קורס ניהול מערכות המידע (CIO) – מנמ"ר, בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית
ניהול מערכות מידע
מק"ט: #9902 | משך קורס: 132 שעות אק'

קורס המנמ"רים (קורס ניהול מערכות מידע) הייחודי של ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול מזמינים אותך להצטרף למחזור נוסף היוצא לדרך. קורס ניהול מערכות מידע המוביל בישראל להכשרת מנהלים ואנשי טכנולוגיה לתפקיד ה- CIO, מנהל מערכות המידע בארגון. בין בוגרי הקורס מנהלים מובילים ממגוון רחב של ארגונים.

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100673
*שדות חובה
PDF version

מבוא

להיות מנהל מערכות מידע 

תפקידו של המנמ"ר

למחשוב, למערכות הדיגיטליות ולמערכות המידע חלק קריטי ומהותי בהצלחת הארגון המודרני. מנהל מערכות המידע בארגון צריך להיות בעל ידע, כישורים, ויכולות לראות את התמונה המלאה על כל צרכיה, אילוציה והגורמים המעורבים ולהבין אותם. לכך יש השפעה גדולה בהצלחה של מימוש היתרון האסטרטגי של הטכנולוגיה ליצירת מנוף עסקי לארגון. מנהל מערכות המידע נדרש להיות מחד היועץ הטכנולוגי של הארגון שממנף את עסקי הארגון בעזרת הטכנולוגיה ומאידך להיות מנהל אנשים, משימות, מכרזים ותקציבים במגוון רחב של תחומים ונושאים. לימודי מערכות מידע מכשירים מנהלים אשר במסגרת תפקידם אחראיים על מתן השירות ללקוחות פנימיים וחיצוניים מחד ולתהליכי הפיתוח והקמתן של מערכות התשתית והאפליקציות מאידך. תחום האחריות של מנהל מערכות המידע כולל ניהול לקוחות, ניהול עובדים וספקים ועבודה מול עמיתים בארגון ובקהילה תחת הלחץ של ההנהלה להשגת היעדים במסגרות התקציב והזמנים. אין ספק שההצלחה של מנהל מערכות המידע בתפקידו מבוססת גם על הידע וגם על יכולת הלמידה מאחרים של צורת ביצוע התפקיד בדרך ובכלים הטובים ביותר.

 

קורס מערכות מידע – על מה מדובר?

ג'ון ברייס – הדרכה ,חטיבת ההדרכה של מטריקס, שדרגה  את הקורס הייחודי לניהול מערכות המידע בארגון שמטרתו להכשיר מנהלים ואנשי טכנולוגיה לתפקיד הבכיר של מנהל מערכות מידע (CIO) בארגון. עד  היום הכשירה ג'ון ברייס – הדרכה בהצלחה רבה אלפי מנהלים ומקבלי החלטות בתחום מערכות המידע בתפקידי הניהול השונים. קורס זה מהווה המשך ישיר למסגרת ההכשרות של ג'ון ברייס – הדרכה בתחום, תוך התאמה מלאה לדרישות השוק היום -  הן מהיבט הטכנולוגי והן מהיבט הדרישות ממנהל מערכות המידע בארגון.
הקורס בנוי בצורה ייחודית וחדשנית על שלושה צירי למידה  מרכזיים המבטאים את שלושת מרכזי התוכן והעניין בהם צריך מנהל מערכות המידע להתמצא ולהצטיין ולפיהם הוא נמדד ברמה היומיומית: הציר העסקי, הציר הניהולי והציר הטכנולוגי. בכל אחד מהצירים נלמד  את השפה,  העקרונות והדרכים להצטיינות בתחום העסקי, הניהולי והטכנולוגי מזווית המבט של המנהל הבכיר.
המכלול הכולל של לימוד שלושת הצירים במשולב ובצורה ממוקדת מעניק תהליך למידה ייחודי שמייצר  את היכולות של מנהל מערכות המידע (CIO) בצורה משולבת ורב תחומית תוך מתן כלים ויכולת המאפשרים להתמודד עם אתגרי הארגון והטכנולוגיה המשתנים ובמיוחד להתמודד עם השילוב ביניהם.
 


