חווית משתמש – מסלול להסמכת מאפייני חווית משתמש

קורס מאפייני חוויית המשתמש
מק"ט: #8989 | משך קורס: 230 שעות אק'

ג'ון ברייס הדרכה וחברת UXVision של טל פלורנטין מזמינים אתכם להצטרף לנבחרת מאפייני חווית המשתמש של ישראל.
אנחנו מזמינים אתכם לאחד המקצועות הצעירים, המרגשים והנחשקים בתעשייה.

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100779
*שדות חובה
PDF version

אודות המסלול

 


לקורס מקצועי קצר בתחום הקלק כאן >


 

 

יום בחייו של מאפיין חווית משתמש

אתם קמים בבוקר, נוסעים למשרד ומשרטטים על הלוח את הסטארט-אפ הבא. אחר הצהריים אתם יושבים בבית קפה עם יזם סדרתי שתולה בכם עיניים מלאות תקווה ומסבירים לו כיצד לתכנן מסכים מנצחים שיניבו עבורו הצלחה בעתיד הקרוב. למחרת אתם לומדים בחדר הבקרה כיצד המפעיל עושה שימוש במערכת הקיימת, כדי לתכנן עבורו סביבת עבודה אפקטיבית יותר, ושעתיים אחר-כך מובילים ישיבת הנהלה ומציגים את דף הבית הבא שימקסם את ביצועי החברה. כך נראה יום בחייה של מאפיינת

חווית משתמש ויכול להיות גם היום שלך. 

עליה חדה בביקוש למאפייני חוויית המשתמש

עולם מערכות המידע, האינטרנט והאפליקציות, שהובל עד כה על-ידי טכנולוגים, הבין שמבחן ההצלחה של מוצר מתרחש במפגש עם המשתמשים ושהידע הטכנולוגי אינו מספיק כדי ליצור מוצר מוצלח. חברות וארגונים רבים מחפשים דרך בטוחה שתוביל אותם בתכנון של מוצרים שאנשים ועסקים באמת אוהבים. את הדרך זו מובילים מאפייני חווית משתמש, שבחרו לעצמם את אחד המקצועות הצעירים, המרגשים והמבוקשים בתעשייה כיום.
חוקי השוק פועלים גם כאן –  חל גידול עצום במודעות לחשיבותם של מאפייני חוויית המשתמש, ישנו ביקוש רב ליועצי חווית המשתמש ומשרות רבות ממתינות לאיוש, אך בפועל מעטים הם אנשי המקצוע המנוסים והמוערכים בתחום. בשל כך נוצר ואקום מקצועי שמהווה הזדמנות יוצאת דופן למהירי החלטה. היו בטוחים - מצב זה הולך להתעצם ולהתחדד בשנים הבאות והעבודה המובטחת למאפייני חוויית המשתמש תפנק את המקדימים להרים את הכפפה בתנאים מעולים, אתגרים מקצועיים שאין כמותם ומקום מוערך בתעשייה.

 

מסלול הסמכה המשלב בין הכלים שאתם צריכים לדעת לבין התנסות מעשית

כדי שתוכלו להשתלב כ'שחקנים' במקצוע חווית המשתמש, הרכבנו עבורכם מסלול לימודים חווייתי שמשלב את מכלול הכלים המעשיים הנדרשים כדי לעסוק במקצוע. לזה הוספנו את ההזדמנות לרכוש ניסיון מעשי תוך כדי הנחייה אישית של סמכות מובילה בתחום. כדי להתאים את התכנים לצרכי התעשיה, נבנה המסלול בתיאום עם חברות מובילות ובהתאם לצרכיהן.

המסלול משלב התמודדות מעשית עם אתגרים שנלקחו מתוך העשייה היומיומית של מאפייני חווית משתמש. המשתתפים במסלול ההסמכה ייקחו חלק בסדנאות עבודה קבוצתית, ילמדו לעשות שימוש בכלי האפיון המובילים ויתמודדו עם האתגרים האמיתיים עימם נדרש מאפיין חווית המשתמש להתמודד בעולמות התוכן השונים: מערכות מידע, אתרים ושירותי אינטרנט, אפליקציות מובייל וטאבלט ודפי נחיתה. כמו כן, יידרשו המשתתפים לעמוד באתגרים משלימים כגון הצגת פתרון, מכירה ושכנוע.

