ניהול צומח – קורס הכשרת מנהלים

מק"ט: #2079 | משך קורס: 45 שעות אק'

תפיסת ניהול, מיומנויות וטכניקות לניהול עובדים 

תפיסת ניהול, מיומנויות וטכניקות לניהול עובדים
פיתוח יכולות ניהוליות הינה נקודת המפתח ביכולת הצמיחה של העובד לתפקידים ניהוליים וביכולת הצמיחה של הארגון להשגת החזון והיעדים העסקיים. פעמים רבות אנו עדים לסיטואציות בהם עובדים מתוך הארגון מתקדמים לתפקידים ניהוליים אך על אף הוכחת מקצועיות ומקצוענות בתחומם, הרי שהם חסרים את מיומנויות הניהול הבסיסיות.
קורס "ניהול צומח" מיועד להקנות למשתתפיו הבנה מעמיקה של תפקיד המנהל והאחריות במסגרת התפקיד, הקניית מיומנויות ניהול צוות עובדים ועוד. בקורס יילמדו מספר נושאי מפתח בעולם הניהול אשר מתמקדים ביצירת מנהלים מוצלחים, המשתלבים בארגון ומובילים את עובדיהם לעמידה ביעדים ולשיפור ביצועים. 

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

אודות

מתודולוגיית למידה

הקורס בנוי בדגש על למידה חווייתית מורכב מהרצאות וסדנאות ומשולבות בו הפעלות, תרגול מיומנויות, ניתוח סיטואציות וסימולציות.
בקורס ילמדו המשתתפים תפיסות, מודלים ואסטרטגיות למנהלים, כל אילו לצד שיטות פרקטיות הניתנות ליישום בשטח. במסגרת הקורס, יוכלו המשתתפים להתאמן על הנלמד ב"תנאי מעבדה", דבר שיסייע להם להטמיע את הכלים בסביבה הטבעית שלהם, בזירה הארגונית.  

 

מנהלת אקדמית

גלי גופר - מנהלת אקדמית של תחום מיומנויות ניהול בהמי"ל. מנחת קבוצות מוסמכת ומומחית תוכן בתחום הניהול בארץ ובעולם. בעלת ניסיון ניהולי רב ועשיר במגוון תחומים ביניהם: הנעת עובדים, מוטיבציה, תדמית ניהולית, המנהל כמנהיג ועוד. גלי בעלת ניסיון נרחב בליווי ואימון עובדים ומנהלים בארגונים.

 

בין מנחי הקורס

סיגל ברודצקי-סתוי - בעלת ניסיון של כחמש עשרה שנים בייעוץ להנהלות בכירות ומנהלים בהובלת תהליכי שינוי ופיתוח ארגוני במגזר העסקי והציבורי.
מתמחה בפיתוח אסטרטגיות שירות וחווית לקוח .מנחה, מלווה ומחברת בין צרכי הארגון המנהלים והעובדים להצלחה משותפת ולהשגת יעדים.
MBA בהתמחות ייעוץ ארגוני.

איתי הל-אור - יועץ ארגוני עסקי ומנחה בכיר בהמי"ל.
מומחה לפיתוח מיומנויות שירות ומכירה, פיתוח מנהלים ועובדים. בעבר - מנהל הדרכה של אנגלו-סכסון ויועץ בחברת Marketwise, יועץ ארגוני ומנחה קבוצות בחברת אינטלג'נס, מפתח הדרכה ומדריך בחברת טלסקופ ומדריך דרמה. בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה (אונ' בר-אילן), לימודי דרמה-תרפיה (מכללת תל-חי), יעוץ ארגוני והנחיית קבוצות (אינטליג'נס).

 

לקריאת המאמר החוליה החסרה בניהול - כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול >>

 

 

*** הקורס יוגש להכרה ע"ס 40 שעות לצורך גמול השתלמות, וזאת בכפוף לדרישת המשתתפים אשר תימסר למכללה טרם פתיחתו.
במידה והקורס יוכר לגמול השתלמות, המשתלמים ידרשו לעמוד בכל נהלי הוועדה המפורטים באתר משרד החינוך מצ"ב - 
 http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/KishreiChutz/KursimGmulEshtalmut
המכללה אינה מתחייבת כי הקורס יאושר לגמול השתלמות ו/או אינה אחראית לאישורו של הקורס לגמול ו/או לביטול ההכרה בקורס לגמול השתלמות ו/או לכל החלטה בקשר להכרה ו/או אי הכרה בקורס לגמול השתלמות.