למה לעבור קורס מנמ"רים דווקא בג'ון ברייס הדרכה:

  • כי אצלנו מרצים אנשי מקצוע מן השורה הראשונה 
  • כי אצלנו הקורס מונחה ע"י  מנמ"ר בעל ניסיון של עשרות שנים 
  • כי ההתמחות שלנו היא הדרכה טובה
  • כי אצלנו תוכשר להיות מנמ"ר  עם אוריינטציה עסקית, ניהולית וטכנולוגית
  • כי אצלנו  תלמד מניסיונם של אנשים בשטח -  מנמ"רים , מנכ"לים
  • כי אצלנו תיישם הלכה למעשה את החומר הנלמד באמצעות פרויקט סיום
  • כי אצלנו  בקורס  תפגוש  עמיתים מכל ענפי המשק  אשר יפתחו עבורך עולמות חדשים 
  • כי אנחנו נותנים את כל מה שאתה באמת צריך- מענה מקצועי, תוכניות לימודים איכותיות, ניהול מקצועי עקבי, יכולת אדמיניסטרטיבית מוכחת בניהול קורסים 
  • כי אנחנו חלק מקבוצת מטריקס - חברת התוכנה הגדולה בישראל. יש לנו גב כלכלי ועוצמה שאין לאחרים.
  • כי עד היום עברו אצלנו בקורס אלפי משתתפים

 

אודות המרצים:

מנחה הקורס: בנצי שפירא, מנכ"ל חברת BIM, ניהול ויעוץ מערכות מידע. מהנדס תעשיה וניהול בוגר הטכניון בחיפה, ומוסמך במנהל עסקים באוניברסיטת ת"א. שימש כמנהל מערכות מידע בחברות מובילות ועתירות מחשוב: "קוקה-קולה ישראל", "פלאפון", "ידיעות טכנולוגיות".

זיו מנדל:  מנכ"ל בג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה של מטריקס. בעל ניסיון של שנים רבות בהדרכת מחשבים ותוכנה בצה"ל ובמסגרות מקצועיות רבות בישראל.

 

בין  המרצים האורחים: 

  • ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת מר-תעשיות
  • ראובן קפלן , מנכ"ל עמידר החדשה
  • אילה חכים, מנכ"ל חטיבת הטכנולוגיה של בנק מזרחי טפחות
  • קובי ביטר, לשעבר, מנכ"ל בינת סמך
  • צביקה פישהיימר , סמנכ"ל משאבי אנוש ומערכות מידע, שופרסל
  • סיגלית שביט, סמנכ"ל מערכות מידע, סייברארק
  • יניב דינר, מנמ"ר STARHOME MACH 

 

בין המרצים בקורס:

  • רנית זקצר, CTO מטריקס
  • רו"ח אלי סנדרוביץ, מנהל אקדמי של תחום הפיננסים בהמי"ל, לשעבר סמנכ"ל כספים ראשי בקונצרן תנובה
  • פיני כהן, אנליסט ראשי STKI
  • גיא לבנברג, CTO GlassHouse
  • הילי בלזר, יועץ ניהול פרויקטים, Agile Scrum וניהול מוצר
  • גיל ילון, מנכ"ל קומג'ן
  • פלורה לוין , סמנכ"ל מערכות מידע , פרוטארום
  • איריס קינן, בעלים ומנכ"ל VISIONBIT חברת יעוץ בתחומי ה - Analytics Data science & Customer Engagement
  • שחר כהן ואורן רזון: co-founders של חברת YellowRoad, ספקית שירותי End-to-End Machine Learning 


המרצים בקורס נבחרו בקפידה על בסיס אמות המידה של שילוב בין ניסיון ידע מעשי וחדשנות תוך היכולת להציג מגמות וכיווני התפתחות בכל תחום ולחברם למציאות הארגונית והעסקית.

