תכנון, אפיון ועיצוב חוויית משתמש למובייל

מק"ט: #7391 | משך קורס: 24 שעות אק'

בכנות? גם לנו לקח קצת זמן להבין, אבל כל העדויות, הסטטיסטיקות והסימנים מעידים על עובדה אחת פשוטה – עולם המובייל אינו העתיד, אלא ההווה שכבר נמצא מסביבנו. בעצם צריך רק לפקוח את העיניים ולהסתכל סביב כדי לראות.
אם עד עכשיו תכנון חוויית משתמש היה אתגר בסביבה שמורכבת ממסך, מקלדת ועכבר, תארו לעצמכם כמה מורכב התהליך כשמדובר במכשיר בגודל משתנה, שמשלב בתוכו יכולות של טלפון, מצלמה, מחשב, מצפן ו-GPS  יחד, ואשר מסתובב איתנו לכל מקום.
הארגונים שכבר עושים את הצעד ומנסים להראות חדשנות עושים את המאמץ ומתרגמים את האתר שלהם לגרסה ניידת, אבל האם זו באמת הדרך הנכונה לטפל בעולם המובייל?
 

הקורס פעיל לקבוצות מטעם ארגונים בלבד, ניתן לשלוח פנייה רק אם מדובר בקבוצה
*שדות חובה
PDF version

מבוא

אז איך עושים חוויית משתמש למובייל כמו שצריך?

  • מתי כדאי לשקול ברצינות פיתוח אתר או אפליקציה למובייל?
  • מהי אסטרטגיית מובייל ואיך היא מנחה ארגונים כיצד להיעזר בעולם המובייל?
  • מה מאפיין אותנו כשאנחנו עושים שימוש במובייל?
  • האם לתכנן אתר תומך מובייל או לבחור ביצירת אפליקציות מותאמות למכשירים השונים?
  • ומה המתודולוגיה לתרגום אתר אינטרנט קיים לגרסת מובייל אפקטיבית?
  • מהם עקרונות ממשק המשתמש למובייל וכיצד מתכננים מסך מנצח?
  • מהן יסודות חוויית המשתמש של iPhone, Android ו-Windows Mobile , מה דומה ומה שונה ואיך מתרגמים מוצר אחד ל-3 הפלטפורמות השונות?
  • איך בונים אב טיפוס ומבצעים בדיקות שמישות למובייל?

 

חוויית לימודים אחרת

קורס חוויית משתמש במובייל מהווה דוגמה אישית לחוויה. הקורס משולב הרצאות פרונטאליות ויסודות תיאורטיים עם התנסות מעשית, תרגול ו"לכלוך" הידיים. משתתפי הקורס יקבלו עשרות חומרי עזר מעשיים של אנשי המקצוע בתחום.
שילוב של מצגת מהמרשימות שהוצגו בישראל, שימוש עשיר בוידאו וסקירת דוגמאות מהעולם האמיתי, יחד עם התנסות מעשית בפרויקטים אמיתיים משולחן העבודה של המרצה, הופכים את הקורס לחווייה מהנה, מגוונת ומועילה.
וחשוב מכך, בוגרי הקורס הופכים לאנשי מקצוע טובים יותר, ממקודים יותר ובעלי ערך מוסף ייחודי בארגון. 

אודות המרצה

טל פלורנטין, הינו מן הדמויות הבולטות בישראל בתחום חוויית המשתמש. מחבר הספר "חוויית משתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים", בעל הסמכת Certified Usability Analyst של ארגון ה-HFI העולמי, בוגר ממר"ם ואיש מערכות מידע מנוסה, מבכירי המרצים בתחום חוויית המשתמש ומן המובילים בתחומו בישראל. פלורנטין תכנן את חוויית המשתמש של יותר מ-70 פרויקטים ומוצרים והביא להצלחתם של עשרות מוצרים בחברות וארגונים מובילים בישראל, בינם מכון ויצמן למדע, לאומי קארד, רנדום לוג'יק (888) ורבים אחרים.
 

קהל יעד

  • מעצבי ומאפייני חוויית משתמש
  • מעצבים גרפיים
  • מנהלי מוצרים, מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים בתחום המובייל
  • מפתחי אפליקציות ואתרי מובייל
  • כתבים טכניים ומנהלי תוכן
     

מטרות

  • הכרת הטרנדים, המגמות והסטטיסטיקות על עולם המובייל
  • הבנת היסודות לגיבוש אסטרטגיית מובייל והשיקולים לתכנון פתרון מובייל לארגון או גרסת מובייל למוצר
  • הכרת תהליך העבודה לתכנון ואפיון חוויית משתמש
  • הכרת מאפייני המשתמש במובייל כבסיס לשיקולי תכנון ויצירת פתרונות בתחום
  • הכרת עקרונות היסוד של ממשק המובייל, רכיביו והכללים המנחים לתכנון מסך ואפליקציה או אתר מובייל מנצחים
  • הכרת הכללים בתכנון נכון של אתר מובייל כנגזרת של אתר אינטרנט קיים
  • הכרת הפלטפורמות המובילות וכללי ממשק המשתמש שלהן – iPhone, Android, Windows Mobile ו-iPad
  • רכישת כלים לתכנון אב טיפוס ובדיקתו
     