 

כמה דגשים על קורס חווית משתמש:

  • המסלול אינו מיועד למתחילים ללא רקע מקצועי בעולם הדיגיטלי. נדרש רקע וניסיון מעשי קודם בעולמות תוכן רלוונטיים כגון פיתוח/ עיצוב/ אפיון/ שיווק וכיוב'.
  • על כן, אנו מבקשים למלא את שאלון המועמדות ומבצעים ראיון אישי לבדיקת ההתאמה.
  • המסלול ארוך ומקיף, ומשלב תכנים וכלים הכרחיים למאפייני חווית משתמש, הרבה מעבר לעקרונות יסוד בעיצוב ממשקים
  • ניתן דגש על התנסות מעשית באתגרי המקצוע ולא על תיאוריה
  • המסלול משלב משימות תרגול והתנסות מעשית גם מעבר לשעות הלימוד
  • משתתפי המסלול מקבלים פידבק אישי לתוצרים, כבסיס להתפתחות
  • אנו עושים מאמצים רבים לסייע בהשתלבות בתעשיה ועושים זאת בהצלחה רבה עם מספר לא מבוטל של בוגרים שהשתלבו במשרות מובילות בתחום.
  • את בוגרי המסלול אפשר למצוא היום בחברות יעוץ כמו PuzzleHead, Inkod Hypera, UXPert ובחברות מוצר מובילות ביניהן HP, Amdocs, Wix, Nice, Playtica ועוד.

 

האם אתם מתאימים להיות מאפייני חווית משתמש?

חווית משתמש הוא תחום מולטי-דיסציפלינארי שאינו מתאים לכולם. בניגוד לתחומים בהם התמחות עמוקה בעולם תוכן מסוים מהווה יתרון, הרי שכאן מי שלא ישלוט במספר תחומי ידע בו זמנית לא יוכל לתפקד כראוי כמאפיין חווית המשתמש. מהמועמדים למסלול נדרש רקע רלוונטי כדי להשתלב. היכרות עם העולם הטכנולוגי ומערכות המידע בהקשר השיווקי, העיצובי, העסקי והטכנולוגי היא דרישת סף. מנהלי מוצר, יזמים, מומחים לפסיכולוגיה קוגניטיבית ואנשי אקדמיה שלמדו הנדסת מוצר, הם חלק מרשימת בעלי המקצועות שעשויים להתאים למסלול. בכדי שנוכל לבחור את המועמדים הטובים ביותר, תתבקשו לעבור מבדק הבוחן את התאמתכם לפני ההרשמה למסלול.

 

הפרקים העיקריים של מסלול ההכשרה

• אפיון הממשק • הקשר שימוש • קוגניציה • אסטרטגיה • מכשירים שונים • קהל יעד

לנצח את החדר: לא מספיק לתכנן ממשקי משתמש מוצלחים, אם אתם לא יודעים למכור אותם. אתגר המכירה ומצגת הקונספט הם מרכז הכלים שנעניק לך. בין הנושאים:

• מתודולוגיות • עיצוב מצגת • העברת המצגת • התנגדויות 

 

מאפייניו היחודיים של מסלול ההסמכה

  • הקורס UX ארוך ומקיף, ומשלב תכנים וכלים הכרחיים למאפייני חוויית משתמש, הרבה מעבר לעקרונות יסוד בעיצוב ממשקים.
  • זהו אינו מסלול למתחילים. מחסום הכניסה למשתתפי המסלול מחייב רקע וניסיון מעשי בעולמות התוכן.
  • הדגש אינו על תיאוריה, אלא על התנסות מעשית באתגרי המקצוע.
  • שילוב משימות ועבודות לאורכו מעבר לשעות הלימוד.
  • בחינות והצגה אישית של התוצרים כתנאי לקבלת ההסמכה.
  • מדידה והערכה אישית במטרה לחזק את נקודות התורפה בקרב כל משתתף.
  • מחויבות להכשרת בוגרים שיוכלו לעסוק באופן מעשי באפיון חווית המשתמש.

