סדנה 4 על 4 - קורס בניית אסטרטגיית Mobile אירגונית - הלכה למעשה

מק"ט: #296 | משך קורס: 16 שעות אק'

חדשנות מתמדת - המפתח להצלחה עסקית

  • בשנת 2020 יהיו פי 8  עצמים מחוברים לאינטרנט מאשר כמות האנשים על פני כדור הארץ.
  • השיווק ברשתות החברתיות מנצח את ערוצי השיווק המסורתיים
  • הכלכלה משנה את פניה והמסחר במטבעות הוירטואליים תופס נתח שוק
  • חוכמת ההמונים, מימון ההמונים וכלכלת ההמונים מהווים את הבסיס לאיסוף מידע ולהשתכרות ללא צורך בעזיבת הדירה
  • כרטיסי אשראי הופכים לארנקים סלולאריים בתוך מכשירי הסלולאר שבכיסנו

את השפעתה של מהפכת ה-Mobile, הנמצאת כבר כאן, אנו רואים בכל תחומי חיינו.

ערוץ Mobile כפלטפורה חדשנית דורש הכרה והיערכות מיוחדת של המחלקות השונות בארגון ועבודת צוות ביניהן. ה-Mobile גם משנה את יחסי הכוחות בארגונים.
על פעילות ה-Mobile להיות מוכוונת הגדלת הכנסות הארגון מלקוחותיו והקטנת הוצאותיו, תוך בחינת הסיכונים, כדוגמת אבטחת מידע, שמהפכת ה-Mobile מביאה לארגון.

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מטרות

  • הנחלת הידע הנדרש כדי להקים ערוץ Mobile אפקטיבי יעיל, המאפשר הגדלת הכנסות, צמיחה והתרחבות לאורך זמן
  • בניית תהליך מעבר הארגון לעולם ה-Mobile - תהליך שיווקי וטכנולוגי
  • תכנון ערוץ Mobile אפקטיבי בהיבט העסקי, השיווקי והטכנולוגי
  • היכרות עם טכנולוגיות ופלטפורמות המידע בעולם ה-Mobile
  • היכרות עם האתגרים והסיכונים הכרוכים בכניסה לעולם ה-Mobile ודרכי ההתמודדות איתם

מנחה

אילן אלתר - מנכ"ל ובעלים - AlterNet

מטרת AlterNet הינה מתן פתרון Mobile קצה לקצה לארגונים – בניית אסטרטגיית מעבר לעולם ה-Mobile, בניית תוכנית עיסקית, תכנון היישום, פיתוח והשקה. AlterNet מתמחה בפתרונות של תשלומים בסלולאר ובמערכות (MDM (Mobile Device Management.

בתפקידו הקודם ניהל אילן את אגף יישומים סלולאריים בפלאפון. במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והקמת מערכות שירותי הערך המוסף של החברה אשר בשנים האחרונות היוו את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה. בין שירותי הערך המוסף היו הפורטל הסלולארי, מערכת ניהול התכנים, אפליציית טלוויזיה בסולאר (SuperTV), יישום ניווט, יישום המוזיקה בסלולאר (MUSIX), יישום גיבוי ויישום MAIL, ואתר ה-WEB של פלאפון. אילן גם בנה והקים את תשתיות המחשוב והפיתוח הנדרשות.

בתפקידו הקודם, כיהן כסמנכ"ל מערכות מידע ופיתוח בחברת גונקסט - חלוצת האינטרנט הסלולארי במדינת ישראל.
קודם לכן, ניהל את תחום האינטרנט והמסחר האלקטרוני בחברת קומפאק והקים פרויקטים רחבי הקף בארץ ובעולם.
בעל תואר ראשון ושני מטעם הטכניון.

קהל יעד

  • אנשי שיווק - בכירים בתחומי השיווק, מקבלי החלטות המעורבים בפעילות הדיגיטל של הארגון, מאפייני מוצר - בחברות שמעוניינות לפתח ערוץ Mobile אפקטיבי המגדיל את הכנסות הארגון
  • אנשי טכנולוגיה - מנהלי IT, מנהלי טכנולוגיה, מהנדסי מערכת, אנשי פיתוח, מנהלי פרויקטים

משך

משך הקורס הינו 16 שעות - 4 מפגשים של 4 שעות

נושאים

מפגש ראשון: מבוא

  • מגמות בשוק ה-Mobile - הטרנדים האחרונים המובילים את המהפכה הסלולארית, השפעת הטרנדים על יחסי הכוחות בארגון ועל תחומי האחריות, הרגלי הצריכה של דור ה-Y והשוני לדורות הקודמים
  • ארנק סלולארי - מושגי היסוד של תשלומים בסלולאר, NFC מול QR Code
  • תכנון עסקי נכון של ערוץ ה-Mobile - Show me the money - מודלים עסקיים חדשניים בעולם ה-Mobile

 

מפגש שני: חוויית הלקוח

  • לקוחות והרגלי השימוש - הבנת אופי ההתנהגות של לקוחות בעולם ה-Mobile
  • תפיסת ה-Multi-Screen - המסך הגדול והמסך הקטן - עבודה במקביל מול עבודה סידרתית
  • חווית משתמש בעולם ה-Mobile - כיצד לבנות אפליקציה שלקוחות יאהבו לאורך זמן, עיצוב אפליקציות Mobile
  • סיפורי הצלחה - Case Studies של ההצלחות הגדולות בעולם ה-Mobile
  • חווית משתמש חוצה ערוצים - שילוב ערוץ ה-Mobile בפעילות הארגון באינטרנט וברשתות חברתיות
  • פרסונליזציה של יישום וניצול היכולות הייחודיות של המכשיר הסלולארי (מצלמה, GPS) להגברת השימושים והגדלת הכנסות
  • ניהול פרויקט - מתודולוגיה לעולם ה-Mobile והפקת לקחים מפרויקטים אמיתיים
  • דוגמה מעשית - הפיכת רעיון סלולארי למייזם המכניס מליוני ש"ח
  • אתגרים וסיכונים - זיהוי סיכוני בהקמת ערוץ ה-Mobile ודרכי התמודדות נכונות
  • אסטרטגיית Mobile ארגונית - כלים וקשיים

 

מפגש שלישי: אינטרנט של עצמים – Internet of Things– הלכה למעשה

  • מהו אינטרנט של עצמים
  • מערכות ענן לניהול אינטרנט של עצמים
  • המכוניות החכמות – העתיד כבר כאן
  • מה הופך בנין לבנין חכם

 

מפגש רביעי: טכנולוגיה ותשתיות מיחשוב

  • תשתיות מחשוב - היערכות טכנולוגית ותשתיתית נכונה הנדרשת להקמת ערוץ Mobile מוצלח, בניית תשתיות המחשוב לעמידה בעומסים הנדרשים
  • פיתוח אפליקציות - מה נכון יותר - אפליקציה או המרת אתר דינמית, מתודולוגיות פיתוח מובילות, פיתוח היברידי לעומת פיתוח Native לעומת פיתוח WEBי, HTML5, פיתוח מרובה פלטפורמות, היכרות עם פלטפורמות פיתוח מובילות בשוק ומוצרים משלימים (PhoneGap, Appcelerator Inc - Titanium Mobile Development, IBM Worklight, Tibco Silver Mobile)
  • טכנולוגיה - קבלת ההחלטות הנכונות על טכנולוגיות Mobile בארגון תכנון מערכות המידע לעמידה בעומסים הצפויים, הבטים של אבטחת מידע
תגיות