 

זכאות לתעודת סיום:

בסיום הקורס תוענק תעודת הסמכה למנהל מערכות מידע (CIO) מטעם ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול, למשתתפים שיעמדו בדרישות הקורס.
על מנת להיות זכאי לקבל תעודות גמר הקורס יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • נוכחות ב 80% מן המפגשים לפחות
  • הגשת פרויקט סיכום

כמו כן על מנת שהתעודה תהייה מוכרת לגמול השתלמות (למעט עובדי הוראה)  יש לעמוד בתנאי הוועדה לגמול השתלמות. (היקף השעות המוכרות יקבע בסיום הקורס בהתאם לנוהלי הגמול ומשרד החינוך ולא ניתן להתחייב עליו מראש).

 

מבנה מסלול לימודי מערכות מידע- CIO

הקורס מבוסס על שיטת לימוד המציגה את הנושאים השונים תוך חיבורם למציאות העסקית והטכנולוגית של עולם מערכות המידע בישראל ובעולם. הקורס מבוסס על סדרת מפגשי למידה המועברים על ידי מיטב המנחים והיועצים בתחום הנלמד  וכן על הרצאות של מנכ"לים ומנמ"רים מהמובילים בתחום שיביאו את הצגת הנושא מהצד המעשי והאובייקטיבי. כל ההרצאות יציגו את זווית הראיה המעשית של כל נושא תוך הצגת תובנות, לקחים ומסקנות מיישום הנושאים בעולם האמיתי.  הקורס יכלול הצגת סיפורי לקוח, דיונים משותפים, ניתוח הצלחות וכישלונות והצגת מגמות ומחקרים מהעולם ומישראל. בכל נושא יינתנו הטיפים והעצות המעשיות איך לעשות זאת נכון וממה להימנע. במהלך הקורס יושם גם דגש רב על תהליכי למידה הדדים ולמידת עמיתים תוך יצירת נטוורקינג בין משתתפי הקורס והתמודדות משותפת עם הבעיות והאתגרים העומדים בפני המנמ"ר.


הלימודים מתקיימים בסניף ת"א, רח' חומה ומגדל 29.  חלק מהמפגשים יערכו באתרים ובחברות שיארחו את משתתפי הקורס בסיורים.

קהל יעד

הקורס מיועד למנהלי מערכות מידע  ומנהלים בכירים ביחידות IT המעוניינים לקבל הכשרה בתחום ניהול מערכות המידע בארגון המודרני.

מטרות

  • בניית מגוון היכולות והידע הנדרש לניהול מערכות המידע בארגון והתמודדות עם האתגרים העסקיים, הניהוליים והטכנולוגיים
  • שיפור יכולת ההבנה העסקית של מנהלי מערכות מידע ומנהלים בכירים ביחידות IT תוך לימוד השפה העסקית והאסטרטגיה של הארגונים
  • שיפור יכולת ניהול הדיאלוג של מנהלי מערכות מידע ומנהלים בכירים ביחידות IT עם ההנהלה והגורמים הבכירים בארגון
  • שיפור יכולת התאמת מערכות המידע בארגון לצרכים ולאסטרטגיית הארגון של חברות תוך יצירת ערך עסקי/ארגוני מוכח
  • שיפור יכולות הניהול של מערכות המידע וה- ITברמת המיומנויות האישיות ומיומנויות הניהול
  • ההבנה והחשיפה של עולם המושגים, הכיוונים והמגמות בתחומים הטכנולוגים השונים מרמת התשתיות והחומרה, דרך תשתיות התוכנה ועד לרמת היישום והאפליקציות
  • החלפת ידע ויצירת קשרים עסקיים וחברים בתוך קהילת מנהלי מערכות המידע ומנהלים בכירים מקרב יחידות מחשב בארגונים גדולים

משך הקורס

  • משך הקורס 132 שעות לימוד אקדמיות (90 שעות לימוד פרונטליות + 40 שעות פרויקט וסיעור מוחות משותף בקבוצות)
  • הקורס מתקיים במתכונת של מפגש אחד אחה"צ פעם בשבוע
  • משך כל מפגש - 4 שעות אקדמיות
  • במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יתבטלו. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים טרם החופשה

