אתרי מסחר אלקטרוני – חנויות מקוונות, לא משנה איך תקראו להם, דורשים קידום ייחודי ומורכב יותר מאתרי תדמית סטנדרטיים.
נתחיל מכך שקידום מסחר אלקטרוני הוא לעיתים יותר קריטי מקידום אתר תדמית מהסיבה הפשוטה שכניסות שוות כסף. ככל שיש יותר טראפיק לאתר והאתר ממיר, כך תראו מכירות ותרוויחו. אתרי תדמית עובדים יותר על העלאת המודעות – כמובן שגם הם יכולים להכניס כסף בהמשך, כאשר הלקוח הפוטנציאלי מתרשם ופונה אליכם, אבל לא ברמה המיידית כמו אתרי סחר.
אופטימיזציה לאתר
מנועי חיפוש הם הערוץ המרכזי להבאת קונים לחנות המקוונת ולכן, חשוב להעלות גבוה בדירוגים בביטויי מפתח שקשורים לחנות ולמוצריה. למשל, פרחים לחנות פרחים או פירות קפואים לשייקים לחנות שמוכרת מוצרים מסוג זה. על מנת להבין מהם הביטויים יש לבצע תהליך שנקרא חקר מילות מפתח המאפשר לגבש רשימה של ביטויים מחופשים, נפח החיפוש, הביטויים המקודמים על ידי המתחרים ולבחור את הביטויים שייכללו לאחר מכן בתהליך האופטימיזציה בתגיות המטא של האתר, דפי נחיתה ובתכני האתר. אופטימיזציית מבנה אף היא קריטית להצלחה בקידום אתר סחר. כלומר, הדרך בה האתרים מאורגנים ליצירת חוויית משתמש טובה. היום גוגל שם דגש רב על חוויית המשתמש והיא גם תשפיע על אחוזי ההמרות ואחוזי הנטישות. אתר עם היררכיה קטגוריאלית ברורה יזכה ליותר המרות. חפשו דרך עיצובית ומבנית נכונה להציג את המוצרים בקטגוריות ותתי קטגוריות וודאו שהמעבר בין הדפים מהיר וחלק והגעה למוצר המבוקש ולקנייה בפועל עוברת במינימום הקלקות. באתרי סחר חשוב לבצע הן התאמה למובייל ולרשתות החברתיות והן טעינה מהירה של האתר – כשמישהו מעוניין לקנות הוא לרוב רוצה לעשות זאת עכשיו וחבל לעכב אותו. אפשר להגדיל את נפח האחסון, להקטין תמונות וכל פעולה שתאפשר טעינה מהירה של האתר הן מהדסקטופ והן מהמובייל.
אדריכלות היא שם המשחק
חלק מתכנון ובניית הארכיטקטורה של האתר מתייחסת להצבת הקטגוריות שתרצו שיעלו בתוצאות החיפוש לפני קטגוריות אחרות ולכן, משולבת כאן גם חשיבה של קידום SEO וגם חשיבה שיווקית. חשוב לבחון את הקישורים הפנימיים בין קטגוריות לאתר, מידת הרלבנטיות של הקישורים וכדומה. לרוב יכללו באתרי מסחר קישורים המחזקים את הדף וגם מעלים את הסיכויים להמרה כמו קישורי סקירת המוצר או “כתבו על המוצר בתקשורת”. בדקו שלא מדובר בקישור שבור וכדאי שבכל מקום אליו מעביר הדף יהיו הצעות מכר רלבנטיות לאותו תוכן המוצג בפני הגולש. יש לבנות תוכן גם לפי חיפושים, למשל, השוואה בין מכשירי סלולר מדגמים שונים שתעלה כאשר הגולש מחפש מה עדיף לקנות.
חשוב לבחון כיצד כל דף מוצר עולה בגוגל וגם שילובים מתקדמים אם קיים מנוע חיפוש המאפשר ללקוח לבחור למשל את סוג הרהיט, הצבע והמידות והאם אפשר להגיע לאותו רהיט במידה הספציפית ובצבע הנבחר כבר ממנוע החיפוש על ידי הקשת הביטוי המורחב. נסו תמיד לבחון גם איך עולה האתר במובייל והאם הגרסה הניידת אף היא עולה בתוצאות החיפוש כמו גרסת המחשב
תוכן שמקדם מכירות
השקעה בתוכן אף היא חשובה מאוד ובמיוחד בתיאור כל מוצר, כך שיכלול מפרט טכני עשיר ותיאור אטרקטיבי המניע לפעולה. חשבו גם על תכנים כמו מדריכי קנייה חכמה שיוכלו לחזק מוצרים ספציפיים או תחומי מכירה. למשל – לאתר מוצרי בעלי חיים, המדריך האולטימטיבי לרכישת מלונה איכותית או לאתר שעוסק בהלבשה לנשים במידות גדולות – איך תמצאי את הבגד האידיאלי במידה שלך. חשוב להימנע ככל שניתן משכפול תוכן, גם אם מדובר במפרט טכני של היצרן – להגיש את התוכן במילים שלכם או להשתמש בביקורות גולשים שיספקו אינפורמציה אמינה וחיונית במילים אחרות. כדאי גם בדף המוצר עצמו להוסיף תכנים שיקדמו את המוצר בסביבות 200-300 מילים ויכללו הטיות שונות של הביטויים המחופשים. למשל, באתר כלי בית בקטגוריה כוסות קפה – טקסט המדבר על כוסות קפה מקרמיקה, כוסות קפה מזכוכית, כוסות קפה לאספרסו וכדומה.
בתהליך בניית התוכן ודפי המוצר יש להקפיד גם על התמונות ורצוי להציג את המוצר מכל ההיבטים האפשריים כולל התמקדות על המוצר ויכולת לצפות בו מכיוונים שונים. היום אפשר להתקין גם Rich Snippets לאתר על מנת שבתוצאות החיפוש של גוגל יעלו תמונות שיכניסו פנימה יותר גולשים או גוגל יעלה מידע רב יותר על המוצר כבר בתוצאות החיפוש. למשל, את מחיר המוצר. פרטים שעוזרים מאוד לקדם כניסות – כי הלקוח מקבל מידע רלבנטי עבורו.
קידום אתר סחר קשור גם בפתרונות אבטחה של האתר, כאשר אתרים מאובטחים יעלו יותר בחיפושים. השתמשו בפלטפורמות סליקה מאובטחות וכמובן פרוטוקול אבטחה SSL.
חשוב לתכנן היטב את המבנה של האתר, מילות מפתח, לייצר חוויית גלישה טובה וכמובן הנעה לפעולה ומכירה. קידום אתרי סחר בגוגל יעזור לכם למכור יותר ובקלות.