בניית פרוטוטייפ בשילוב UI/UX למנתחי מערכות, מנהלי פרויקטים וראשי צוותים - Prototype for the pros

מק"ט: #24252 | משך קורס: 40 שעות אק'
| מספר מפגשים: 5

רציונל הקורס: או מדוע כדאי להשקיע באפיון ובנייה של פרוטוטייפ?
ארגונים רבים הנדרשים לפתח מערכת/מוצר, ברוב המקרים מתחילות את תהליכי פיתוח מבלי להתייחס בצורה נפרדת ובלתי תלויה, לחווית המשתמש ולממשק המשתמש של המוצר, הגורמים הקריטיים והמכריעים בהצלחתו.
במקרים הללו, ממשק המשתמש הופך להיות תוצר לוואי של תהליכים פנימיים, מגבלות טכנולוגיות, תבניות קיימות וכדומה, ולרוב יהיה כזה שאינו מותאם למטרות העסקיות ויתקשה להצליח מבחינה שיווקית.

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

אודות

מהו פרוטוטייפ?
פרוטוטייפ הוא למעשה אב-טיפוס של המוצר, המערכת, האתר או האפליקציה, שמדמה בצורה כמעט מלאה את הפונקציונאליות, תהליכי העבודה, תסריטי השימוש והעיצוב הגרפי של ממשק המשתמש.

להלן האתגרים העיקריים

  • ממשק משתמש = תוכנית ארכיטקטונית- ממשק המשתמש הוא למעשה התוכנית הארכיטקטונית של המוצר (בלי קשר לארכיטקטורה הטכנולוגית שצריכה להגיע בשלב הבא)
  • קבלת החלטות עסקיות. מנהלים בחברה ומקבלי החלטות, עסוקים בעניינים רבים. הללו, יתקשו לקבל החלטות על סמך מסמכי אפיון ארוכים ומורכבים וברוב המקרים אף יתעלמו ממרבית הפרטים ויתייחסו להיבטים הכלליים של המוצר בלבד. הצגה של ממשק המשתמש כפרוטוטייפ, תאפשר למנהלים ולמקבלי ההחלטות, בין אם מדובר בהחלטות אסטרטגיות מהותיות ובין אם מדובר בהחלטות פונקציונאליות קטנות, להבין את המוצר בצורה מוחשית יותר ולקבל החלטות מושכלות יותר (שאינן גוררות עלויות פיתוח או שינויים טכנולוגיים)
  • מבחני שימושיות ( Usability Testing ) - יצירת פרוטוטייפ של ממשק המשתמש מאפשרת לבחון את המוצר או האפליקציה מול משתמשים שמייצגים את קהל היעד והמשתמשים, כדי לבחון את איכותו של הממשק והתאמתו לתסריטי השימוש. ניתן לקרוא על מבחני שימושיות בהרחבה במאמר הבא: "חשיבותו של מבחן שימושיות"

תהליך יצירת הפרוטוטייפ
תהליך יצירת פרוטוטייפ לממשק המשתמש של המוצר או האפליקציה, כולל את השלבים הבאים:

  • לימוד המוצר/ אפליקציה וניתוח מוצרים דומים/ מתחרים
  • הגדרת התסריטים שייכללו בפרוטוטייפ
  • אפיון הקונספט של חוויית המשתמש / ממשק המשתמש
  • תכנון מפורט של הפרוטוטייפ בהתאם לתסריטים שהוגדרו
  • עיצוב גרפי
  • בניית המסכים, הקישורים והתסריטים 

מטרות

  • הבנת תפקיד הפרוטוטיפ בפרוייקטים מסוגים שונים
  • מתן כלים ישומיים לבניית הפרטוטייפ
  • מתן כלים בהבט ממשק המשתמש מה שיגדיל את סיכויי הבנת הלקוח –מה הוא עומד לקבל 

קהל יעד

  • מנתחי מערכות
  • מנהלי פרוייקטים
  • מנהלי מוצר
  • מיישמים/ בודקים ואנשי פיתוח  

תנאי קדם

  • עובדים לפחות שלוש שנים בתוך ארגון ציבורי כאנשי מערכות מידע

נושאים

נושא המפגש

תיאור

עקרונות הפרוטוטייפ

 

