ניהול מוצר

מק"ט: #24255 | משך קורס: 72 שעות אק'
| מספר מפגשים: 9

אחד הנושאים החשובים, המרכזיים והמשפיעים ביותר בשנים האחרונות הוא החדשנות הטכנולוגית וכיצד המוצרים והפתרונות שהיא מביאה משנים את העולם העסקי ואת עולמנו כלקוחות. ארגונים עסקים מבינים כי חדשנות הטכנולוגית משפיעה הליבה העסקית ועוברים מפעילות פיתוח מכוונת פרויקטים לפעילות מוכוונת מוצרים בו הדגש הוא לא רק יצירת פתרון טכנולוגי, אלא גם יצירת ערך עבור הלקוח ומשתמשי הקצה.

מובילי המגמה הם כמובן מנהלי המוצר. שילוב ההבנה כיצד הטכנולוגיה משפיעה על אנשים ועסקים עם היכולת לייצר חזון ואסטרטגיה שיובילו את הפתרון והמוצר העסקי, היא אחת מהיכולות הבולטות של מנהלי מוצר בעיקר בהייטק ובסטארטאפים, אך לא רק שם. מנהלי מוצר נמצאים במגוון סוגי חברות בישראל כשהם מובילים מוצרים טכנולוגיים חדשים, מייצרים ערכים חדשים ללקוחות ומשפיעים ישירות על הפעילות העסקית של חברה. התמהיל הנדיר של ניהול עסקי וידע טכנולוגי, מוביל לביקוש רב בשוק למנהלי מוצר.

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

אודות

בצד יכולות אסטרטגיות, נדרשות יכולות אנליטיות ופרקטיות לניתוח והבנת השוק, המתחרים, המחירים, וכמובן הלקוח. אלו יאפשרו למנהלי המוצר להציג את היישמות העסקית, להגדיר את מפת דרכים (roadmap) של המוצר ובהמשך גם את ה Epics, סיפורי המשתמשים (user sorties) ודרישות בעלות ערך הגבוה ביותר ללקוחות אותם יפתחו הצוותים.
בהתאם למתודולוגית הlean והפיתוח המהיר תוך שמירה על Continuous Integration - תהליכי הניתוח, המדידה ובקרה מקצועית ימשיכו לאורך כל מחזור חיי המוצר במטרה למקסם את הערך ללקוח ולשפר את יחידות המסירה על בסיס אמפירי (data driven).

מנהלי מוצרים נדרשים להיות כמובן בעל ביכולות ניהוליות, ולוודא שתוכנית העבודה ומשימות הצוותים מתקדמים בהתאם לתכנון. לעזרתם נמצאים תהליכים מתודולוגים אג'ילים (דוגמת Kanban/scrum) וכלי עבודה שונים לניהול צוותים המאפשרים ניהול ומעקב ההתקדמות עד ליצירת מוצר היוצר ערך מינימלי ביותר ללקוח . ה-mvp. צורות הניהול ומידת המעורבות של מנהל המוצר בתהליכי פיתוח המוצר משתנות בהתאם לגודל סוג הארגון והגדרת התפקיד (in bound/ outbound )

מנהל מוצר נדרש להתמחות בשיווק, כלומר נדרשת הבנה שיווקית עמוקה כדי להביא את המוצר לשוק, במיוחד מנהלי לקוחות Out bound, אך לא רק. יכולת לעבוד עם אנשי השיווק ומכירות, להוות עזר ביצירת go to market strategy , לתת מענה לשותפויות עסקיות ולצרכי משתמשים והלקוחות, הן מיומנויות קריטיות המשפיעיות ישירות על מדדי ההצלחה (KPI) של המוצר.

מנהל המוצר מוגדר לעיתים כמיני-מנכ"ל, והוא אכן בעל ממשקים כמעט לכל הגורמים בארגון: לצוותי הפיתוח, תשתיות, בדיקות, עיצוב, שיווק, מנהלי לקוח, מכירות, תמיכה, משפטים, כלכלה ועוד. מנהל המוצר הוא צומת ראשי, משלב את החלום, החשיבה והתכנון, דרך ניתוח השוק, הגדרת צרכים מדויקת ופיתוח מפת דרכים, כולל הפיתוח של מוצר וחדירה לשוק. אל עולם המוצר מגיעים בעלי מקצועות שונים: מנתחי מערכות, מנהלי פרויקטים, אנשי שיווק, מפתחים ועוד כאשר המשותך לכולם הוא שזהו לא התפקיד הראשון שלהם בארגון. כי ניהול מוצר מצריך הבנה עמוקה וניסיון מקצועי.  

 

מה לומדים:

בקורס נלמד על תפקידו של מנהל מוצר, על התהליכים המקובלים בתעשייה לפיתוח וניהול מוצרים מצליחים, המשתתפים יקבלו כלים מעשיים ליישום הטכניקות הנלמדות, אותם יוכלו להטמיע אחר כך בארגון.