 

המנהל האקדמי של מסלול ההסמכה - טל פלורנטין

ממובילי תחום חוויית המשתמש בישראל, הוביל בעשור האחרון את אפיונן של מעל ל 150 ממשקי משתמש בארגונים ובחברות הגדולות בישראל. מחבר הספר "חוויית משתמש", שתורגם בחלקו לאנגלית ולאחרונה גם לסינית, מרצה בכנסים המובילים בעולם וזוכה פרס ה – UX Award – האוסקר של עולם ה- UX. פלורנטין מביא ניסיון עשיר של התמודדות על אתגרי אפיון ממשקים במגוון של עולמות תוכן, ומתרגם אותם לכלים ופרקטיקות מעשיות, כדי לקצר את הדרך לכל אלו שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.

 

בונוסים נוספים

משתתפי הקורס UX יקבלו את הספר 'חוויית המשתמש' • גישה לספריית חומרי עזר עצומה הכוללת תבניות, מדריכים וקיצורי דרך אחרים הישר משולחנו של מאפיין חווית   משתמש • חברות ונוכחות באתר ידע בלעדי לתלמידי ובוגרי המסלול, המכיל קישורים ועזרי לימוד.
 

משך,מבנה, קהל יעד, זכאות לתעודת סיום

משך ההמסלול

130 שעות לימוד על פני כ-4 חודשים • 26 מפגשי ערב

הלימודים אינם מתקיימים בחגים ומועדים. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים.

 

מבנה המסלול

130 שעות לימוד על פני כ-4 חודשים • 26 מפגשי ערב • כ-100 שעות עבודה נוספות על פרויקטים • הכשרה מקיפה בכל התחומים הנדרשים על ידי טובי המרצים • תרגול רב והתנסות מעשית • בחינת הסמכה • סיוע בבניית תיק עבודות • ליווי וסיוע למשתתפי המסלול באיוש המשרות החמות בתעשייה.

 

קהל יעד

  • אנשי מקצוע בתחומי האינטרנט ומערכות המידע, שמעוניינים להשתלב באופן מעשי במקצוע של מאפייני חווית משתמש.
  • בעלי רקע מעשי קודם של מספר שנים באחד או יותר מבין התחומים הבאים:
  • יזמות הי-טק, שיווק, ניהול מוצר, ניתוח מערכות, פיתוח מערכות מידע/אתרים ומוצרים, עיצוב גרפי לאינטרנט/למוצרים, עיצוב מוצר או הנדסת אנוש.
  • המועמדים ידרשו למלא שאלון ולעבור ראיון התאמה אישי.


זכאות לתעודת הסמכה

• נוכחות ב-80% מהמפגשים לכל הפחות • הגשת מטלות הבית • הגשת פרויקט אמצע ופרויקט סיום • השתתפות פעילה בהצגת הפרויקטים • הגשת פרויקטי המסלול
משתתפי המסלול שיעמדו בדרישות ובמטלות יוכרו כמוסמכים ויקבלו תעודת הסמכה מטעם חברות ג'ון ברייס הדרכה ו- UXVision (למען הסר ספק, הנהלת המסלול אינה מתחייבת להסמיך את כלל המשתתפים).

נושאים

התוכנית להלן מציגה את מרכיבי תוכנית הלימודים העיקריים. סדר התכנים עשוי להשתנות. לטובת ההזדמנות לעסוק באתגרים ממשיים מעולמם של משתתפי המסלול, אנו שומרים רמה מסוימת של גמישות בתכני המפגשים ומועדיהם.