מטרות

  • הקניית תפיסות, כלים ושיטות לניהול אפקטיבי
  • העלאת מודעות לתחומים קריטיים ומרכזיים בעולמו של המנהל 
  • מיפוי יכולות אישיות והשגת יכולות חדשות 
  • הגברת סל מיומנויות הניהול לצורך שיפור ומקסום יכולת התמודדות עם סוגיות ניהוליות מורכבות ופשוטות 

קהל יעד

מנהלים מקשת תחומי הארגון אשר מנהלים עובדים

תנאי קדם

לא נדרש ידע מוקדם

משך

45 שעות אקדמאיות
מתכונת בוקר– 5 מפגשי בוקר בין השעות 8:30-16:30
מתכונת ערב – 10 מפגשי ערב בין השעות 16:30-20:30 

נושאים

נושא תתי נושא
ניהול, מנהיגות והובלת צוות לשיפור ביצועים
  • תפיסת תפקיד המנהל
  • ההבדל והקשר בין מנהיגות לניהול
  • חיבור חזון וערכי הארגון לניהול היחידה שלי 
  • ניהול מצבי ע"פ הרשי ובלנצ'ארד
    • זיהוי הסגנון הניהולי הדומיננטי שלי וביטוייו בשטח – ביצוע אבחון אישי
    • שינוי הסגנון הניהולי בהתאם לסיטואציה
  • כלים אופרטיביים למקסימום תוצאות
    • מיפוי אנשי הצוות - ציר התפתחות העובד/ הצוות
    • מיפוי משימות
    • מאפייני צוות אפקטיבי
  • דילמות בניהול צוות אפקטיבי – דיון ומציאת כלים לפתרונן 
התנהלות אישית בזמן ושגרות ניהוליות
  • מהי אפקטיביות אישית?
  • יצירת שגרות ניהול חדשות וטיוב הקיימות להשגת יעדי היחידה
  • שילוב אלמנטים ועקרונות של התנהלות אפקטיבית
    • הגדרת מטרות, תכנון ותיעדוף
    • התייחסות והתמודדות עם בזבזני זמן  
תקשורת בינאישית ככלי ניהולי
  • תהליך התקשורת הבינאישית – הבנת השלבים והמכשולים שבדרך
  • זיהוי סגנון תקשורת אישי
  • הכרת הסגנונות והשפעתן בתהליכי תקשורת בארגון ומחוצה לו 
אסרטיביות בניהול קונפליקטים 
  • מהו קונפליקט ומדוע יש לנהל אותו?
  • תפיסת הwin win ומודל העניין הכפול בניהול קונפליקטים 
  • כיצד אני מתמודד עם מצבי קונפליקט? דפוסי תגובה אוטומטיים בהתמודדות עם קונפליקט
  • זיהוי נקודת הראייה האישית ופיתוח נקודות ראייה שונות על הסיטואציה
  • אסרטיביות – המפתח הראשי לפתרון הקונפליקט 
הנעת עובדים
  • גורמי מוטיבציה
  • זיהוי צרכי הצוות כבסיס ליצירת מוטיבציה
  • תיאוריות הנעה והבנת צרכי העובד
  • מקורות השפעה על העובדים
  • הנעה מתוך הנאה 
חניכה ומשוב
  • חניכה ככלי ניהולי – הגדרה, מתווה ותהליך
  • הקשר בין חניכה לבין הנעת עובדים והשגת תוצאות ויעדים
  • משוב און ליין והתערבות
  • מיומנויות משוב אוף ליין וחניכה בתהליך הטמעת התנהגות
  • דרכים לביצוע חניכה ושיטות לאיסוף אינפורמציה
  • מהם המרכיבים של משוב אפקטיבי?
  • מבנה ותרגול המשוב 
ניהול ישיבות, תדריכים ופרזנטציה
  • פרזנטציה אפקטיבית:
    • הפרזנטציה כתהליך מכירת רעיונית
    • ההכנה לפרזנטציה- אפיון הקהל, מטרות הפרזנטציה ותהליך הביצוע
    • בניית הפרזנטציה - מתכונים, פיתוח נושאים ודגשים לבניית המצגת הזורמת
    • שפת גוף ככלי לביצוע פרזנטציה אפקטיבית
  • ניהול ישיבות ותדריכים:
    • מרכיבי דיון אפקטיבי
    • הגדרת מטרות הישיבה, הכנה ותכנון המפגש, קביעת המשתתפים בדיון ומשך הישיבה
  • סוגי ישיבות: ישיבה מתגלגלת, סיעור מוחות, שולחן עגול, ניתוח אירוע והפקת לקחים ועוד.
  • ייתכנו שינויים קלים בתוכנית
תגיות