ניהול מוצר לגופים ציבוריים

מק"ט: #24254 | משך קורס: 40 שעות אק'
| מספר מפגשים: 5

גופים ציבוריים רבים שינו את תפיסת העולם שלהם לגבי פרוייקטים שלהם במסגרת מערכות המידע. לעיתים זו מערכת ולעיתים יש להתייחס לכך כמוצר , ובמקרה זה כדאי מאוד להכיר את השינוי שחל במתודולוגיית העבודה בעולם ניהול המוצרים.
ניהול מוצר (Product Management) – התמחות במוצר עצמו. כוללת אחריות על הגדרת מוצרים חדשים וקיימים, ניהול הדרישות למוצרים, מעורבות רבה בפיתוח המוצר ובהשקה של המוצר. מנהל המוצר הוא המומחה בחברה למוצר והוא מייצג את דרישות השוק והלקוחות מול גופי הפיתוח.
ניהול שיווק מוצר (Product Marketing Management) – התמחות בשיווק המוצר. כוללת אחריות על מיצוב המוצר, דרכי הפצתו, שיתופי פעולה עם חברות אחרות והדרכת אנשי שיווק ומכירות בנושאים שיווקים הקשורים למוצר.
 

מה לומדים:
בקורס נלמד על תפקידו של מנהל מוצר, על התהליכים המקובלים בתעשיה לפיתוח וניהול מוצרים מצליחים, התלמידים יקבלו כלים מעשיים ליישום הטכניקות הנלמדות, אותם יוכלו להטמיע אחר כך בארגון.

 

תוצרים:

  • לספק ידע וכלים לניהול מוצר הקורס מדמה תהליך עבודה שלם של מנהל מוצר.
  • הקניית מתודולוגיות עדכניות וכלים להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר.
  • חשיפה של עולם ניהול המוצר למנהלי המוצר ולבעלי תפקידים נוספים בארגון,
  • הקניית הידע העדכני ביותר בתחום והבנת הרלוונטיות של המוצר לקהל היעד לכל אורך החיים שלו, תוך התאמה לצרכים הפרטיים של הארגון וחסכון בעלויות.

  

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מטרות

  • לחשוף את עולם ניהול המוצר לכלל הגורמים בארגון
  • להציג כלים ושיטות עבודה להשגת היעדים של מנהל מוצר
  • לאפשר לארגון לבחור ולהתאים כלים ושיטות לצרכים הפרטניים של החברה

ניהול מוצר הוא אחד התהליכים המרכזיים בכל ארגון שמייצר מוצרים ופתרונות. התהליך מאפשר ראיה הוליסטית של מחזור חיי המוצר. התהליך כולל את שלב הרעיון, הבחינה העסקית, הגדרת הבעיה והדרישות, הנחיית הפיתוח לגבי הפתרון, המיצוב השיווקי, השקת המוצר כולל החשיפה לשוק וסיוע למכירות. בסיום התהליך, משוב לשביעות רצון לקוחות ישמש כבסיס להמשך התפתחות המוצר ושיפור יכולותיו והתאמתו לשוק וללקוחות.

קהל יעד

  • מנהלים בכירים בארגון אשר מעוניינים להכיר את תפיסת עולם ניהול המוצרים
  • מנתחי מערכות / מנהלי פרוייקטים – אשר באחריותם או רוצים לעבור לעולם ניהול המוצר
  • ר"צ פיתוח / בדיקות ¬– אשר באחריותם או רוצים לעבור לעולם ניהול המוצר
  • מנהלי מוצרים בתחילת דרכם

תנאי קדם

  • מנתחי מערכות מנהלי פרוייקטים אנשי בדיקות ומפתחים בעלי לפחות 3 שנות ניסיון כאנשי מערכות מידע

נושאים

נושא המפגש

תיאור

ניהול מוצר מבט על והכרות - מבוא

  • עקרונות המוצר
  • תפקידו של מנהל המוצר
  • מחזור חיים של השיווק וניהול המוצר

שוק ההיי-טק ואופיו הייחודי           

  • תפקידו המרכזי של המוצר בעולם ההיי-טק
  • המאפיינים של ניהול שווק מוצר טכנולוגי, תוכנה ושירות לעומת ניהול שווק מוצרי צריכה
  • ההבדל בין מוצרים לשוק עסקי תעשייתי (B2B)לשוק הפרטי (B2C)
  • התמודדות עם חברות ושווקים גלובליים