  

תכנית לימודים מפורטת

1

יוצאים לדרך

  • מהות המקצוע ותמונת המצב בתעשייה
  • אבולוציית הטרמינולוגיה והבנה מעמיקה של מהות ה-UX
  • הנדסת אנוש וחוויית משתמש ונקודת המבט הנכונה לתהליך
2

יעדים ואסטרטגיה

  • מרכיבי הערכת האיכות לממשק המשתמש
  • היכרות עם 3 מרכיבי היסוד לתכנון ממשקי משתמש
  • תהליך העבודה ומערכת היחסים בין הגורמים המעורבים
  •  היכרות מעמיקה עם תוצרי התהליך
  • הגדרת יעדים נכונה, ככלי לתכנון ומדידת איכות הממשק
3

ניתוח קהל יעד ומחקר משתמשים

  • מתודולוגיות הגדרת קהל יעד המקובלות ולמה הן לט מספקות
  • מה ישתנה כשנכיר את המשתמשים שלנו באמת?
  • שלב ה-Kickoff  והפרקטיקה של הובלת תהליך המחקר
  • טכניקות למחקר משתמשים כשיש גישה אליהם וכשאין
  • מה נרצה לדעת על המשתמשים שלנו ואיך זה ישפיע על הממשק?
  • ייצוג תובנות המחקר באמצעות פרסונות ושימוש בידע כמרכיב מפתח בהמשך התהליך
4

תסריטי שימוש ומסעות לקוח – ניתוח ציר הזמן

  • הטכניקות השונות לניתוח ציר הזמן של המשתמש
  • ניתוח הזדמנויות, גילוי פיצ'רים וזיהוי  מסכי הממשק
  • סדנת ניתוח ציר הזמן על בסיס מחקר משתמשים ומיפוי ראשוני של ממשקי המשתמש
5

מבוא לקוגניציה והנדסת אנוש

  • המוח ומערכת היחסים שלו עם ממשק המשתמש
  • היכרות עם המעגל הקוגניטיבי והמנגנונים שהוא כולל
  • מערכת הראייה וההבדל בין "להסתכל" ל-"לראות"
  • מנגנוני הקשב ותשומת הלב שישנו את כל מה שעשיתם עד היום
  • מערכת היחסים בין קול לשמע ושימוש אפקטיבי בקולות וצלילים
  • זיכרון – למה לא כדי לבנות עליו?
  • פידבק – עקרונות היסוד להעברת פידבק אפקטיבי
6

סדנת סקצ'ינג וקונספט

  • למה המחשב הוא האויב הכי גדול של מוצרים מוצלחים?
  • מהו סקץ' ומהם המדדים להצלחתו?
  • "שיעור ציור" להעמקת הקשר בין המשתמשים לבין העיפרון
    ויצירת הסקץ' האולטימטיבי
  • היכרות עם סטורי-בורד ומפות השראה
  • סדנת קונספט וחשיבה יצירתית מבוססת סקצ'ינג
7

האנטומיה של המסך

  • כל מה שצריך לדעת על האופן שבו מסך בנוי ואיך מתכננים אליו
  • כוחות המשיכה הפועלים על המשתמש, מסלולי סריקת העיניים, עקרונות חלוקת המסך, טכניקות להובלת המבט, יצירת היררכיית תוכן נכונה, התאמה לצריכת תוכן או קבלת החלטות, שימוש בגרידים, התאמה לגלילה ועוד...
8

יסודות ה-Wireframing

  • מהם Wireframesואיך לעצב אותם נכון?
  • איפה עובר הגבול הנכון בין אפיון ועיצוב?
  • היכרות עם כלי העבודה השונים ומתי נכון להשתמש באיזה מהם
  • עקרונות העיצוב והיישום שלהם ביצירת Wireframesמנצחים
  • שילוב נכון של מבנה מסך, תמונות, אייקונים וטקסטים
9

ארכיטקטורת מידע ותשתיות ניווט

  • השיקולים בתכנון עץ מסכים איכותי
  • טכניקות בדיקות שמישות לבחינת עץ המסכים
  • איך אנשים מנווטים? טכניקות הניווט העיקריות וטיפים ליישום נכון שלהם יחד ובנפרד
  • פקדי הניווט העיקריים, השיקולים בבחירתם וטיפים להימנעות מטעויות אופייניות
10

איך מדברים עם משתמשים?

