ניתוח מערכות בפלטפורמת הפיתוח של XRM Microsoft Dynamics CRM

מק"ט: #24253 | משך קורס: 40 שעות אק'
| מספר מפגשים: 5

ארגונים רבים כבר לא משתמשים ב Microsoft Dynamics CRM, רק כמערכת CRM רגילה אלא הפכו את פלטפורמת הפיתוח של XRM ( פלטפורמת פיתוח גמישה מבית מיקרוסופט ) לפלטפורמה המאפשרת להם להקים מערכות השולטות טוב יותר במידע המועבר בין המחלקות השונות ולבצע אינטגרציה אופטימלית בין שלל המערכות הנמצאות בשימוש הארגון. הייחוד של יישום ה-XRM טמון בקלות שבה ניתן לבצע התאמה מירבית לצרכי כל לקוח ולקוח, לרבות ארגונים מסדר גודל קטן ובינוני. בנוסף, יישומי XRM מקצרים משמעותית את זמן הפיתוח והינם גמישים מספיק על מנת לשלב בתוכם פיתוחים מסביבות שונות כמו גם להשתלב בפרויקטים גדולים ומורכבים.
להלן האתגרים העיקריים הניצבים כיום בפני ארגונים אשר בחרו ב CRM Microsoft Dynamics- XRM,
כפלטפורמת פיתוח.

  • בסביבת פיתוח המתבססת על מוצר ישנם רכיבים שמגיעים עם המוצר , ישנן רכיבים שדורשים קסטומיזציה וישנם רכיבים שנדרש לפתח במסגרת סביבת הפיתוח של XRM .
  • אפיון החלקים הקיימים במערכת אשר צריכים להיות מוסבים לפלטפורמות Big-Data
  • אפיון דרישות כמו במערכת רגילה ומולם השילוב אל מול יכולות ומגבלות המוצר
  • הקשר בין הישויות למסכים והקשר בין הישויות למבנה הנתונים
  • היכולות של המוצר – כיצד נשלבם בהצעת הפתרון  
הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מטרות

  • הכרת כלים מתקדמים הנדרשים בעולם המתפתח  

קהל יעד

  • מנתחי מערכות / מנהלי פרוייקטים
  • ר"צ פיתוח / בדיקות – אשר באחריותם או רוצים לעבור לעולם ניתוח המערכות בעולם ה CRM או להכיר היטב את התוצרים של מנתח המערכות בעולם זה 

תנאי קדם

  • מנתחי מערכות מנהלי פרוייקטים אנשי בדיקות ומפתחים בעלי לפחות 3 שנות ניסיון כאנשי מערכות מידע

נושאים

נושא המפגש

תיאור

הכרות עם עולם ה CRM DYNAMIC     בשילוב סביבת הפיתוח XRM

  • מה זה CRM
  • היכרות עם CRM DYNAMIC
  • הכרות עם סביבת הפיתוח XRM :
    • קסטומיזציה
    • Site map
    • הרשאות ותפקידי אבטחה
    • Work Flow
    • Plug in
    • ...

אפיון דרישות אל מול היכולות והמגבלות של המוצר

כמנתחי מערכות ומנהל פרוייקטים עלינו להגדיר דרישות ללא תלות בפתרון אולם מחד ולדעת להגדיר דרישות ישומיות מאידח.

סביבת הפיתוח מאפשרת גמישות מירבית אולם מכילה יכולות ואילוצים השייכים למוצר.

עלינו ללמוד כיצד לשלב בין השניים

אפיון ממשק משתמש בעולם ה CRM DYNAMIC

כמנתחי מערכות ומנהל פרוייקטים עלינו לשרטט ולאפיין את מסכי העבודה של המשתמש  ללא תלות בפתרון מצד אחד , ומצד שני יש למוצר יכולות ומגבלות שעלינו לדעת ולנצלם לטובת הלקוחות.

