סדנה יישומית להתמודדות עם קונפליקטים

מק"ט: #13053 | משך קורס: 8 שעות אק'

הסביבה העסקית דורשת מכל מנהל לטפל במצבי ניגוד אינטרסים עם ממשקים בתוך החברה ומחוצה לה.
תחום ניהול הקונפליקטים הוא מיומנות קריטית הקובעת, במידה רבה, את מידת הצלחתו של המנהל בעמידה ביעדים תוך שיתוף פעולה, הכוונה והפעלה של שותפי התפקיד השונים שלו.
בכל ניהול קונפליקט, התקשורת הבינאישית הינה מיומנות בסיסית נדרשת. היא חיונית לעבודה מול עמיתים, מנהלים, עובדים ומול כלל הגורמים החיצוניים שעימם לארגון יש קשר.
הסדנה תקנה למשתתפים בה את הכלים הנדרשים לנטרול מצבי קונפליקט ולניהולם הנכון וכמו כן מיומנויות בסיס לתקשורת בינאישית.
 

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מטרות הסמינר

  • שינוי תפיסת הקונפליקט מגורם מאיים לגורם ממנף וכך כבסיס לפתרון בעיות
  • הקניית כלים אופרטיביים לפתרון קונפליקטים בעבודה השגרה בארגון
  • העלאת המודעות האישית לאסרטיביות האישית, כמו גם לאסרטיביות ככלי קריטי בפתרון קונפליקטים והתנהלות אפקטיבית בארגון / בעבודה ניהולית
  • הקניית כלים להצלחה בתקשורת בינאישית
     

נושאים

תקשורת בין-אישית אפקטיבית ככלי מונע קונפליקטים

  • תהליך התקשורת הבינאישית – על כל שלביו
  • מיפוי הערוצים לתקשורת בין-אישית אפקטיבית
  • זיהוי המכשולים בתקשורת והתמודדות אפקטיבית עימם

 

העברת מסר אפקטיבי

  • זיהוי נקודות הקושי בהעברת מסר
  • מרכיבי המסר וטכניקות אופרטיביות לשיפור אפקטיביות המסר

 

ארבעת סגנונות התקשורת

  • השפעת סגנון התקשורת על העובדים
  • כלים פרקטיים להתמודדות עם כל אחד מסגנונות התקשורת

 

תקשורת לא-מילולית

  • ארבעת האלמנטים של תקשורת לא מילולית – סקירה
  • טעויות נפוצות בכל אחד מהאלמנטים
  • המלצות מעשיות – כיצד לנהוג מול אחרים?

 

טכניקות ודרכים אופרטיביות לפתרון קונפליקטים והגעה למצב Win Win

 

קונפליקטים בעבודה - מבוא

  • זיהוי הקונפליקטים השכיחים
  • מיפוי הסיבות להופעתם

 

ההזדמנות והבעיות שבמצבי קונפליקט

 

זיהוי מידת האסרטיביות האישית – מילוי שאלון

 

סגנונות ניהול בקונפליקטים

 

יצירתיות וקונפליקטים- כיצד לזהות את המחסומים שלי ולהתמודד איתם בניהול הקונפליקט.


 

תגיות