נתמקד במספר תחומים מרכזיים:

  • אסטרטגית מוצר
  • ניתוח והגדרות מוצר
  • ניהול מוצר אג'ילי
  • ניהול מבוסס lean& data
  • ממשקי לקוח
  • שיווק מוצר
  • נושאים חדשניים – כדוגמת Design Thinking

 

כיצד לומדים – התוכנית הייחודית שלנו

  • הוראה ותרגול:

עבור כל נושא נלמד תתבצע הוראה מקיפה הכוללת פרזנטציה בכיתה , ועבור כל נושא יתבצע תרגול מקיף, ואחת למספר שיעורים יתבצע תרגול על היחידה(אבן דרך בחיי ניהול המוצר).

 

  • פרוייקטים מתגלגלים:

אנו מאמינים שרק דרך מימוש והתנסות מגיעה הלמידה לשלמות. ולכן במהלך הקורס יהיו 2 פרוייקטים מתגלגלים.

  • פרוייקט מתגלגל מובנה אחיד  לכלל התלמידים בקורס אשר יאפשר הנחלת החומר הנלמד (מעבר לתרגול) על פרוייקט אמיתי תוך משוב כלל כיתתי.
  • פרוייקט מתגלגל קבוצתי– התלמידים יתחלקו לקבוצות, יבחרו פרוייקט משלהם לניהול מוצר במהלך הקורס, וכל נושא שנלמד ימומש על הפרוייקט הקבוצתי
  • מעקב/ משוב – מפגשי הנחיית פרויקט:

בסיום לימוד כל יחידה (אבן דרך) יתבצע מפגש בו כל קבוצה תציג בפני המרצה את ההתקדמות בפרוייקט בכדי לקבל משוב מיידי , בקרה והכוונה להמשך.

  • מצגת ומסמך סיום

במפגש האחרון יציגו הקבוצות את הפרויקטים כמצגת ללקוח– מטרת ההצגה הינה תרגול בניית מצגת מותאמת לקוח וכן תרגול עמידה מול קהל בקבוצה תומכת.  

  • סגל ההוראה:

למרצים שלנו ניסיון רב כמנהלי מוצר, וכיום משמשים כיועצים ומלווים מנהלי מוצר בארגונים מגוונים רבים. ולא פחות חשוב , בעלי ניסיון רב בהדרכה ליווי והנחיה.

 

תוצרים: 

  • לספק ידע וכלים לניהול מוצר הקורס מדמה תהליך עבודה שלם של מנהל מוצר. 
  • הקניית מתודולוגיות עדכניות וכלים להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר.
  • מעבדה! - תרגול, דוגמאות רלוונטיות מעולם ההיטק והסטארטאפים
  • ניתוח case studiesשל חברות מובילות
  • חשיפה של עולם ניהול המוצר למנהלי המוצר ולבעלי תפקידים נוספים בארגון.
  • הקניית הידע העדכני ביותר בתחום והבנת הרלוונטיות של המוצר לקהל היעד לכל אורך החיים שלו, תוך התאמה לצרכים הפרטיים של הארגון וחסכון בעלויות.
  • להתנסות בנושאים נבחרים כגון: מצגות להנהלה, ניהול אג'ילי, ניהול דרישות ותכוניות שיווקיות למוצר.

מטרות

  • להכשיר אנשי מקצוע רלוונטים בארגון לניהול מוצר
  • להציג כלים ושיטות עבודה להשגת היעדים של מנהל מוצר
  • לאפשר לארגון לבחור ולהתאים כלים ושיטות לצרכים הפרטניים של החברה

קהל יעד

  • מנהלים בכירים בארגון אשר מעוניינים להכיר את תפיסת עולם ניהול המוצרים
  • מנהלי לקוח – PO
  • מנהלים עסקיים – BO
  • עובדים המשיקים לעבודת מנהל המוצר
  • מנתחי מערכות / מנהלי פרויקטים – אשר באחריותם או רוצים לעבור לעולם ניהול המוצר
  • ר"צ פיתוח / בדיקות ¬– אשר באחריותם או רוצים לעבור לעולם ניהול המוצר
  • מנהלי מוצרים בתחילת דרכם

נושאים

נושאים מרכזיים

תתי נושאים נלמדים

תיאור

מוצר, ניהול מוצר וחדשנות בהייטק

ניהול מוצר

 

  • ניהול מוצר – הגדרות, ניהול מוצר, עקרונות המוצר, מחזור חיי המוצר
  • תפקיד מנהל המוצר, יכולות וכלים מרכזים
  •  מיקומו מנהל המוצר בארגון, ונקודות ממשק בארגון