הסביבה כוללת  יכולות עיצוב נוח של ממשק המשתמש ללא תלות בפיתוח וסינכרון מלא עם כלי מיקרוסופט כגון אופיס, וורד ואקסל

על מנתח המערכות לדעת כיצד לשלבם בפתרון

אפיון מפורט של יישויות

הישויות בעולם ה CRM  משמשות מחד כישויות המייצוגות את ממשק המשתמש ומאידח את יושויות המידע – ERD  . אנו נדרשים להבין את היכולת הנדרשת ממנתח המערכות ומהמערכת בשילוב בין השניים

נדרש להכיר:

  • ישויות המגיעות עם המוצר (וונילה)
  • ישויות נוספות
  • קשרים בין ישויות בסביבת  crm dynamic
  • ולבסוף – אפיון מפורט של הישויות בהתייחס לבסיס הנתונים ובהתייחס למסכי העודה של המשתמשים.

נושאים נוספים בעולם ה  CRM והשפעתם על ניהול הפרוייקט , ניתוח המערכת והבדיקות.

  • Work Flow
    • תהליך זרימת עבודה מאפשר להוסיף לוגיקה עסקית למערכת בצד הserver בשלב הישום
    • האם להפעיל סנכרוני או א-סנכרוני
    • האם לפעיל באופן יזום או ברקע
    • השימוש בתהליך זרימת עבודה חוסך בכתיבת קוד פשוט
    • כדי להוסיף יכולות שלא ניתן לבצע אותם בתהליך זרימת העבודה כגון חישובים מורכבים, ניתן לכתוב קוד .netהמכיל את הלוגיקה הרצויה ולהוסיף את הdllכשלב בתהליך.
    • כסיכום :
      • מהו תהליך זרימת עבודה – workflow
      • באילו אירועים במערכת התהליך יכול להתרחש
      • מתי נשתמש ב custom workflow
  • Plug in
  • השימוש בplug-in  הוא אחד הגישות הנפוצות ביותר להרחבת היישום מצד הserver
  • ה- plug-in  בCRMהוא קוד מותאם אישית, נכתב ונערך ב .Net
  • ה-  plug-in "מופעל" כאשר אירוע מסוים מתרחש בתוך ישות CRMשצוינה.
  • מטרת הוספת pluginבמערכת היא כדי לשפר או לשנות את התכונות / ההתנהגות הרגילות של ה- CRMעל ידי הוספת לוגיקה עסקית מותאמת אישית...

סגירה ונושאים נוספים שעל מנהל הפרוייקט/ מנתח המערכות והבודק לדעת כחלק מתפיסת הפתרון

  • קסטומיזציה
  • על מנתח המערכות לדעת מה ניתן לבצע בעזרת קיסטום ומה מחייב פתרון אחר
  • Site map
  • על מנתח המערכות לדעת כיצד לתכנן את מפת האתר – מה ניתן לבצע בקלות ומה  דורש התערבות של מתכנת
  • הרשאות תפקידי אבטחה ויחידות עסקיות
    • יחידה עסקיתהיא קיבוץ לוגי של פעילויות עסקיות קשורות. השתמשי ביחידות עסקיות יחד עם תפקידי אבטחה כדי לשלוט בגישה לנתונים, כך שמשתמשים יראו רק את המידע הדרוש להם לביצוע עבודתם.
    • תפקיד אבטחהמגדיר את אופן הגישה של משתמשים שונים, כגון נציג, מנהל וכדו' לסוגי רשומות שונים. כדי לשלוט בגישה לנתונים, באפשרותך לשנות תפקידי אבטחה קיימים, ליצור תפקידי אבטחה חדשים או לשנות את תפקידי האבטחה המוקצים לכל משתמש. לכל משתמש יכולים להיות תפקידי אבטחה מרובים.
    • הרשאות :
      • הרשאות של תפקיד אבטחה הן מצטברות: כאשר למשתמש יש יותר מתפקיד אבטחה אחד, יהיו לו כל ההרשאות הזמינות בכל תפקיד.
      • הררשאות : ל- Dynamics CRMיש שמונה הרשאות שונות ברמת הרשומה הקובעות את רמת הגישה שלמשתמש יש לרשומה ספציפית או לסוג רשומה.
 
תגיות