הכשרה מתקדמת למנהלים - Master in Management

מק"ט: #2627 | משך קורס: 60 שעות אק'

פיתוח מיומנויות ניהוליות אישיות ובין-אישיות 

הכשרה מתקדמת למנהלים הינה התוכנית החדשנית להכשרת מנהלים מבית המי"ל, תוכנית זו נבנתה על מנת לאפשר לכל מנהל מנוסה קפיצת מדרגה משמעותית ביכולות, במיומנויות וכמובן בתוצאות.
בעידן בו המציאות הארגונית משתנה על בסיס יום יומי נדרש המנהל לאמץ יכולת ניהול היברידית – יכולת לפעול מתוך מקורות כוח שונים, שילוב או בחירה בהתאם לאירועים ואתגרים ניהוליים.
בסדרת מפגשים זו נרחיב את נקודות ההסתכלות של המשתתפים באמצעות צלילה מהירה ומעמיקה לתכנים מתקדמים כגון – קבלת החלטות, ניהול ביצועים, פוליטיקה ארגונית, ניהול השינוי ועוד. 
בקורס ילמדו המשתתפים תפיסות, מודלים ואסטרטגיות לצד שיטות פרקטיות הניתנות ליישום בשטח. 
במסגרת הקורס, יוכלו המשתתפים להתאמן על הנלמד ב"תנאי מעבדה", דבר שיסייע להם להטמיע את הכלים בסביבה הטבעית - בזירה הארגונית. 

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

אודות

מתודולוגיית למידה
הקורס מורכב מהרצאות קצרות המשולבות בו הפעלות, תרגול מיומנויות ניתוח סיטואציות וסימולציות. .
 
מנהלת אקדמית
גלי גופר - מנהלת אקדמית של תחום מיומנויות ניהול בהמי"ל. מנחת קבוצות מוסמכת ומומחית תוכן בתחום הניהול בארץ ובעולם. בעלת ניסיון ניהולי רב ועשיר במגוון תחומים ביניהם: הנעת עובדים, מוטיבציה, תדמית ניהולית, המנהל כמנהיג ועוד. גלי בעלת ניסיון נרחב בליווי ואימון עובדים ומנהלים בארגונים.
 
מרצי הקורס
 
נירית הדר - יועצת ארגונית, מאמנת מוסמכת לפיתוח מנהלים בארגונים. בעלת תואר שני במנהל עסקים. בעלת תיזה במשאבי אנוש והתנהגות ארגונית, מנחת קבוצות מוסמכת במכלול תחומי הניהול והפיתוח הארגוני, בעלת לקוחות מגוונים במגזר העסקי, הציבורי והחברתי.
עו"ד ונסה סיימן - נושאת ונותנת מקצועית ויועצת להליכי משא ומתן מורכבים. פועלת כעשור בעולם  המשא ומתן-החל מפיתוח תכנים והוראה ועד מנטורינג, ליווי וייעוץ לתהליכי משא ומתן מורכבים, במגוון סקטורים במגזר הפרטי והציבורי. בוגרת לימודי משפטים במכללה למנהל, בוגרת בהצטיינות תואר שני בלימודי דיפלומטיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב, בוגרת בהצטיינות תואר שני בלימודי מנהל עסקים- התמחות בפסיכולוגיה ניהולית במסלול האקדמי- המכללה למנהל, ובוגרת תוכנית הבכיריםProgram on Negotiation (PON) , בית הספר למשפטים, הארוורד. בעלת תעודת מגשרת מוסמכת ממרכז הגישור "נווה צדק". מרצה מנוסה במגזר הפרטי והציבורי ובמוסדות להשכלה גבוה ביניהם - המכללה למנהל, אוניברסיטת בר אילן, מכון מגיד, היחידה ללימודי חוץ של האוניברסיטה העברית, ובביה"ס למנהל עסקים Skolkovo, מוסקווה.
 
 
למה דווקא בהמי"ל?
  • כי בהמי"ל חושבים פרקטיקה לצד שילוב תיאוריות והיסודות הלימודיים הרלוונטיים בכל הקורסים.
  • כי בהמי"ל מקבלים את כל חומר הקורס בצורה מסודרת.
  • כי הקורס נפתח גם במתכונת פנים ארגונית המאפשרת בניית תכנית מותאמת לצרכי הארגון.
  • כי בהמי"ל מקבלים תעודה מוכרת בשוק.
  • כי בהמי"ל יש כתובת לכל בקשה.
  • כי שעות הלימוד מוכרות לגמול השתלמות (בכפוף לתנאים המפורטים מטה).
  • כי בהמי"ל תנאי הלימוד נוחים ונעימים. הקורסים ממוקמים בת"א- בבניין ירוק, הכיתות חדשות ומאובזרות ואווירת הלימודים נעימה וחדשנית.
  • כי בהמי"ל שיטת הלימוד היא סדנאית ומאפשרת חווית לימוד יישומית במהלך כל המפגשים
  • כי בהמי"ל תכני הקורס מתעדכנים באופן שוטף על מנת להציג למשתתפים את החומר העדכני ביותר

 