נושאים

נושא הלימוד

פירוט הנושא הלימוד

שעות לימוד

תפקידו של מנהל מערכות המידע בעידן המודרני

  • מיקומו של מנהל מערכות המידע בארגון
  • יעדי התפקיד של מנהל מערכות המידע
  • תכולת התפקיד של מנהל מערכות המידע
  • חלוקת הזמן והעדיפויות בתפקידו של מנהל מערכות המידע
  • מנהל מערכות המידע כמנהל הטכנולוגי והחדשנות של הארגון
  • מנהל מערכות המידע כמנהל של משימות, תקציב ואנשים
  • איך הופכים למנהל מערכות מידע מוצלח
  • היום שאחרי התפקיד של מנהל מערכות מידע – למה לשאוף? 
  • הצגת דוגמאות מהארץ ומהעולם
  • איך אני בתור מנמ"ר משתלב באג'נדה הארגונית ויעדיה העסקיים?

4

הטרנספורמציה  הדיגיטלית

 

  • מה זה דיגיטל ולמה עכשיו?
  • תפקיד ה  - CDOומיקום הדיגיטל בארגון
  • תשתיות כלים ופלטפורמות
  • מובייל וטכנולוגיות נוספות בדיגיטל
  • טרנדים 2017
  • חווית לקוח וחווית משתמש
  • אסטרטגיה דיגיטלית

4

מגמות בתחום ניהול ה- ITומערכות המידע

  • הדרישות החדשות של businessשמחייבות התנהלות אחרת של IT
  • מהו Converged infrastructure
  • Storage update  - מגמות
    • מהם  microservices  ולמה הם משמשים
  • מהו  stateless
  • שפות פיתוח
    • contianers  כולל הדגמה - תמונות מסך
  • השלכות containers
  • מהו ה- mainstreamהחדש בפיתוח-תפעול
  • שאלות שעדיין פתוחות לגבי סטנדרטים
  • מהו  Blockchain

2

מיזוגים ורכישות – היערכות המחשוב הארגוני

 

  • היבטי ה-ITשל חברות שגדלות באמצעות מיזוגים ורכישות
  • אסטרטגיית ITשל חברה מרובת מיזוגים ורכישות
  • כיצד מתייחס המחשוב הארגוני למחזור החיים של רכישת חברה – מבדיקת הנאותות ועד לשילוב

2       

הרצאת אורח – מנכ"ל / מנמ"ר

  • הרצאת אורח - מנמ"ר

2

עולם הסייבר

  • הכרות עם עולם הסייבר ומושגי יסוד
  • הצגת אירועי סייבר
  • הצגת השלבים ושיטות בתקיפת סייבר
  • זיהוי מצב של תחת מתקפה
  • תקיפות תקשורת
  • שיטות מגננה והיערכות למצב של תקיפה
  • ניהול אירוע תקיפה
  • ניהול סיכונים
  • תכנון והפעלת SOC
  • שיטות פעולה השל זיהוי ומגננה- MALWARE
  • שיקולים בניהול תקציב הגנה, סדרי עדיפויות ועבודה מול ההנהלה
  • תקינה
  • סייבר בעולם ה-Mobileובעידן הענן

4      

BIG DATA

  • מהו עולם ה-BIG DATA-  מונחים ואתגרים
  • למה אנחנו צריכים Big Data: בין BIל-Data Science
  • הכרת הפתרון הראשון: HADOOP
  • הכרת הפתרון השני: Apache Spark
  • NOSQL

2

BI– מערכות לתובנה עסקית

  • הרציונל והצורך העסקי במערכות BI
  • השיקולים בבחירת כלי ה- BI
  • דילמות העומדות בפני המנמ"ר
  • עשה ואל תעשה בפרויקט BI

4

MECHINE LEARNING

  • עולם המושגים, ביניהם:

Deep learning, Machine Learning, Artificial Intelligence

  • סוגי למידת המכונה
  • במה שונה פיתוח MLמפיתוח תוכנה רגיל ואיך נראה פרויקט ML
  • נקודות כשל בהטמעת פתרונות MLבארגונים וכיצד להימנע מהם
  • דוגמאות שימוש ל- MLבעולם האמיתי