חדשנות בהייטק ובמוצר

  • חדשנות בארגוני הייטק
  • סוגי חדשנות, חדשנות בארגונים גדולים, כלי חדשנות
  • מודלים של חדשנות

הבנת השוק, יצירת חזון ואסטרטגיה

ניתוח והבנת השוק והמתחרים

  • הבנת מגמות השוק, ניתוח שוק ראשוני
  • מי המתחרים שלנו
  • מודלים לבחינת מתחרים
  • אסטרטגיות להתמודדות עם תחרות

ניתוח הלקוח / קול הלקוח

  • הבנת צרכי לקוח (קיים או פוטנציאלי)
  • הבנת עמדות ותפיסת העולם של הלקוח
  • מודלים לניתוח צרכי לקוח ויצירת Market fit

חזון ואסטרטגית המוצר

  • איך יוצרים חזון מוצר
  • מהי אסטרטגית מוצר, בניה מעקב ותחזוקה.
  • איך יוצרים אסטרטגיה מוצלחת למוצר חדש
  • אסטרטגיה לצמיחה למוצר קיים

 

מפת דרכים, ניהול אגילי, והנעת צוותים

מפת הדרכים

  • מהי מפת הדרכים של המוצר (Roadmap)?
  • בניה, תעדוף מעקב, ותחזוקת מפת הדרכים
  • מקומה של מפת דרכים בעולם משתנה

ניהול מוצר בעולם ה-Agile, Lean

  • עקרונות בסיסיים למתודולוגית Agile
  • Scrum / Kanban
  • הבנה ותרגול של כתיבת Epics,פירוק ל-Featuresו-Stories.
  • עקרונות ה Lean startup
  • עקרונות הLean Innovation

 

ניהול דרישות לקוח

  • סוגי דרישות וניסוחן (עסקי לעומת טכני)
  • טכניקות לתעדוף דרישות
  • תכולת מסמך דרישות שוק – Market Requirements Document
  • תכולת מסמך דרישות מוצר – Product Requirements Document
  • PRDבעולם הLEAN

 

עבודה עם צוותים משיקים בכדי להשיג את מטרות המוצר

  • אתגרים בסביבת העבודה של מנהל המוצר
  • התנהגות פרו-אקטיבית של מנהל המוצר
  • מפת המוטיבציה
  • טכניקות לבנית ערך משותף עם הגורמים הנ"ל

מסע הלקוח וחווית משתמש

מסע הלקוח ו Design Thinking

  • יצירת מסע הלקוח
  • הגדרת פרסונות
  • תהליכי עיצוב המוצר
  • עקרונות בסיסים ל Design Thinking
  • מחקרי משתמשים
  • איזה רכיבים כדאי להכניס למוצר

עקרונות אפיון ממשק משתמש

  • מה בין חוויית משתמש (UX) לממשק משתמש (UI)?
  • Lean UX- ומה משמעותו ל PM/PO
  • שימוש פרסונות
  • ממשק מחשב/טאבלט/מובייל
  • כלים ומתודולוגיות לאפיון ועיצוב

קבלת החלטות מבוססות נתונים

  • נתונים כתומכי לחימה
  • מחווני ביצועים עיקריים (KPI’s)
  • A/B testing
  • כלים ומערכות לאיסוף נתוני מוצר (שימוש, הכנסות, תקלות ועוד)

שיווק המוצר

מיצוב, מיתוג ומסרים של המוצר

  • מודל המיצוב ובניית המסרים למוצר (תוך התייחסות למיצוב ומסרי החברה מחד, ולמוצרי החברה האחרים מאידך)
  • בידול המוצר וה-Value Propositionמבחינה שיווקית

תכנית שיווקית למוצר – Go To Market Plan

  • מרכיבים ותכולה של תכנית שיווקית
  • תמהיל שיווקי
  • תהליך בנית תכנית שיווקית למוצר
  • Go To Market Planוהשקת המוצר – Product Launch
  • השקת מוצר לשוק העסקי (B2B)
  • Lead Generation Plan
  • ניהול בלוג למוצר כאמצעי להפצת ידע
  • תיעוד המוצר והמאפיינים של סוגי המסמכים השונים (Online help, Tutorial, User guide, White papers)

כלי מדידה ותמחור

  • כיצד מבצעים תמחור של המוצר
  • הבנת התהליך והמחשבה שמאחורי "משפך ההמרה" של הלקוח
  • מה הם כלי המדידה ומדדי הפרסום

Growthותמחור

  • Acquisitionאו איך יוצרים לקוחות חדשים
  • Retentionאו איך משמרים לקוחות קיימים
  • Monetizationאו איך שומרים על ערך ללקוח וריווחיות
  • ניסוי ולמידה ככלי ליצירת גידול.
  • אסטרטגיות שיווקיות
 
תגיות