מסלול הסמכה למאפייני חוויית המשתמש

קורס מאפייני חוויית המשתמש
מק"ט: #8989 | משך קורס: 230 שעות אק'

ג'ון ברייס הדרכה וחברת UXVision של טל פלורנטין מזמינים אתכם להצטרף לנבחרת מאפייני חווית המשתמש של ישראל.
אנחנו מזמינים אתכם לאחד המקצועות הצעירים, המרגשים והנחשקים בתעשייה.

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100779
*שדות חובה
PDF version

אודות המסלול

 


לקורס מקצועי קצר בתחום הקלק כאן >


 

 

יום בחייו של מאפיין חוויית משתמש

אתם קמים בבוקר, נוסעים למשרד ומשרטטים על הלוח את הסטארט-אפ הבא. אחר הצהריים אתם יושבים בבית קפה עם יזם סדרתי שתולה בכם עיניים מלאות תקווה ומסבירים לו כיצד לתכנן מסכים מנצחים שיניבו עבורו הצלחה בעתיד הקרוב. למחרת אתם לומדים בחדר הבקרה כיצד המפעיל עושה שימוש במערכת הקיימת, כדי לתכנן עבורו סביבת עבודה אפקטיבית יותר, ושעתיים אחר-כך מובילים ישיבת הנהלה ומציגים את דף הבית הבא שימקסם את ביצועי החברה. אין צורך להתעורר, זה לא חלום, זו המציאות שתפגשו בתור מאפייני חוויית משתמש.

 

עליה חדה בביקוש למאפייני חוויית המשתמש

עולם מערכות המידע, האינטרנט והאפליקציות, שהובל עד כה על-ידי טכנולוגים, הבין שמבחן ההצלחה של מוצר מתרחש במפגש עם המשתמשים ושהידע הטכנולוגי אינו מספיק כדי ליצור מוצר מוצלח. חברות וארגונים רבים מחפשים דרך בטוחה שתוביל אותם בתכנון של מוצרים שאנשים ועסקים באמת אוהבים. את הדרך זו מובילים מאפייני חווית משתמש, שבחרו לעצמם את אחד המקצועות הצעירים, המרגשים והמבוקשים בתעשייה כיום.
חוקי השוק פועלים גם כאן –  חל גידול עצום במודעות לחשיבותם של מאפייני חוויית המשתמש, ישנו ביקוש רב ליועצי חווית המשתמש ומשרות רבות ממתינות לאיוש, אך בפועל מעטים הם אנשי המקצוע המנוסים והמוערכים בתחום. בשל כך נוצר ואקום מקצועי שמהווה הזדמנות יוצאת דופן למהירי החלטה. היו בטוחים - מצב זה הולך להתעצם ולהתחדד בשנים הבאות והעבודה המובטחת למאפייני חוויית המשתמש תפנק את המקדימים להרים את הכפפה בתנאים מעולים, אתגרים מקצועיים שאין כמותם ומקום מוערך בתעשייה.

 

מסלול הסמכה המשלב בין הכלים שאתם צריכים לדעת לבין התנסות מעשית

כדי שתוכלו להשתלב כ'שחקנים' במקצוע חווית המשתמש, הרכבנו עבורכם מסלול לימודים חווייתי שמשלב את מכלול הכלים המעשיים הנדרשים כדי לעסוק במקצוע. לזה הוספנו את ההזדמנות לרכוש ניסיון מעשי תוך כדי הנחייה אישית של סמכות מובילה בתחום. כדי להתאים את התכנים לצרכי התעשיה, נבנה המסלול בתיאום עם חברות מובילות ובהתאם לצרכיהן.

המסלול משלב התמודדות מעשית עם אתגרים שנלקחו מתוך העשייה היומיומית של מאפייני חווית משתמש. המשתתפים במסלול ההסמכה ייקחו חלק בסדנאות עבודה קבוצתית, ילמדו לעשות שימוש בכלי האפיון המובילים ויתמודדו עם האתגרים האמיתיים עימם נדרש מאפיין חווית המשתמש להתמודד בעולמות התוכן השונים: מערכות מידע, אתרים ושירותי אינטרנט, אפליקציות מובייל וטאבלט ודפי נחיתה. כמו כן, יידרשו המשתתפים לעמוד באתגרים משלימים כגון הצגת פתרון, מכירה ושכנוע.