להוציא את המקסימום מהפרוטוטייפ

  • מה זה פרוטוטייפ
  • סוגי פרוטוטייפ
  • מתי נשתמש באיזה סוג של פרוטוטייפ
  • באיזה שלב-ים  במחזור החיים נשתמש בפרוטוטייפ
  • חשיבות השילוב בין פרוטוטייפ לממשק משתמש
  • כלים שקיימים בשוק
  • עקרונות בבניית פרוטוטייפ

עקרונות UX/UI  למנהלי פרוייקטים מנתחי מערכות ואנשי QA

  • עקרונות UX/UI
  • חוקי עשה ואל תעשה
  • התאמת המערכת לעולם האמיתי
  • מהמסך הקטן למסך הגדול
  • עקביות
  • זיהוי ולא זיכרון
  • עזרה ותיעוד

AXURE – ביצוע פרוטוטייפ

  • היכרות עם כלי הפרוטוטייפ הפופולארי AXURE
  • כלי הפרורטוטייפ הוא למעשה הגשר בין החלק התכנוני לבין החלק המבצע. לכן צוותים רבים הבינו שלחוליה מקשרת זו, חשיבות מכרעת בכל מה שקשור לאינטרקציה או התנהגויות שרוצים לייצר. המעצבים יצאו בחיפוש אחר תכנה שתאשר לעצב במהירות מעברים, או פעולות שונות.

שילוב UX  במחזור החיים של הפרוייקט

  • המפגש יועבר על ידי מנתח מערכות בכיר על שילוב ממשק משתמש במחזור חיים של הפרוייקט

אפיון ממשק משתמש

Ui/UXל desktop

  • עקרונות וחוקים באפיון ועיצוב ממשק משתמש עבור מסכי webיש לשים דגש על שימושיות המוצר, אמינותו כלפי הגולשים, החדשנות שבו, הנגישות שלו, האסתטיות של העיצוב, הנוחות בשימוש ועוד

AXURE – מימוש מסכי webבעזרת כלי AXURE

  • תרגול ומימוש מסכי WEB בעזרת AXURE

אפיון ממשק משתמש

Ui/UXל Mobile

עקרונות וחוקים באפיון ועיצוב ממשק משתמש עבור מסכי Mobilw

  • מה זה בדיוק Mobile First?
  • עד כמה משפיעה הפלטפורמה (Native, HTMLאו Hybrid) על גישת העיצוב וחווית המשתמש?
  • מתי כדאי להתחיל בתהליך תכנון חווית המשתמש והעיצוב של האפליקציה?
  • האם יש קווים מנחים לעיצוב חווית משתמש של אפליקציות מובייל:
  • פשטות: לספק למשתמש סביבה מוכרת, סימנים מוסכמים והתנהגות סטנדרטית
  • מיקוד: חווית משתמש ממוקדת ושמישות גבוהה חשובה יותר מעושר ומפונקציונאליות מרובה. אפליקציות רזות מצליחות לא פחות, וברוב הפעמים יותר מאפליקציות שמנות.
  • גרסאות: דיוק בהגדרת גרסת MinimumViableProduct
  • שלמות: סבלנות המשתמשים לחוויה לא מהוקצעת הולכת ופוחתת. אחנו מדברים על שמישות, עיצוב, מהירות תגובה ופעולה חלקה. לכן מוטב לעלות עם גרסה מצומצמת עם שמישות גבוהה, עיצוב רהוט ופעולה חלקה מאשר לעלות עם גרסה מלאה ומקרטעת. 
  • סידורי מסך: הקפדה על מבניות (Layout) פשוטה, אוורירית וגמישה לפיתוחים עתידיים 
  • כפתורים: "כפתורים גדולים הם כפתורים טובים" (לחזור בקול כל יום עם הדלקת המחשב) 
  • הקשר: להתאים את העיצוב לעולם התוכן של האפליקציה ולפלטפורמה.

AXURE – מימוש מסכי Mobileבעזרת כלי AXURE

  • תרגול ומימוש מסכיMobile   בעזרת AXURE

הכנת פרוייקט מסכם הכולל פרוטוטייפ מלא

  • הכיתה תתחלק לזוגות , הנחיית פרוייקט הכולל מסכי WEB     ומסכי Mobileכהכנה למצגת סיום הקורס

מצגת סיום

  • כל זוג יציג את הפרוטייפ שהכין
  • חלוקת תעודות
 
תגיות