  • מגבלות השימוש בטקסטים ועקרונות לכתיבה שאנשים קוראים
  • עקרונות במיקום הטקסט, גודל הטקסט ואופן הגשתו
  • שפת הממשק והחשיבות בהגדרת ה-Tone of Voice
  • טכניקות להצגת הודעות מערכת והנחיות באופן שבאמת יסייעו לקיצור עקומת הלמידה
11

מיקרו UI  ותכנון אפקטיבי של טפסים

  • חשיבותם של המרכיבים הפרטניים של ממשק המשתמש
  • ה-Controlים הבסיסיים של ה-UI – היכרות וטיפים להימנעות מטעויות שימוש נפוצות
  • כל השיקולים בתכנון טפסים אפקטיביים
  • סקירת הטכניקות המומלצות ליישום בטפסים מורכבים ותהליכי הזנת נתונים מרובי-שלבים
12

סדנת AXURE

  • היכרות מעמיקה עם הכלי ותכנון ממשקי משתמש באמצעותו
  • תרגול מרכיבי היסוד של ממשקי המשתמש באמצעות הכלי
  • יישום הדמיית המוצר העתידי לטובת בחינתו בשלבים מוקדים
  • יישום טכניקות מתקדמות באמצעות אלמנטים דינאמיים
  • התאמת הממשק לממשקי מובייל
13
14

אסטרטגיית מובייל

  • מיהו המשתמש הנייד ומה מאפייני ההתנהגות האופייניים במובייל?
  • איפה עובר הגבול בין סמארטפון, טאבלט ושאר המכשירים?
  • אסטרטגיית מוצר ותכנון רוחבי למגוון מכשירים וממשקים
  • עקרונות יסוד לכל אחד מהמכשירים השונים המקובלים
  • 3 הסודות השמורים לתכנון ממשקי משתמש למובייל
15

עקרונות יסוד באפיון למובייל

  • אפליקציות נייטיב והייבריד, אתרים מותאמים ורספונסיביים – מתי נכון כל אחד ומה השיקולים בתכנון הממשק עבורם
  • עקרונות ניווט לממשקי סמארטפון - איפה ממקמים תפריטים?
  • התאמת עקרונות סידור המסך לסמארטפון
  • התמודדות עם מכשיר קטן ואצבעות גדולות ותכנון לממשק מגע ומאפייני פיזיולוגיה ואחיזה
  • התאמת הממשקים לגדלי המסכים המשתנים
  • טכניקות להתמודדות אפקטיבית עם סיבוב המסך
  • טיפול נכון בעקומת הלמידה בעולם האפליקציות – משפך ההמרה הנייד, היכרות עם onboardingוהימנעות מטעויות נפוצות
  • אנימציות – חשיבותן של אנימציות באפיון למובייל ודגשים לשימוש אפקטיבי בהן והימנעות מטעויות נפוצות
  • מעבר מטבלאות לכרטיסיות
  • יישום עקרונות העיצוב למובייל במסכי דסקטופ
16
17

אפיון רספונסיבי ואבולוציית עולם העיצוב

  • ההבדל בין אפיון רספונסיבי לפיתוח רספונסיבי, תהליכי העבודה הנכונים לתכנון ממשקים רספונסיביים וטיפים ליישום פשוט
  • מבט רוחבי על השינויים בתפיסות העיצוב הויזואלי – בין תלת-מימד, עיצוב שטוח ו-Material Design, הבנת השיקולים והסיבות לאבולוציה ורכישת כלים לביקורת נכונה למעצבים
18

הצד השיווקי של חוויית המשתמש

  • מערכת היחסים בין שיווק לבין ממשקי משתמש
  • ההבדל בין דף הבית ודף נחיתה ומתי הם בעצם אותו הדבר?
  • שינוי והתאמת תפיסת הניווט בדפי הבית והתכנים לצרכי שיווק
  • הכרת המודלים לעידוד שינוי התנהגות, שכנוע והנעה לפעולה
  • שימוש אפקטיבי בתמונות
  • יסודות בכתיבה שיווקית ומניעה לפעולה
19