2

עולם   ה- MOBILE

  • התפתחות המוביל בעולם העסקי
  • סיבות לאפליקציות ניידות
  • מוצר מדף מול פיתוח אפליקציה
  • בחירת חומרה :
    • apple, android, phone8
    • Tablet, phone or laptop
    • ERPועבודה ידנית בשטח
  • אבטחה  מידע בעולם המובייל

2

IOT

  • התמונה הרחבה של ה-IoT
  • ענני IoT
  • ניהול חיישנים טעינת חיישנים מרחוק
  • אבטחת מידע
  • Show Me the Money    
  • פתרונות תקשורת חדשניים (Loraו-BlueTooth LE)
  • פתרונות משלימים ל-IoT
  • עולם הגאדג'טים לשימוש ביתי
  • Smart Cityו - Smart Health
  • מחשוב לביש המשדר מידע ישירות מהגוף
  • יישומי רחפנים

2

מחשוב ענן  ו- SAAS

  • מהו  מחשוב ענן ?
  • 3 השכבות של מחשוב ענן - IAAS ,PAAS , SAAS
  • מיהם השחקנים הראשיים בכל  אחת מהשכבות ?
  • סוגי ענן
  • מה אומרים חברות המחקר על  הנושא
  • האם  מחשוב הענן ייהפך לסטנדרט  בכל ארגון בעוד מספר שנים?
  • דילמות העומדות בפני המנמ"ר?

4

אומנות הנטוורקינג וההשפעה בארגון ומחוצה לו

  • אומנות ההשפעה והנטוורקינג כאומנות החשובה ביותר בחיים העסקיים והאישיים
  • החשיבות של מיומנויות הנטוורקינג להצלחה של המנהל ב- IT
  • המטרות, השלבים והטיפים בעולם הנטוורקינג  

1

ניהול, מנהיגות והובלה בעולם הטכנולוגי

  • מנהיגות, ניהול ומה שביניהם!
  • סגנונות ניהול ומנהיגות – מילוי שאלון ומיפוי עצמי
  • האם כריזמה הינה מולדת או נרכשת?!
  • האם וכיצד נוכל להתחבר לעוצמות של המנהיגות שבתוכנו, ויכולתנו לבחור את עצמנו כמנהיגים
  • חשיבות המנהיגות בעולם הניהול בתחום הטכנולוגי
  • מה המשמעות של ניהול ומנהיגות בעולם הטכנולוגי?
  • העצמהשל עובדים ביחידת מחשב - חניכה והנעה למצוינות

3

ניהול רכש וספקים בארגון וב- IT

  • מטרות הרכש וניהול הספקים 
  • סוגי הרכש: מוצרים, שירות, אאוטסורסינג 
  • חשיבות שיתוף הפעולההמוקדם בין הרכש ל-IT
  • תהליך בחירת הספק והמוצר
  • מודלים עסקיים לרכש תוכנה/חומרה
  • מודל רכישת תוכנה על בסיס שירות (SaaS)
  • מודלים עסקיים לרכישת שירותים
  • טקטיקות מו״מ ואיך נשתמש בהן לטובתנו

4

Customer  engagement

 

  • הלקוח בעידן החדש – שינוי בתפיסות מסורתיות ובמבנה הארגוני
  • הלקוח בעידן הדיגיטלי – תפיסות ומודלים, איך להבין את הלקוח במקום ובזמן
  • ExperienceCustomer– חווית לקוח
  • Customer Journey– מסע הלקוח
  • OMNI Channel vs Multichannel
  • Social CRM
  • Marketing Automation
  • ANALYTICS & predictive
  • מודלי של   Customer  engagement

2

חווית לקוח בעידן הדיגיטלי (CX)

 

  • מהי חווית לקוח
  • השפעתה של חווית הלקוח על תהליכי הקשר עם הלקוח, והתהליכים העסקים
  • כיצד בונים חווית לקוח בעידן הדיגיטלי
  • טכנולוגיות תומכות בחוויית לקוח
  • תפקידו של המנמ"ר בעולם הלקוח החדש
  • Chatbots– עולם הבוטים

2

סיור באחד הארגונים

  • סיור באחד הארגונים

 

הרצאת אורח - מנמ"ר

  • הרצאת אורח - מנמ"ר

2

שימוש ב- ROIלהצדקת פרויקטי מחשוב בארגון

 

  • מהו  ROI  ומדוע הוא  חשוב?
  • מודל ROI, מודלTVO  ומודל TCOוהקשר שלהם לתחום מערכות המידע ולעולם הפיננסי
  • מימוש מודל ה- ROIמרמת היישום ועד לרמת התשתיות
  • סכנות, טיפים וטריקים ב- ROI
  • דילמות העומדות בפני המנמ"ר?

