ניהול קהילות פנים ארגוניות - Better Together

מק"ט: #29300 | משך קורס: 24 שעות אק'

הרשתות החברתיות הכניסו את עולם הקהילות לתוך חיינו ומשם קצרה הדרך להבאת ערכי הקהילה לתוך הארגון.
הקהילות מהוות זירות לתקשורת, הבעה ושיתוף רעיונות ובאמצעותן הארגון משיג ערך בכמה מישורים:

  • העמקת התקשורת הפנים ארגונית –הקהילה מהווה במה לתקשורת רב מימדית המתעדכנת באופן מהיר.
  • טיפוח העובדים – הקהילה מגבירה את תחושת השייכות ומטפחת את הקשר בין העובדים עצמם ובינם לבין ההנהלה.
  • שיפור הלמידה הארגונית – הקהילה מאפשרת שיתוף ידע, חיבור למומחים ומקדמת למידת עמיתים.
  • התייעלות תפעולית – הקהילה מייעלת את עבודת הארגון באמצעות מתן פתרון מהיר לאתגרים, צמצום פערים גיאוגרפיים וקידום חדשנות.

המפתח לקהילות מצליחות מבוסס על שלושה שלבים: תכנון, הקמה וניהול הקהילה. קהילות אשר הקמתן והפעילות בהן מתוכננות ומאורגנות יהיו מחוברות לאסטרטגיה הארגונית ובעלות יעדי הצלחה מדידים. קהילה היא גוף חי בעל צרכים משתנים ולכן מצריכה ניהול והובלה. קהילה לא מנוהלת יכולה להצליח בשלב הראשון, אך לרוב תדעך פעילותה. למידת המתודולוגיה, הדגשים והכלים המעשיים בכל אחד מהשלבים יבטיחו את מימוש הערכים לארגון.
קורס זה, המבוסס על תיאוריות חברתיות (Social) וניסיון מעשי, ייתן למשתמשים הבנה מעמיקה בנושא קהילות מקוונות תוך הקניית ידע תיאורטי ומעשי בהקמת הקהילות, ופרקטיקה בניהולן. בדגש על קהילות בארגון. 

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

מטרות

  • המשתתפים יקבלו כלים אסטרטגיים איתם יוכלו לתכנן, להקים קהילות ולמדוד את ביצועיהן
  • המשתתפים ילמדו ויתנסו בפיתוח אסטרטגיית תוכן ויוכלו לתכנן את פעילות אצלם
  • המשתתפים יקבלו כלים טקטיים לניהול קהילה משגשגת ויוכלו ליישם אותם במהלך ניהול הקהילות שלהם

קהל יעד

מנהלי משאבי אנוש, מנהלי הדרכה, מנהלי תקשורת פנים ארגונית, מנהלי רווחה וכל מי שמעוניין להתמקצע בתחום

מתודולוגיות למידה, מנחה

מתודולוגית למידה
הקורס ישלב תיאוריות עדכניות בתחום ניהול הקהילות לצד תרגול מעשי בו יתנסה כל אחד מהמשתתפים בתכנון והקמה של קהילה פנים ארגונית.
 

מנחה מוביל

אריק רייזר - מוביל תחום Social Collaboration בחברת Deloitte.

בעל מעל ל- 15 שנות ניסיון בייעוץ ארגוני בתחום הארגון והשיטות.

פועל בשנים האחרונות בתחום הרשתות הפנים ארגוניות, פיתוח קהילות ועולם העבודה העתידי. 

בעל BA בכלכלה ו- MA בניהול מידע וידע.  

משך

24 שעות אקדמיות (3 מפגשי בוקר בין השעות 09:00-16:00)

נושאים

נושא

תתי נושאים

הקמת קהילה, תכנון אסטרטגי, תהליך הפיתוח.

  • מקהל לקהילה:
    • הגדרות קהילה, סוגי קהילות
    • קהילות במקום העבודה – דוגמאות ודגשים
  • אוריינות דיגיטלית – קווים לדמותו של צרכן המידע בעידן הדיגיטלי
  • האסטרטגיה מאחורי פיתוח קהילות עובדים:
    • חיבור לארגון ויעדים העסקיים
    • הגדרת קהל יעד, מטרות, יעדים, בעלי עניין ופרמטרים להצלחה
  • ניטור ומדידה:
    • סקירת מדדי הביצועים המרכזיים
    • איך מודדים, מנתחים  את התוצאות ומה עושים איתם

תכנון חווית הקהילה מנקודת מבט של החברים בה

  • משחוק– Gamification
  • קמפיינים וירטואליים
  • אסטרטגיית ניהול תוכן:
    • סוגי התכנים השונים
    • חיבור online offline – 
    • גזירת הנושאים והתכנים מתוך הפעילות הארגונית
    • מינון התכנים להגברת האפקטיביות של הקהילה ויעילות השיחות בה
    • תוכנית לבניית התוכן ותזמון פרסום התכנים
  • בניית תוכנית עבודה

 

כתיבת תוכן והניהול השוטף

  • סדנה לכתיבה אפקטיבית
  • מנהל קהילה כתפקיד אקטיבי להצלחה:
    • מה קורה כשקהילה לא מנוהלת ?
    • תפקיד מנהל הקהילה ביצירת אינטראקציות בין החברים ויצירת ערך
    • חיבור הקהילה ליעדי הארגון וליעדים שהוגדרו בתהליך הפיתוח
    • זיהוי הזדמנויות ושימוש בהם לחיזוק הקהילה
    • כיצדלהגדילאתמעורבותהחבריםולהניע אותם לפעולה
  • סיכום  והפקת לקחים
 
תגיות