קורס Technical HelpDesk Support Expert - מומחה תמיכה טכנית בסביבה ארגונית - סניף ירושלים

מק"ט: #56324 | משך קורס: 380 שעות אק'

קורס מומחה תמיכה טכנית בסביבה ארגונית התפתח כתוצאה מדרישת השוק למומחי תמיכה המכירים טווח רחב של חומרה, מערכות הפעלה, אפליקציות ארגוניות ושרותי ענן. אנשי תמיכה צריכים להיות מסוגלים לפתור תקלות בשטח בצורה עצמאית ולתת מענה לחברות רבות, מקטנות עד גדולות, מבוססות על תחנות עבודה מסוג PC ומערכות הפעלה של מיקרוסופט.
לתאריכי פתיחה ולסילבוס בסניף תל אביב הקלק כאן >
 

לפרטים נוספים, מלא את פרטיך או התקשר 03-7100779
*שדות חובה
PDF version

מבוא, יתרונות ומטרות

מבוא

שוק המחשבים הינו שוק דינמי מאוד – חומרה מתפתחת במהירות, מערכות הפעלה מתעדכנות כל שנה-שנתיים, שרותי ענן מתפתחים בקצב מהיר, וכך חשוב שמומחה התמיכה יבין את העקרונות המנחים על מנת שיוכל להתמודד בהצלחה עם נושא החומרה, מערכות ההפעלה, רשתות תקשורת, ניהול משתמשים ושרותי ענן. בהתאם לכך, גם הקורס מתעדכן באופן תדיר על מנת לענות על דרישות השוק המשתנות.


בקורס זה הושם דגש מיוחד על הכרת החומרה, מערכות ההפעלה האופייניות לשטח ויישום של התקנה וקונפיגורציות רשת ושרותי ענן.


בקורס קיים תרגול (Hands-On) כדי להקנות מיומנות טובה במהלך שלבי הלימוד השונים. מעבדות מיוחדות נבנו לצורך תרגול התמודדות עם תקלות אמיתיות.


הקורס שם דגש על איתור תקלות בצד החומרה והן מתפקוד לקוי של מערכת ההפעלה, מציאת פתרון מהיר, התמודדות עם הגדרות מורכבות ברמת המשתמש. כמו כן, התלמידים יילמדו שיטות לאיתור ופתרון תקלות נפוצות ויקבלו כלים להתמודד עם כמעט כל סוג של בעיה במהלך העבודה השוטפת.


הקורס מכין את בוגריו להתמודד עם עבודה בסביבה מגוונת, הכוללת את מערכות ההפעלה העדכניות ביותר:
 

  • Windows 8.1 ו- Windows 10 - נלמד לעומק את רזי מערכות ההפעלה החדשות של מיקרוסופט, אופן ניהולן ופתרון תקלות נפוצות.
  • Office 2013 - נבין כיצד לנהל את האפליקציה ונלמד על שרותי הענן החדשים של מיקרוסופט Office 365.
  • Windows Server 2012 - נלמד את מערכת השרת המובילה ונבצע פעולות Help Desk בסביבת השרת, נלמד את סביבת ה-Domain  

ב

יתרונות המסלול

  • הקורס שם דגש מעמיק על הצד המעשי של הלימוד ומלווה בפרויקטים מעשיים במהלכם יתנסו הלומדים ביישום הידע שרכשו בסביבת אמת.
  • במסלול זה יתורגלו התלמידים בעבודה בסביבה וירטואלית ועבודה בסביבת ענן. בסיום הקורס יבצעו התלמידים פרויקט רחב אשר יכלול את כל נושאי הקורס.
  • הקורס מקנה ידע יישומי בנושאי רשתות ומשמש מבוא מצוין עבור המעוניינים להתקדם בתחום ואינם בעלי רקע קודם.