2

הרצאת אורח - מנמ"ר

  • הרצאת אורח - מנמ"ר

2

SOA  + EI

 

  • אינטגרציה ברמת המידע: מבט מקרוב על MDM
  • מהו מקור אחד לאמת הארגונית והקשר ל-BI, ODS  ונושאים דומים
  • אינטגרציה ברמת היישום: מבט מקרוב על BPMS
  • סוויטת ה-BPM : BPA, BPM, BAM
  • אינטגרציה ברמת הפרזנטציה: מבט מקרוב על שולחן עבודה ו-EPSS
  • מה זה Unified Desktopומה תפקידו?
  • מה זה EPSS  ופתרונות IOG  ומה תפקידם?
  • לא על הטכנולוגיה לבדה – סוגיות מתודולוגיות בפרויקטי אינטגרציה:
  • SOA Governance

4

עקרונות בניהול תקציבי IT

  • תקציב - מושגי יסוד
  • ההבדל בין תקציב השקעות ותקציב תפעולי
  • עקרונות בבניית תקציב ובקרה ליחידת המחשב
  • עקרונות בבניית תוכנית עסקית ותקציב ל- IT
  • תהליכי בקרה תקציבית
  • סוגיות מתקדמות

4

הנחיית פרויקט

1

ניהול האחסון (ILM)

 

  • רקע ומושגים כלליים
  • ארכיטקטורות מערכי אחסון, רשתות אחסון
  • עולם אחסון הנתונים לאן?
  • פתרונות Converged Storage, All Flash, Cloud
  • איך לשמור על המידע?
  • אילו פתרונות מתאימים לארגון שלי?

2

ניהול הטאלנט בארגון וב - IT

 

  • הנעת עובדים לשיפור ביצועי הארגון
  • תפקיד המנהל הישיר בהעצמה, חניכה ושימור הטאלנט הארגוני
  • אסטרטגיות משאבי אנוש לניהול וטיפוח עובדים

4

קידום החדשנות -  INNOVATIONS  - בארגון

 

  • חשיבות החדשנות והיצירתיות בתהליכי ניהול ותפעול של ה- IT
  • בואו נפעיל את המוח: האונה הימנית האונה השמאלית ופתרון יצירתי של בעיות
  • גישות ושיטות לעידוד החשיבה היצירתית - מחקרי אדוארד דה בונו: שיטות החשיבה המסתעפת וה - Idea Mapping
  • עקרונות SIT-  כיצד משתמשים בטכניקות יצירתיות בכדי למצוא פתרונות לא שגרתיים לבעיות מוכרות? 
  • הטמעת חדשנות בארגונים
  • סיעור מוחות: איך להפיק רעיונות מנצחים בישיבת סיעור מוחות

2

BCP/DRP

  • המשכיות עסקית BCP/DRP  - מושגים והגדרות ייסוד
  • הרציונל העסקי של מימוש תוכנית BCP/DRP
  • שלבים ומחזור חיי פרויקט  של פרויקט BCP/DRP
  • הגדרת מדיניות BCP/DRP, בניית תכנית BCP/DRP, אסטרטגיות להגדלת שרידות
  • זיהוי סיכונים למערך האחסוןוהמחשוב
  • טכנולוגיות ותפיסות גיבוי ושיחזור, זיהוי צווארי בקבוק ועומסים
  • בניית מערך תקשורת ל DRP/BCP
  • בניית מערכות אל-כשל, בחירת והגדרת מתקן גיבוי חם לחרום
  • שלבים מקדימים בהטמעת פרויקט DRP/BCP, קונסולידציה, ניהול וניטור אתר ה- DRP/BCP.
  • מוצרים ושירותים בתחום ה- DRP/BCP
  • קריטריונים לבחירת הפתרונות המתאימים, כיווני התפתחות בתחום ה- BCP\DRP