 

כמה דגשים לגבי המסלול:

  • המסלול אינו מיועד למתחילים ללא רקע מקצועי בעולם הדיגיטלי. נדרש רקע וניסיון מעשי קודם בעולמות תוכן רלוונטיים כגון פיתוח/ עיצוב/ אפיון/ שיווק וכיוב'.
  • על כן, אנו מבקשים למלא את שאלון המועמדות ומבצעים ראיון אישי לבדיקת ההתאמה.
  • המסלול ארוך ומקיף, ומשלב תכנים וכלים הכרחיים למאפייני חווית משתמש, הרבה מעבר לעקרונות יסוד בעיצוב ממשקים
  • ניתן דגש על התנסות מעשית באתגרי המקצוע ולא על תיאוריה
  • המסלול משלב משימות תרגול והתנסות מעשית גם מעבר לשעות הלימוד
  • משתתפי המסלול מקבלים פידבק אישי לתוצרים, כבסיס להתפתחות
  • אנו עושים מאמצים רבים לסייע בהשתלבות בתעשיה ועושים זאת בהצלחה רבה עם מספר לא מבוטל של בוגרים שהשתלבו במשרות מובילות בתחום.
  • את בוגרי המסלול אפשר למצוא היום בחברות יעוץ כמו PuzzleHead, Inkod Hypera, UXPert ובחברות מוצר מובילות ביניהן HP, Amdocs, Wix, Nice, Playtica ועוד.

 

האם אתם מתאימים להיות מאפייני חוויית משתמש?

חוויית משתמש הוא תחום מולטי-דיסציפלינארי שאינו מתאים לכולם. בניגוד לתחומים בהם התמחות עמוקה בעולם תוכן מסוים מהווה יתרון, הרי שכאן מי שלא ישלוט במספר תחומי ידע בו זמנית לא יוכל לתפקד כראוי כמאפיין חווית המשתמש. מהמועמדים למסלול נדרש רקע רלוונטי כדי להשתלב. היכרות עם העולם הטכנולוגי ומערכות המידע בהקשר השיווקי, העיצובי, העסקי והטכנולוגי היא דרישת סף. מנהלי מוצר, יזמים, מומחים לפסיכולוגיה קוגניטיבית ואנשי אקדמיה שלמדו הנדסת מוצר, הם חלק מרשימת בעלי המקצועות שעשויים להתאים למסלול. בכדי שנוכל לבחור את המועמדים הטובים ביותר, תתבקשו לעבור מבדק הבוחן את התאמתכם לפני ההרשמה למסלול.

 

הפרקים העיקריים של מסלול ההכשרה

• תכנון, אפיון ועיצוב חווית המשתמש למוצרים, אתרים ואפליקציות מובייל וטאבלט • בניית אב טיפוס באמצעות 'Power point' , ‘InVision’ ו-'Axure'  • יסודות העיצוב והאסתטיקה • יסודות בחוויית משתמש מוכוונת שיווק, שכנוע, הנעה פעולה, המרה ואופטימיזציה • היבטים טכנולוגיים ומתודולוגיות הנדסת תוכנה • שיפור מיומנויות אישיות בתחומי המכירה, השכנוע וההצגה.

 

מאפייניו היחודיים של מסלול ההסמכה

  • הקורס ארוך ומקיף, ומשלב תכנים וכלים הכרחיים למאפייני חוויית משתמש, הרבה מעבר לעקרונות יסוד בעיצוב ממשקים.
  • זהו אינו מסלול למתחילים. מחסום הכניסה למשתתפי המסלול מחייב רקע וניסיון מעשי בעולמות התוכן.
  • הדגש אינו על תיאוריה, אלא על התנסות מעשית באתגרי המקצוע.
  • שילוב משימות ועבודות לאורכו מעבר לשעות הלימוד.
  • בחינות והצגה אישית של התוצרים כתנאי לקבלת ההסמכה.
  • מדידה והערכה אישית במטרה לחזק את נקודות התורפה בקרב כל משתתף.
  • מחויבות להכשרת בוגרים שיוכלו לעסוק באופן מעשי באפיון חווית המשתמש.

 

מוביל המסלול

המרצה הראשי ומפתח תוכנית הלימודים, בשיתוף עם ג'ון ברייס הדרכה, מנכ"ל UXVision ומומחה באפיון חוויית המשתמש. פלורנטין שכתב את 'חוויית המשתמש -  כשמשתמשים פוגשים מוצרים', הספר הראשון בישראל בתחום זה, נחשב כיום לאחד מאנשי המקצוע המובילים והמוערכים בארץ בתחום. לאחר שהוביל את אפיון חוויית המשתמש של מוצרים שזכו בפרסים עולמיים וסייע בשיפור רווחיותם, פלורנטין מגיש לכם מסלול הכשרה שיאפשר גם לכם להצטרף לתחום מבוקש ולהפוך למומחים של ממש.

