשבידכם תיק עבודות נוצץ, תוכלו לצעוד קדימה לתחילתה של קריירה בעיצוב גרפי.
אומנם לכל מעצב יש את הטאץ' שלו ואת הדרך בה הוא מבצע משימות, אבל אם יש משהו משותף לכלל המעצבים הגרפיים – הרי זו השפה בה הם חושבים ומדברים.
כדי שתהיו בעניינים, אספנו עבורכם 7 מושגים בולטים בתחום וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקטים בעיצוב.

1. הסדר קובע או מהי היררכיה?

משימה של כל מעצב גרפי בכל פרויקט היא ליצור היררכיה. כלומר, לסדר את האלמנטים בסדר הנכון ביותר על מנת שכל אלמנט יזכה בתשומת הלב הראויה לו. הכוונה היא במציאת דרך לוגית המבטאת את החשיבות של כל האלמנטים השונים. למשל, כותרת בפונטים גדולים שמושכת תשומת לב ואחריה כותרת משנה בפונטים קטנים יותר כאשר שינוי גודל הפונטים מייצר הפרדה מתוכננת היטב של המידע כאשר הוא מוגש בצבעים ובגדלים אחרים. כנ"ל בדפי נחיתה, יש כותרת גדולה, לאחר מכן קטנה, הנעה לפעולה מודגשת ותמונה שמייצרת אף היא עניין וסקרנות.
ההיררכיה החזותית משפיעה על הדרך בה הקורא תופס את הטקסט או על הדרך בה הגולש משוטט בדף האינטרנט.
כאשר בונים היררכיה, חשוב להחליט איך להגיש את האלמנטים השונים בדרך הטובה ביותר על מנת להציג לפני הכל את המידע החשוב ורק לאחר מכן לרדת בסדר העדיפויות תוך התייחסות לניווט. אפשר להשתמש באלמנטים עיצוביים גדולים למיקוד, להשתמש בניגודיות בין צבע הפונט לצבע הרקע, הפרדה בין אלמנטים באמצעות רווחים כדי שיתפסו יותר תשומת לב, חזרה על סגנון מסוים על מנת ליצור קשר בן אלמנטים ושימוש בטקסטורה להדגשה.

2. שאלה של טיפוגרפיה


סידור ועיצוב הטקסט בעל אפקט משמעותי בעבודות גרפיקה כאשר המטרה היא לשמור על עיצוב אסתטי מושך ועם זאת – ברור וקריא ככל שאפשר. כאשר בוחרים טיפוגרפיה חשוב להתייחס לאלמנטים השונים המשפיעים על הטיפוגרפיה כמו סוג הפונט, שילוב בין גופנים שונים, ריווח שורות והסינרגיה בכל האלמנטים כאשר הם מוצגים יחדיו. לרוב לא נהוג לעוות את הגופנים ויש חשיבות להיררכיה של תצוגת הטקסט, בחירת רווחים, ניגודיות ואיזון הגוונים להשגת הטיפוגרפיה המבוקשת.

 3. נפלאות התצוגה


עקרונות הקומפוזיציה נלמדים לעומק בקורס והכוונה היא לדרך בה מוצגים יחדיו האלמנטים השונים בצמוד, בריווח חוזר, אובייקט לצד אובייקט. מדובר בפריסה הכוללת של האלמנטים כאשר נהוג לסווג קומפוזיציה לסוגים שונים כמו קומפוזיציה סימטרית במסגרת האלמנטים ממורכזים בדף בהרמוניה לעומת קומפוזיציה אסימטרית לפיה האובייקטים העיצוביים מפוזרים ברחבי הדף, קומפוזיציה לא מאוזנת כאשר האובייקטים ממוקדים במקום מפתיע ברחבי הדף להעברת מסר, סידור האובייקטים מלמעלה למטה וכדומה. תמיד תהיה הלימה בין המסר והקונספט של הפרויקט לבין הקומפוזיציה.

