האפליקציות שזינקו בתקופת הקורונה

תוכן עניינים

התשוקה לבידור והצורך בעבודה מרחוק

נתחיל ממצעד ההורדות של 2020, שיא הקורונה בחוץ ואנשים מחפשים את הבריחה האולטימטיבית. בפסגה מככבת אפליקציית TikTok שכבשה גם את לב הישראלים עם קליפים וסרטונים מעולמות תוכן שונים – אותו יישומון שהחל עם קאברים מוסיקליים הפך לזירת בידור עבור רבים שביקשו נתיב בריחה מנטאלי מהמגפה המאיימת בחוץ. אחריה ניתן לראות הורדות של WhatsaApp, שיתכן שיש מי שיתפלאו שבכלל היו אנשים טרום הקורונה עם טלפון בלי היישומון, אבל מסתבר שכן ואלה ככל הנראה החליטו להצטרף לאפליקציה הפופולארית להעברת מסרים מיידים לתקשורת מהירה עם אנשים באופן ישיר או באמצעות קבוצות ובעיקר – וידאו צ’ט כאשר אנשים התגעגעו אחד לשני וחיפשו אמצעי לראות זה את זה.
בתקופת הקורונה אנשים העבירו מידע רב בוואטס אפ, עדכונים על תחלואה קשה ועד סרטונים הומוריסטיים להתמודדות עם תחושת הבידוד.
באופן טבעי, עם המעבר מפרונטאלי לאונליין – אפליקציית ZOOM מככבת במקום ה-3 בשנת 2020. המעבר של בתי הספר בשלב מסוים ללמידה מרחוק, של מכללות ואפילו מקומות עבודה גרם לזינוק משמעותי בהורדות ובהפיכת ה-ZOOM לחבר בכל בית ובכל מחשב וסמארטפון. ZOOM השכילו לייצר חוויית שימוש נוחה, הורדה מהירה, פיצ’רים שמשדרגים את תחושת הקרבה וחבילות שמציעות גם וובינרים גדולים וכנסים ענקיים וצרפו לא רק מורידי אפליקציות נלהבים אלא גם מנויים מרוצים.
בהמשך מצעד ההורדות במקום הרביעי בולטת פייסבוק, האפליקציה של הרשת החברתית, שהפכה לאמצעי תקשורת ועדכונים בתקופת הקורונה ואחריה במקום החמישי עוד אפליקציה מבית פייסבוק – Instagram ולראייה כמות המשפיענים שצמחה בתקופה זו כולל אפייה ביתית והצורך של אנשים לצרוך תכנים ולהתעדכן במה שקורה אצל אחרים גבר באופן משמעותי בתקופה זו.
בהמשך הדירוג ניתן לראות הורדות של מסנג’ר מבית פייסבוק במקום ה-6, אחריה Snapchat (7), Google Meet (8), Telegram (9) ובמקום ה-10 צריכת תכנים דרך Netflix.

קניות ביישומים, משחקים ומציאת חברים

כאשר מנתחים את הנתונים המספריים של ההורדות, ניתן לראות מגמה משמעותית של גדילה בפלטפורמות אינטרנטיות לצרכי תקשורת ובעיקר צ’אטים בוידאו כמו ב-ZOOM וב-GOOGLE MEET הן בארגונים והן לפרטיים וכפי שהמצב נראה כעת הביקוש לפלטפורמות לוועידות וידאו לא ירד אלא רק יגבר, כשרבים כבר עברו במקומות עבודה למתכונת היברידית או מחפשים עבודה מרחוק.
קניות דרך הנייד אף הן התחזקו בתקופת הקורונה עם סגירת מרחבי קניות פיזיים רבים ורבים השתמשו במארקט פלייס של פייסבוק או בחנויות אינסטגרם לביצוע קנייה מקוונת.
בתקופת הקורונה במיוחד בתקופת הסגרים נרשמה עלייה משמעותית גם בהורדות של אפליקציות תכנים ובידור כמו גם באפליקציות של משחקים , ששבר שיאים וביניהם ניתן למצוא את PUBG Mobile ואת Arena Of Valor .
בשל הריחוק החברתי – הסגרים והבידודים, הרשתות החברתיות המאפשרות שיתוף, שמירה על קשרים ועדכניות כיכבו בגדול כשהרבה מהשימוש בהן גם גרם בעיני רבים להתפשטות של מידע מוטעה במהלך המגיפה.

רוצים לפתח אפליקציות? זה הזמן!

על פי הנתונים ופריחת האפליקציות בתקופת הקורונה, רבים זיהו הזדמנות להשתלב בתחום האפליקציות באמצעות קורס פיתוח אפליקציות בין אם יש להם רעיון ומיזם למשל לפיתוח אפליקציית היכרויות או הם מעוניינים להשתלב בתעשיית היישומים בחברות שונות שעוסקות בתהליך פיתוח אפליקציות. במסגרת קורס פיתוח אפליקציות נלמדים כלים שונים לפיתוח אפליקציות בצד לקוח ובצד שרת, פיתוח יישומי WEB המותאמים למובייל ואם ההתמחות היא בפיתוח אפליקציות לאנדרואיד – פיתוח בשפת JAVA. ניתן להשתלב בתחום גם מזווית אחרת של עיצוב גרפי כמו עיצוב וחוויית משתמש לאפליקציות. הקורס לפיתוח אפליקציות לא דורש ידע מוקדם, כך שהוא מתאים לכל מי שמתעניין בתחום ורוצה לעבור לשלב הבא – למאחורי הקלעים של התעשייה ואולי לפתח את האפליקציות הבאות שיככבו בראש מצעד היישומים בקורונה ואחריה.

 

 

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.