 

השמת בוגרי המסלול בשוק העבודה

המסלול מלווה על ידי חברת SeeV המתמחה המובילה את שוק ההשמה הטכנולוגית בישראל. כל משתתף המעוניין להשתלב בשוק העבודה, יעבור עם תום ההכשרה הליך הכנה שיכלול מספר שלבים:
פגישה אישית עם בעלת החברה • יעוץ וליווי בהכנת תיק עבודות • ליווי והכנה לראיונות עבודה • גיבוש מסמך הערכה אישי המשקף את יכולות המשתתף • סיוע אישי וממשי במציאת עבודה בתחום.

 

בונוסים נוספים

משתתפי הקורס יקבלו את הספר 'חוויית המשתמש' • גישה לספריית חומרי עזר עצומה הכוללת תבניות, מדריכים וקיצורי דרך אחרים הישר משולחנו של מאפיין חוויית משתמש • חברות ונוכחות באתר ידע בלעדי לתלמידי ובוגרי המסלול, המכיל קישורים ועזרי לימוד.
 

משך,מבנה, קהל יעד, זכאות לתעודת סיום

משך ההמסלול

130 שעות לימוד על פני כ-4 חודשים • 26 מפגשי ערב

הלימודים אינם מתקיימים בחגים ומועדים. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים.

 

מבנה המסלול

  • 100 שעות עבודה נוספות על פרויקטים
  • הכשרה מקיפה בכל התחומים הנדרשים על ידי טובי המרצים
  • תרגול רב והתנסות מעשית
  • בחינת הסמכה
  • סיוע בבניית תיק עבודות
  • ליווי וסיוע למשתתפי המסלול באיוש המשרות החמות בתעשייה

 

קהל יעד

אנשי מקצוע בתחומי האינטרנט ומערכות המידע, שמעוניינים להשתלב באופן מעשי במקצוע של מאפייני חוויית משתמש.

בעלי רקע מעשי קודם של מספר שנים באחד או יותר מבין התחומים הבאים:
יזמות הי-טק, שיווק, ניהול מוצר, ניתוח מערכות, פיתוח מערכות מידע/אתרים ומוצרים, עיצוב גרפי לאינטרנט/למוצרים, עיצוב מוצר או הנדסת אנוש.

המועמדים ידרשו למלא שאלון ולעבור ראיון התאמה אישי.


זכאות לתעודת הסמכה

הזכאות תלויה בתנאים הבאים:

  • נוכחות ב-80% מהמפגשים לכל הפחות
  • הגשת מטלות הבית
  • הגשת פרויקט אמצע ופרויקט סיום
  • השתתפות פעילה בהצגת הפרויקטים
  • מעבר בחינת סיום בציון עובר (70+)

 

משתתפי המסלול שיעמדו בדרישות ובמטלות יוכרו כמוסמכים ויקבלו תעודת הסמכה מטעם חברות ג'ון ברייס הדרכה, UXVision ו- CreaTech ומספר מוסמך אישי (למען הסר ספק, הנהלת המסלול אינה מתחייבת להסמיך את כלל המשתתפים).

נושאים

התוכנית להלן מציגה את מרכיבי תוכנית הלימודים העיקריים. סדר התכנים עשוי להשתנות. לטובת ההזדמנות לעסוק באתגרים ממשיים מעולמם של משתתפי המסלול, אנו שומרים רמה מסוימת של גמישות בתכני המפגשים ומועדיהם.

  

פירוט נושאי לימוד

מפגש פתיחה

היכרות המשתתפים, תוכנית המסלול, הגדרת המקצוע ומבוא לחוויית משתמש,
מהות המקצוע

הגדרת יעדים ואסטרטגיית UX, תהליך העבודה
אתה לא המשתמש, אסטרטגיית UX, תהליך העבודה, הגורמים המעורבים

ניתוח קהל יעד
עקרונות וכלים במחקר משתמשים, ניתוח קהל יעד באמצעות פרסונות, דוגמאות, מודל הקוביה, הצלבה בין יכולות המוצר הנדרשות וקהל היעד

ניתוח תסריטי שימוש
ניתוח טקסטואלי, תרשימי זרימה, Use cases, Scenarios, מפות מוטיבציה ו-Journey Maps, גזירת תסריטי השימוש לרשימת מסכים, לעץ מסכים ומשם לתבניות מסכים מקובלות

5

יסודות חוויית המשתמש – סדנת סקצ'ינג וקונספט
שיעור ציור, מבוא לסקצ'ינג ושימוש בסטוריבורד, סדנת קונספט

6

יסודות חוויית המשתמש – מבנה המסך
מה העקרונות למבנה מסך נכון? כיצד מתכננים מסך מנצח שלב-אחר-שלב?