תפקיד ניהול מוצר בארגון  

  • הגדרת תפקיד מנהל מוצר (Product Manager& Product Marketing manager)
  • מיקומו של מנהל המוצר בארגון.
  • נקודות ממשק גורמים בארגון ויחסי גומלין בין התחומים השונים
  • האתגרים הפנימיים וחיצוניים איתם מתמודד מנהל מוצר בארגון.
  • ארגון מוטה שיווק לעומת ארגון מוטה פיתוח וארגון מוטה מכירות

בנית אסטרטגית מוצר ומפת דרכים

  • מהי האסטרטגיה של המוצר
  • למה אי אפשר לנהל מוצר ללא אסטרטגייה למוצר מה ה Value proposition
  • בניה, מעקב ותחזוקת התכנית האסטרטגית למוצר
  • מהי מפת הדרכים של המוצר (Roadmap)?
  • בניה, מעקב ותחזוקת מפת הדרכים

כלי מדידה ותמחור

  • מה הם בכלי המדידה ומדדי ה- KPIכדי לעקוב אחרי מגוון רחב של נושאים וכיצד להשתמש בהם.
  • כיצד להשתמש בכלי המדידה השונים
  • הבנת התהליך והמחשבה שמאחורי "משפך ההמרה" של הלקוח.

ניתוח והבנת השוק

  • הבנת מגמות בשוק
  • הגדרת צרכי שוק
  • "מי הלקוח שלי" ?
  • כתיבת Business Case  למוצר

ניתוח תחרות        

  • הגדרת התחרות והבנת  "מי באמת המתחרה שלי" ?
  • מקורות מידע לניתוח תחרות
  • אסטרטגיות (אקטיביות ופסיביות) לניהול תחרות
  • אסטרטגית תחרות (תקיפה, הגנה, אין תגובה,...)

ניהול דרישות לקוח

  • הבנת צרכי לקוח (קיים או פוטנציאלי)
  • סוגי דרישות וניסוחן (עסקי לעומת טכני)
  • טכניקות לתעדוף דרישות
  • תכולת מסמך דרישות שוק – Market Requirements Document
  • תכולת מסמך דרישות מוצר – Product Requirements Document
  • כתיבת תרחישי פעולה – Scenarios/Use Cases/User stories

עקרונות אפיון ממשק משתמש

  • מה בין חוויית משתמש (UX) לממשק משתמש (UI)?
  • שימוש פרסונות
  • Customer Journey Mapping
  • ממשק מחשב/טאבלט/מובייל
  • כלים ומתודולוגיות לאפיון ועיצוב

מיצוב מוצר ומסרים           

  • מודל המיצוב ובניית המסרים למוצר (תוך התייחסות למיצוב ומסרי החברה מחד ולמוצרי החברה האחרים מאידך)
  • דוגמאות ו-case study
  • תרגיל במיצוב ומסרים
  • בידול המוצר וה-Value Propositionמבחינה שיווקית

תכנית שיווקית למוצר – Go To Market Plan  

  • מרכיבים ותכולה של תכנית שיווקית
  • Lead Generation Plan
  • תהליך בנית תכנית שיווקית למוצר:
  • השקת המוצר – Product Launch
  • השקת מוצר לשוק העסקי (B2B)
  • ניהול בלוג למוצר כאמצעי להפצת ידע
  • תיעוד המוצר והמאפיינים של סוגי המסמכים השונים (Online help, Tutorial, User guide, white papers)
  • Go To Market Plan– הוצאה לפועל

השגי מנהל המוצר  או כיצד לעבוד עם צוותים משיקים בכדי להשיג את מטרות המוצר

  • סביבת העבודה של מנהל המוצר
  • התנהגות פרו-אקטיבית של מנהל המוצר
  • מפת המוטיבציה
  • צוותים משיקים :
  • פיתוח- R&D
  • ניהול לקוחות / ניהול תיקים
  • תמיכה
  • שיווק
  • רגולציה
  • מכירות / פיתוח עסקי
  • טכניקות לבנית ערך משותף עם הגורמים הנ"ל

קבלת החלטות מבוססות נתונים

  • נתונים כתומכי לחימה
  • מחווני ביצועים עיקריים (KPI’s)
  • A/B testing
  • כלים ומערכות לאיסוף נתוני מוצר (שימוש, הכנסות, תקלות ועוד)

ניהול מוצר בעולם ה-Agile

  • עקרונות בסיסיים למתודולוגית Agile
  • מקומה של מפת דרכים בעולם משתנה
  • Scrum / Kanban
  • מה בין  Product Ownerו-מנהל המוצר?
 
תגיות