מבוא להנדסת תוכנה,Agile  והמפגש עם מפתחים

  • יסודות הנדסת התוכנה והמעבר ממפל מים ל-Agile
  • מדוע UXו-Agileלא אוהבים זה את זה, ואיך מגשרים ביניהם?
  • עקרונות היסוד של Lean UXוטכניקת ה- Design Sprint
  • עבודה נכונה עם סטארטאפים ושילוב מעשי של UXבתהליכים
  • עבודה נכונה מול מפתחים – העברת מקל והשיקולים שמאפיינים צריכים לדעת ולקחת בחשבון
20

יסודות בבדיקות שמישות וסדנה מעשית

  • עקרונות היסוד בבדיקות שמישות
  • מאפייני מעבדת השמישות ומתודולוגיית הבדיקה שלהם, ואיך משיגים אותם גם בלי להקים מעבדה
  • איך מתחקרים משתמשים בצורה אפקטיבית?
  • Starbucks Testing  ושימוש לא פורמאלי בטכניקות
  • היכרות עם כלי בדיקות השמישות השונים והשימושים הנכונים בהם
  • סדנה מעשית לבדיקות שמישות על תוצרי האפיון של המשתתפים
21

מדידת ביצועים,  Analytics ו-A/B testing

  • מעבר לאפיון ממשקי משתמש מבוסס Data
  • חשיבות ההסתמכות על נתונים והשילוב שלהם בקבלת ההחלטות
  • הבעיות האופייניות בכלי ה-Analytics  והתאמתם לצרכי הארגון
  • היכרות עם כלי ה-Analyticsוהדגשים לשימוש נכון בהם
  • מהות ה-A/B Testingוהיערכות נכונה לתהליכי מדידה ושיפור
22

יסודות בניהול מוצר

  • מערכת היחסים בין ניהול המוצר וחוויית משתמש
  • נקודת המבט של מנהלי המוצר - עולם המונחים והאתגרים שלהם
  • איסוף דרישות, תעדוף פיצ'רים, תכנון מהדורות
  • כלי ההתנהלות השוטפת בצוות המוצר
  • עקרונות היסוד בתכנון ויישום MVP

23

מצגת קונספט מנצחת ויצירת השפעה בחדר

  • החשיבות של Storytellingעבור מאפייני חוויית משתמש
  • עקרו של הסיפור בחיינו וביכולת לקדם רעיונות ולשכנע
  • מתודולוגיות לבניית מצגות אסטרטגיה אפקטיביות
  • המערכת הקוגניטיבית ומאפייניה בזמן המצגת
  • עיצוב שקפים שבאמת עובדים
  • כיצד מציגים את תוצרי עבודת האפיון בצורה נכונה?

24

מפגשי מצגות פרויקטים

  • התנסות מעשית במבחן הצגת מצגת הקונספט למוצר דיגיטלי
  • התמודדות מעשית עם הצגה עצמאית וקבוצתית של תוצרי האפיון
  • הצגת תוצרי האפיון בתהליך נכון מול הגורם היוזם
  • פאנל אורחים מובילים בתחום ה-UXוקבלת משוב אובייקטיבי וישיר לשימור ולשיפור

מפגש סיום – להיות מקצוענים

  • השלמות מקצועיות, ניהול קבצים ותוצרי האפיון
  • הערכת איכות חוויית המשתמש ויצירת דוח הערכת מומחה
  • תכנון ועיצוב פורטפוליו מנצח + תבניות ודגשים
  • Personal Branding  - התנהלות בינאישית נכונה בארגון ומול לקוחות ליצירת תדמית מקצוענות
  • התנהלות נכונה ברשת ובניית שם של מקצוען

25

26

בתקשורת

טל פלורנטין, המוביל את מסלול ההסמכה הישראלי למאפייני חווית משתמש בג'ון ברייס הדרכה ומבכירי תחום חוויית המשתמש בישראל, זכה בפרס ה- UX Awards – הפרס המשמעותי ביותר בתחום חוויית המשתמש בעולם.

 

אתר מזבלה - אתר מה וזה ומומחה חוויית המשתמש טל פלורנטין זכו בפרס בחירת הקהל בתחרות ה-UXAwards

אתר סקופר - ישראלי זכה בפרס בחירת הקהל בתחרות חוויית המשתמש הבינלאומית בסן פרנסיסקו

תגיות