ניהול מוצר בחברות הייטק וסטארט-אפים

מק"ט: #50630 | משך קורס: 32 שעות אק'

קורס זה מספק ידע וכלים לניהול מוצר עבור מנהלי מוצר בתחום ההייטק. הוא מתמקד בשיטות המתאימות לדרישות הייחודיות והדינאמיות של תחום ההייטק, הכוללות לדוגמא: עבודה בחברה גלובלית, מעבר לפיתוח מהיר של מוצרים בשיטות פיתוח מתקדמות כגון Agile Development, התמודדות עם שוק תחרותי ודינאמי ועוד.

כיום, ניהול מוצר הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בחברות הייטק. התפקיד מצריך יכולות הובלה, ידע טכנולוגי, חשיבה שיווקית ואחריות רבה והוא מחולק לשתי התמחויות עיקריות:

  • ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר. מנהל המוצר הוא המומחה בחברה למוצר והוא מייצג את דרישות השוק והלקוחות מול גופי הפיתוח.
  • ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקים הקשורים למוצר.

תפקיד מנהל המוצר, על שני התחומים, משמש למעשה כערוץ דו-כווני לאיסוף מידע שוק עבור פיתוח המוצר וחלון הראווה דרכו מוצג המוצר המוגמר לשוק. הוא הכוח התומך בכל שלבי החיים של המוצר על גרסאותיו השונות, החל משלב הגדרת האסטרטגיה של המוצר ועד להצלחתו בשוק.

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מטרות

מטרת הקורס היא להכשיר מנהלי מוצר ושיווק מוצר מקצועיים לתחום ההיי-טק על ידי הקניית מתודולוגיות עדכניות וכלים להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת הממוצר.

  • לחשוף את עולם ניהול המוצר למנהלי המוצר בארגון
  • להציג כלים ושיטות עבודה להשגת היעדים של מנהל מוצר
  • לאפשר לארגון לבחור ולהתאים כלים ושיטות לצרכים הפרטניים של החברה

קהל היעד

  • בעלי תפקידים שונים, בעולם ההיטק, המתעתדים לעשות הסבה לתחום ניהול מוצר ומעוניינים לרכוש את הידע המתאים בתחום
  • מנהלי מוצר ושיווק מוצר מתחום ההיי-טק המעוניינים להעשיר את הידע המקצועי שלהם ולהתעדכן בכלים ושיטות מתקדמים
  • מנהלים בתפקידים שונים בחברות הייטק שבמסגרת תפקידם אחראים גם על תחום ניהול המוצר

תנאי קדם

  • ניסיון עבודה בחברת היי-טק (עדיפות לעבודה בניהול שיווק ואו ניהול מוצר, שיווק, מכירות)
  • או ניסיון עבודה בניהול מוצר בחברות שהן לא היי-טק.
  • ידע בסיסי במחזור החיים של מוצר טכנולוגי, תוכנה או שירות.
  • ניסיון בשיווק – יתרון.
  • ידע באנגלית

נושאים

תפקיד ניהול מוצר בארגון  

  • הגדרת תפקיד מנהל מוצר (Product Manager& Product Marketing manager)
  • נקודות ממשק גורמים בארגון ויחסי גומלין בין התחומים השונים
  • האתגרים איתם מתמודד מנהל מוצר בארגון.
  • מיקומו של מנהל המוצר בארגון.
  • ארגון מוטה שיווק לעומת ארגון מוטה פיתוח וארגון מוטה מכירות

 

שוק ההיי-טק ואופיו הייחודי           

  • תפקידו המרכזי של המוצר בעולם ההיי-טק
  • המאפיינים של ניהול שווק מוצר טכנולוגי, תוכנה ושירות לעומת ניהול שווק מוצרי צריכה
  • ההבדל בין מוצרים לשוק עסקי תעשייתי (B2B)לשוק הפרטי (B2C)
  • התמודדות עם חברות ושווקים גלובליים

 

ניתוח והבנת השוק

  • הבנת מגמות בשוק
  • הגדרת צרכי שוק
  • "מי הלקוח שלי" ?
  • הבנת צרכי לקוח
  • כתיבת Business Case  למוצר

 

ניתוח תחרות        

  • הגדרת התחרות והבנת  "מי באמת המתחרה שלי" ?
  • מקורות מידע לניתוח תחרות
  • אסטרטגיות (אקבטיביות ופסיביות) לניהול תחרות
  • אסטרטגית תחרות (תקיפה, הגנה, אין תגובה,...)

 

ניהול דרישות שוק ומוצר    

  • סוגי דרישות וניסוחן (עסקי לעומת טכני)
  • תכולת מסמך דרישות שוק – Market Requirements Document
  • תכולת מסמך דרישות מוצר – Product Requirements Document
  • כתיבת תרחישי פעולה – Scenarios/Use Cases
  • טכניקות לתעדוף דרישות
  • ניהול מפת דרכים למוצר - ROADMAP

 

מיצוב מוצר ומסרים           

  • מודל המיצוב ובניית המסרים למוצר (תוך התייחסות למיצוב ומסרי החברה מיחד ולמוצרי החברה האחרים מאידך)
  • דוגמאות ו-case study
  • תרגיל במיצוב ומסרים
  • בידול המוצר וה-Value Proposition

 

תכנית שיווקית למוצר – Go To Market Plan  

  • מרכיבים ותכולה של תכנית שיווקית
  • Lead Generation Plan
  • תהליך בנית תכנית שיווקית למוצר:
  • השקת המוצר – Product Launch
    • השקת מוצר לשוק העסקי (B2B)
    • ניהול בלוג למוצר כאמצעי להפצת ידע
    • תיעוד המוצר והמאפיינים של סוגי המסמכים השונים (Online help, Tutorial, User guide, white papers)
    • Go To Market Plan– הוצאה לפועל

 

עבודה עם ממשקיםבארגון ומחוץ לארגון  

  • מכירות
  • פיתוח
  • לקוחות
  • טכניקות לבנית ערך משותף עם הגורמים הנ"ל

 

בנית אסטרטגית מוצר

  • מה היא אסטרטגית מוצר
  • מקומה של אסטרטגית המוצר כתומכת בתכנית העסקית של הארגון
  • בניה, מעקב ותחזוקת התכנית האסטרטגית למוצר

 

ניהול מוצר בעולם ה-Agile

  • עקרונות בסיסיים למתודולוגית Agile
  • גבולות גזרה של Product Ownerו-מנהל המוצר
  • חלוקת אחריות
  • ממשקי עבודה 
תגיות