***הקורס יוגש להכרה ע"ס 40 שעות לצורך גמול השתלמות, וזאת בכפוף לדרישת המשתתפים אשר תימסר למכללה טרם פתיחתו.
במידה והקורס יוכר לגמול השתלמות, המשתלמים ידרשו לעמוד בכל נהלי הוועדה המפורטים באתר משרד החינוך מצ"ב
 http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/KishreiChutz/KursimGmulEshtalmut
המכללה אינה מתחייבת כי הקורס יאושר לגמול השתלמות ו/או אינה אחראית לאישורו של הקורס לגמול ו/או לביטול ההכרה בקורס לגמול השתלמות ו/או לכל החלטה בקשר להכרה ו/או אי הכרה בקורס לגמול השתלמות  

מטרות

  • הקניית ידע מעשי וסט כלים מתקדם למנהל בעל ניסיון
  • הקניית מיומנויות לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות של היחידה הארגונית
  • עיצוב וגיבוש אני מאמין ניהולי – תפישות ועמדות ניהוליות
  • הפיכת אינטואיציה ניהולית למתודולוגיה סדורה 

קהל יעד

מנהלים בעלי ניסיון ניהולי אשר מבקשים לקבל כלים מתקדמים להתמודדות עם אתגרי הניהול בסביבה הארגונית.

תנאי קדם

  • ניסיון ניהולי של שלוש שנים
  • עדיפות תינתן לבוגרי קורס ניהול צומח מבית המי"ל או קורס ניהול אחר ממוסד מוכר 

משך

60 שעות אקדמאיות
מתכונת בוקר – 8 מפגשי בוקר בין השעות 9:00-16:00
מתכונת ערב  – 12 מפגשי ערב בין השעות 16:30-21:00

הלימודים אינם מתקיימים בחגים ומועדים. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים.

נושאים

נושא תתי נושא
ניהול היברידי ותפיסת תפקיד
  • תפיסת תפקיד המנהל במציאות משתנה 
  • ניהול היברידי – התבססות על מקורות כוח שונים, שילוב או בחירה בהתאם לאירועים ואתגרים ניהוליים 
  • זיהוי הסגנון הניהולי שלי וביטוייו בשטח – ביצוע מיפוי אישי לשם שיפור ביצועים  
קבלת החלטות
  • מהן פרדיגמות וכיצד הן משפיעות על קבלת החלטות?
  • מה גורמים המעורבים בתהליך קבלת החלטה?
  • שונות אישית והשפעתה על קבלת החלטות
  • טכניקות וכלים לקבלת החלטות
  • יישום ההחלטה 
הנעת עובדים
  • מהי הנחת היסוד בכל אסכולה בהקשר למוטיבציה והנעת עובדים?
  • הנעת עובדים מבוססת יחסים - תאוריית ההתקשרות
    • דפוסי התקשרות אפקטיביים בין עובד למנהל
    • עקרונות ביצירת דפוסי התקשרות אפקטיביים ביחסי עבודה
    • עובדים, ממשקים, לקוחות
    • עקרונות בהתמודדות עם דפוסי התקשרות הפוגעים במוטיבציה 
Performance Management
  • חשיבות הגדרת מערך מדידה לעובד ביחסי העסקה 
  • מונחי יסוד בעולם המדידה
  • מתודולוגיות וגישות נפוצות בניהול לפי יעדים
  • מדדים ויעדים כחלק אינטגרלי מהגדרת תפקיד העובד
  • תרגול מעשי – פיתוח מערך מדידה חלקי או שלם לבעל תפקיד ביחידת הניהול 
לומדים דרך הרגליים - למידה התנסותית
  • חיבור של נושאי הקורס ליום הפעלות In Door
  • ניתוח התרגילים ע"י הקבוצה ומנחה הסדנה לתובנות אישיות ועסקיות
ניהול קונפליקטים
  • כיצד מגדירים קונפליקט ומדוע נדרש לנהל אותו?
  • מיפוי מקורות גורמי קונפליקט במציאות הארגונית
  • נטרול דפוסי תגובה אוטומטיים בהתמודדות עם קונפליקט
  • ציר אגרסיבי-אסרטיבי- פאסיבי  
משא ומתן
  • מהי תפיסת הwin-win והאם היא תמיד רלוונטית בעסקים?
  • תהליך המשא ומתן ומאפייניו העיקריים- מה בין השפעה, מיקוח ומשא ומתן
  • כיצד לסלול את הדרך להצלחה? דגשים בתהליך ההכנה
  • BATNA - מתי להיכנס למו"מ ומתי לצאת ממנו?
  • ZOPA - מהו איזור המיקוח בין שני הצדדים?
  • FIXED PIE PERCEPTION - כיצד להגדיל את העוגה? ארבעה אלמנטים של מו"מ משלב
  • סימולציה מעשית במשא ומתן  
התנהלות אפקטיבית במערכת ארגונית
  • פוליטיקה ארגונית – כיצד למפות נכון את המערכת על מנת למקסם עוצמה והשפעה?
    • הנחות יסוד
    • סוגים של פוליטיקה ארגונית
    • התנהגויות פרקטיות
  • בניית יחסי גומלין – קואליציות, קבוצות עבודה וקבוצות אינטרס
  • ניהול כלפי מעלה – כיצד לנהל את המנהל לקידום אינטרסים אישיים וצוותיים 
ניהול השינוי
  • מהו שינוי? מיפוי מאפייני הארגון כלפי הארגון והעובד
  • התנהלות בתנאי אי וודאות
  • זיהוי הלחצים הפנימיים והחיצוניים הפועלים בתנאי אי וודאות
  • דפוסי התמודדות עם לחץ לצד תהליכים פרקטיים לניהול השינוי  

** ייתכנו שינויים קלים בתוכנית

תגיות