7

כלי אפיון חוויית משתמש, עקרונות בעיצוב Wireframes
עבודה עם כלי אפיון, Power point, Invision, מהם יסודות האסתטיקה ואיך ניישם אותם כדי לייצר Wireframesאיכותיים ומעוצבים?

8

מודלים בניווט – מדרישות ותסריטים לתכנון המסך
פידבק Mockups, עץ המסכים, בחירת מודל ניווט, תבניות, מאחורי הקלעים של מוצר

9

מבוא לקוגניציה והנדסת אנוש, יסודות הממשק
כיצד אנחנו מתנהגים ופועלים? מהי נגישות ואיך נטפל בה? כיצד משיגים פשטות, מקצרים עקומת למידה ומתאימים את המוצר לציפיות המשתמש?

10

השיחה עם המשתמש ומיקרו UI

מאפייני השיחה עם המשתמש, שימוש נכון בפקדים, תכנון נכון של טפסים

11

יסודות בעיצוב גרפי והמפגש בין אפיון ועיצוב
המפגש בין אפיון ועיצוב. גבולות הגזרה, תהליך עבודה נכון בין מאפיין ומעצב

12

מפגש אמצע

פידבקים לפרויקטים + פתרון בית ספר, איך בונים פורטפוליו? השראה ומשובי אמצע

13

כלי אפיון - Axure– מפגש 1

14

כלי אפיון - Axure– מפגש 2

פרק השיווק

15

הצד השיווקי של חוויית המשתמש
שינוי התנהגות והנעה לפעולה, תכנוןדפי בית ודפי נחיתה מניעים לפעולה

16

מדידת ביצועים, Analyticsו-A/B testing
כיצד נלמד מה עובד ומה לא ואיך מנהלים תהליך שיפור למוצר קיים

פרק המובייל

17

אסטרטגיית מובייל
יסודות התכנון לסביבת המובייל, מה זה Cross Platformואיך מתכננים Eco-System

18

עקרונות היסוד באפיון לסמארטפון
מאפייני הפלטפורמות הניידות, סוגי פתרונות, Case studies

19

אפיון לפלטפורמות המובייל השונות
יסודות הניווט והמסך ב-IPhone, Androidו-WinPhone. תכנון ומעבר בין פלטפורמות

20

מגמות, אפיון רספונסיבי, טאבלט

פתרון בצפר מובייל, אפיון רספונסיבי, דגשים לטאבלט

נושאים משלימים

21

הכנה למצגות סיום + מיומנויות שכנוע ומכירה
חלק א' – איך מתכננים ומבצעים מצגת מנצחת? הכנה למצגות הסיום
חלק ב' – איך משכנעים ומניעים לפעולה, איך לשכנע את הבוס ולהזיז תהליכים בארגון

22

טכנולוגיה והנדסת תוכנה למאפיינים
חלק א' –
מבוא להנדסת תוכנה – תהליכי העבודה, מבנים ארגוניים, מקומה של חוויית המשתמש, Agileו-Lean Startupו-UX

חלק ב' - השאלות הטכנולוגיות שצריכות להעסיק את מאפיין חוויית המשתמש, סקירה טכנולוגית ומגמות – Client/Server, Web, ענן, מובייל, Ajax, HTML5, ועוד...

23

יסודות בבדיקות שמישות – עקרונות וביצוע
טכניקות בדיקות שמישות לשלבי התכנון השונים ואיך מתכננים בדיקות שמישות ומנהלים Sessionים של בדיקות מסוגים שונים

סיום

24

מצגות סיכום – חלק א'
הצגת פרויקטי המסלול

25

מצגות סיכום – חלק ב'
הצגת פרויקטי המסלול

26

להיות מקצוען
דגשים איך להפוך להיות Rock star, איך עובדים מול לקוח, מה התהליך מכאן ואילך, מסיבת סיום ושבירת דיסטנס, היכרות עם UXVTODAY, UXVTEAM

בתקשורת

טל פלורנטין, המוביל את מסלול ההסמכה הישראלי למאפייני חווית משתמש בג'ון ברייס הדרכה ומבכירי תחום חוויית המשתמש בישראל, זכה בפרס ה- UX Awards – הפרס המשמעותי ביותר בתחום חוויית המשתמש בעולם.

 

אתר מזבלה - אתר מה וזה ומומחה חוויית המשתמש טל פלורנטין זכו בפרס בחירת הקהל בתחרות ה-UXAwards

אתר סקופר - ישראלי זכה בפרס בחירת הקהל בתחרות חוויית המשתמש הבינלאומית בסן פרנסיסקו

תגיות