4. סוד האיזון


חשוב להבין שבעיצוב גרפי לכל אלמנט יש משקל עיצובי ולכן, חשוב לתכנן מראש כיצד האלמנטים ישתלבו זה עם זה ולשמור על איזון חזותי. הכוונה היא שילובים בין גוונים, איזון המבנה, שימוש במוטיב חוזר, השלמת פריט (למשל פריט קטן ליד גדול לקבלת איזון בגודל של השניים כאשר הם מופיעים ביחד). חשוב לוודא כי נשמר האיזון בין האלמנטים. לרוב נהוג להשתמש באלמנטים תואמים מימין ומשמאל או באיזון בין גוונים, איזון לפי צורה ועוד.

5. תורת הצבעים – שם המשחק


הכל התחיל עם גתה שחקר את תיאוריית הצבע וכיצד צבע משפיע על התפיסה. צבע קר לעומת צבע חם, צבעם מנוגדים, איזון בין גוונים ומה כל צבע מעורר בגולש מבחינה תחושתית. מהם צבעים אקטיביים לעומת צבעים אקטיביים ואיזה צבעים ייבחרו לאפיון המותג או לאותו פרויקט ספציפי לפי המסר שמועבר או התחושה שברצונכם להעביר דרך בחירת הצבעים והשילוב ביניהם.

6. האתגר - עימוד תוכן


עימוד גרפי עולה הרבה לדיון בהקשר של ספרים, אבל עימוד זה הנקרא DTP חשוב גם בהכנת חוברות, פרוספקטים וכל פריט אחר לקראת הכנתו לדפוס. כאשר מעמידים טקסט צריך לקחת בחשבון את השתלבות הטקסט על הרקע העיצובי, האלמנטים השונים, מרווחים וסידור כותרות וכן שינויים בהדפסה שעשויים להשפיע על עימוד התוכן המקורי, כולל סמלים ועוד השפעות של פריסה העמוד. קיימות היום תוכנות גרפיות המאפשרות לבצע עימוד תוכן מקצועי להשגת תוצאה אסתטית במיוחד.

7. מיתוג ושפת מותג


גיבוש שפה מיתוגית היא תורה שלמה במהלכה נלקחים הערכים של החברה, המסר שהיא רוצה להעביר, הבידול שלה ביחס למתחרים, צבעים ואלמנטים שיכולים לייחד אותה ומטרת המעצב היא להרכיב שפה חזותית מלאה ואחידה בה יוכלו להשתמש בכל פרסום מטעם החברה.
בבחירת שפה ויזואלית למיתוג נלקחים בחשבון אלמנטים של צורה, צבע, טיפוגרפיה וקומפוזיציה המתקשרים ערכים ואישיות של המותג שהיא חלק מאסטרטגיה עסקית ושיווקית רחבת היקף. אין ספק שבחירת שפה חזותית מוצלחת משפיעה על זכירות המותג בעיני הלקוחות הפוטנציאליים.

בקורס עיצוב גרפי תלמדו כיצד ליישם את אבני הבניין החשובות בפרויקטים עיצובים.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
קורס עיצוב גרפי יישומי בשילוב Web design

545 שעות אקדמאיות

ג'ון ברייס הדרכה מציגה קורס חדשני ללימודי לעיצוב גרפי, גרפיקה ממוחשבת ותקשורת חזותית, בתוספת עיצוב לאינטרנט ולמובייל. בנוסף, הקורס שם דגש על לימודי עיצוב אתרים ולימודי עיצוב אפליקציות, תוך התמקדות בעקרונות העיצוב ושיטות העבודה של עולם הגרפיקה והמדיה הדיגיטלית. בקורס עיצוב גרפי נלמדים הכלים לעיצוב טקסט וסמלים מסחריים, איור ממוחשב, עיצוב לדפוס, עיצוב ניירת משרדית, שילוט, פרסום ואריזה, עטיפות ופוסטרים, עיבוד תמונה. במהלך הקורס התלמידים ירכשו כלים ומיומנויות לביצוע עיצוב גרפי, עיצוב אתרי אינטרנט עתירי אינטראקטיביות, עיצוב למובייל ועוד. כל זאת, בעזרת התוכנות הגרפיות המובילות כיום בשוק, אותן ניתן למצוא בכל חברה מובילה.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

סניף מועדף

אני מסכים/ה שג'ון ברייס הדרכה תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 700019285 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל infomail@johnbryce.co.il או לטלפון: 03-7100777.