2

מתודולוגיות חדשות לפיתוח  Agile

 

  • בעייתיות במתודולוגיות הניהול הקיימות
  • מבוא  ל- Agile, המושג, האבולוציה ותחומי העיסוק
  • Agile Manifesto - מדוע ולמה?
  • מתודולוגיות ליישום והטמעת Agile
  • Scrumכשיטת ניהול ויישומה בעולם מערכות המידע
  • מחזורי עבודה- איטרציות (Sprints) קצרות - סיבות, יתרונות וחסרונות
  • בעלי תפקידים
  • הטקסים והפגישות
  • מעקב תכנון מול ביצוע באמצעות Burn Down
  • Kanbanכשיטת ניהול משימות ויצירת ערך ללקוח
  • תהליך העבודה וסביבת הפיתוח      

2

DEVOPS

 

  • מה זה Devops
  • אילו בעיות מתודולוגיית עבודה זו פותרת?
  • ביצוע המעבר ל Devops
  • אוטומציה של Devops
  • המשמעות של Continuous Integration
  • המשמעות של Continuous Delivery
  • כיצד מגיעים ל  - CI ו-CD?
  • כיצד Devopsמסייעה במעבר מ  -Monolithל  - microservices architecture  ?

2

אבטחת איכות ובדיקות תוכנה

  • שירות מנוהל בבדיקות
  • אוטומציה
  • אוטומציה באמצעות בודקים ידניים
  • פתרונות/ כלים לבדיקות במודל SaaS
  • השתלבות הבדיקות בעולם ה DEVOPS

2

תקשורת

 

  • סקירה ומושגי ייסוד בעולם התקשרות הארגונית
  • הכללים והעקרונות לבניית אסטרטגיית התקשורת הארגונית
  • סוגי הספקים והיצרנים וקריטריונים לבחירה הספק והיצרן
  • התפתחויות הטכנולוגיה בתחום התקשורת
  • התמורות העיקריות בשוק התקשורת
  • DATA CENTER- תכנון רשת התקשורת
  • אסטרטגית תכנון אבטחת מידע ברשת התקשורת
  • PON- הדור הבא בתחום רשתות פאסיביות ארגוניות

2

Story telling - סטוריטלינג ניהולי והנעת אנשים לפעולה

 

  • רתימת עובדים, קולגות ומנהלים לחזון
  • בניית מסר ברור וחד שמניעה אחרים לפעולה מתוך תחושת משמעות
  • יצירת סיפור פנים ארגוני שיעבוד בשבילכם גם כשאתם לא בחדר
  • טכניקות לשימוש בסיפורים, מטאפורות והומור בחיי היום יום באופן שמייצר הזדהות
  • שימוש במתודולוגיית הסטוריטלינג בפרזנטציה/ישיבה עסקית
  • אפיון מטרה, הבנת קהל היעד ומסגור המסר

2

אומנות המשא ומתן (מו"מ) וגישור עסקי

  • תהליך המשא ומתן
  • ששת אבני היסוד בניהול משא ומתן – על קצה המזלג!
  • התמודדות עם דפוסי אישיות שונים של עמיתים למו"מ
  • טכניקות מתקדמות להתמודדות עם מצבי תקיעות (deadlocks) במו"מ
  • איך מתמודדיםמנהלי מו"מ תחרותיים

3

פרויקט גמר

משתתפי הקורס יידרשו לבצע פרויקט סיום שיכלול התנסות מעשית בנושאים השונים שיוצגו במהלך הקורס.  הפרויקט יבוצע בקבוצות ויהיה מבוסס על ניתוח סיפור לקוח אמיתי של ארגונים מקרב משתתפי הקורס.  הפרויקט יוצג בקורס ויהווה חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה המשותף והמעשי של הקורס.

8

סה"כ שעות

92

 
תגיות
קורס CIO   |   קורס מנמ"ר