 

 

 

 

 

תנאי קדם

  • היכרות עם עולם ה-Web והתעסקות ראשונית עם עולם המובייל
  • סקרנות והרבה רצון לשלוט ברזי המובייל ולרכוש כלים עדכניים שיהפכו אתכו אתכם למובילים ויתנו לכם יתרון יחסי
  • אין צורך ברקע ספציפי בתחום הטכנולוגיה או העיצוב
     

משך הקורס

משך הקורס הינו 24 שעות

נושאים

מגמות, טרנדים ואסטרטגיית מובייל

כשדברים מתחילים לזוז...

האם המובייל השתלט כבר על העולם הדיגיטלי? כמה מוביילים נמכרו לעומת מחשבים ולכמה מאיתנו יש כבר מכשיר חכם?

אסטרטגיית מובייל

מהם השיקולים לכניסה לעולם המובייל עבור מוצרים וארגונים? האם נכון לי לתכנן מוצר למובייל? האם לתכנן אפליקציה או אתר מובייל? וכיצד מתכננים את התוכן לפתרון הנייד? מפתרון מובייל ממוקד לחשיבת קרוס-פלאטפורם ומולטי-צ'אנל.

 

מדברים מובייל

פילוסופייית מובייל
מהי חוויית משתמש במובייל? מדוע היא שונה ממה שהכרנו עד כה? מהו ה-State of mind הנייד?

האתגרים המציג בפנינו עולם המובייל
מהם היסודות המנחים למוצרי מובייל? מה עושים כשהמסך קטן, כשהמכשיר זז איתנו לכל מקום וכשיש לנו ריבוי אפליקציות ומחסור בזמן?

 

המשתמש הנייד

פרסונות ניידות
מיהן הדמויות המייצגות את המשתמשים הניידים וכיצד נגייס אותן לצידנו בתהליך האפיון?

קוגניציה והתנהגות עם מובייל
מה מאפיין את המשתמש במכשיר הנייד? כיצד הוא פועל ומה משפיע על התנהגותו, פעילותו וקבלת ההחלטות שלו?

 

מתכננים מובייל

מקומה של חוויית משתמש ותהליך העבודה

מהו תהליך העבודה הנכון לתכנון מוצר מובייל ואיך משלבים בין הגורמים המעורבים לכדי מסלול אחד מושכל? מתי עושים סיעור מוחות יצירתי ואיך הופכים את  הרעיונות למוצר מנצח?

 

סודות המכשיר החכם

רכיבי המכשיר החכם
מהו תהליך העבודה הנכון לתכנון מוצר מובייל ואיך משלבים בין הגורמים המעורבים לכדי מסלול אחד מושכל? מתי עושים סיעור מוחות יצירתי ואיך הופכים את  הרעיונות למוצר מנצח?

במרחק נגיעה
עקרונות היסוד לתפעול ותכנון למסך מגע, היכרות עם המחוות השונות וכללים לשימוש נכון בהן

 

עיצוב למובייל

מעצבים לסביבת המובייל
מה ההבדלים בין עיצוב ל-Web ובין עיצוב למובייל? כיצד מתכננים אתר אפקטיבי וידידותי? איך מתכננים את המסך המנצח? שימוש נכון בפקדים. תכנון למסך רוחבי ואנכי, יסודות ניווט, חיפוש ושימוש, עקרונות וקווים מנחים לנכון בפקדים למובייל

הפלטפורמות המובילות – עקרונות והבדלים
מהם עקרונות חוויית המשתמש במכשירים המובילים של iPhone, Android ו-Windows Mobile? מהם ההבדלים בין הפלטפורמות ומה עלינו לעשות כדי לתכנן מוצר שיתאים לסביבות השונות?

מהטלפון החכם לטאבלט
מה ההבדל בין השימוש בטלפון החכם לבין הטאבלט? כיצד נתכנן מוצר לטאלבט? סטנדרטים ומודלים ל-iPad.

 

אב טיפוס, הערכה ובדיקות שמישות

יצירת אב טיפוס
מאב טיפוס מבוסס נייר ועד לאב טיפוס מדמה למוצר העתידי – כיצד נתכנן את המוצר ונייצר אב טיפוס שיאפשר להביא להערכת המוצר?

בדיקות ניידות
כיצד נשלב אנשים אמיתיים ונבצע בדיקות שמישות מוקדמות לצורך הערכת איכות הפתרון.

תגיות
אנדרואיד