 

מטרות המסלול

  • הכשרת תלמידים ללא רקע והפיכתם לאנשי HelpDesk
  • הסבה מקצועית לעולם המחשבים
  • הבנה והיכרות מקצועית עם עולמות החומרה, מערכות ההפעלה ורשתות

 

תכנית זו נלמדת בסניף חיפה. לקורס טכנאי PC ורשתות בחיפה >

ק. יעד, תנאי קדם, דרישות וזכאות

קהל יעד

משתמשי קצה בעלי חוש טכני והיכרות בסיסית עם מערכת ההפעלה, המעוניינים להעשיר את הידע שלהם ולהיכנס לעולם המיחשוב

 

תנאי קדם

  • ראיון אישי/ ייעוץ להכוונה מקצועית
  • מעבר בחינת בגרות באנגלית ומתמטיקה ברמה של 3 יח"ל או מעבר בחינה חלופית
  • בוגרי 12 ש"ל

 

דרישות מהסטודנט

  • השתתפות בשיעורי תרגול כיתתיים
  • השתתפות ועמידה בבחינות פנימיות של המסלול כולל מבחן סיום
  • הגשת כל המטלות הניתנות ע"י המדריך
  • לתרגל ולחזור על חומר הלימוד בבית באמצעות מחשב אישי 

 

זכאות לתעודת סיום

על מנת להיות זכאי לקבלת תעודות גמר של הקורסים ושל המסלול יש לעמוד בדרישות הבאות:

  • נוכחות ב- 85% מן המפגשים לפחות
  • נוכחות ב-85% משיעורי תרגול לפחות
  • השתתפות ועמידה בבחינות פנימיות ופרויקט של המסלול
  • הגשה ומעבר של פרויקט הגמר

המשתתפים שיעמדו בדרישות המפורטות, יהיו זכאים לתעודת גמר מטעם משרד הכלכלה עבור קורס "תמיכה טכנית בסביבה אירגונית Help Desk " בהיקף של 250 שעות.

תארים

הצלחה בשתי בחינות ההסמכה תזכה אותך בתואר (Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA - בהתאם להחלטת Microsoft ונתון לשינויים ע"י חברת Microsoft.
בחינות אלו הנערכות ON-LINE מול מרכז הבחינות של Microsoft באנגליה, כוללות שאלות עם מבחר תשובות קבוע מראש (מבחן אמריקאי). מועדי הבחינות יקבעו על ידי תלמיד ואין להם קשר למהלך המסלול ולשאר משתתפים. מומלץ לעבור את הבחינות בסיומו של המסלול או בכל זמן אחר לפי בחירתך ובהתאם לתקופת הזכאות שהוגדרה למסלול זה.
לקבלת התואר יש לעמוד בהצלחה בבחינות הסמכה רשמיות של Microsoft: 70-697-1 + 70-697-2.

** עלות הבחינות אינה כלולה במחיר הקורס

 

** על מנת לגשת לבחינות הסמכה חברת Microsoft ממליצה:

  • להשתתף בכל הקורסים של מסלול הכשרה.
  • לרכוש ניסיון מעשי עם המוצר של שנה לפחות.
  • חברת Microsoft משנה מעת לעת המלצותיה לניסיון מעשי. לקבלת מידע עדכני יש לבקר בעמודי הבחינות באתר של Microsoft.
  • לעיין במקורות מידע נוספים שיכולים לעזור להשלים את הידע הדרוש.

משך

  • סה"כ 380 שעות לימוד (310 שעות לימוד פרונטלי + 70 שעות עבודה עצמאית)
  • לימודי ערב מ- 18:00 – 22:00 (בימי שישי הלימודים בין 9:00 ל- 13:00) שני מפגשים שבועיים 
  • לימודי בוקר 09:00-16:30 שלושה מפגשים שבועיים
  • במידה ובימי הלימוד אשר נקבעו מראש, יחולו חגים ומועדים, הלימודים יתבטלו. לוח חופשות עדכני יחולק לסטודנטים טרם החופשה 

נושאים

מודול

פירוט המודול

שעות 

מונחי יסוד והכרת
עולם 
המחשוב

  • מונחי יסוד בעולם המחשוב
  • מנועי חיפוש באינטרנט
  • הכרה בסיסית עם חלקי המחשב
  • סקירת חומרות הקיימות בשוק
  • מבנה חומרת המחשב/שרת
  • עדכון וניהול BIOS
  • זיכרון – ROM / RAM / Virtual / Cache / סקירת סוגים ואפיונים / תקלות Setup נפוצות
  • מעבד - מונחים בסיסיים / סקירת מעבדים / איתור תקלות במעבדים
  • כוננים - ממשקי כוננים (IDE, SCSI, SATA)/אופן התקנת כוננים/מבנה הדיסק הקשיח/התקנה/זיהוי/בדיקה של דיסק קשיח/חלוקה למחיצות/מערכות קבצים (FAT, FAT32, NTFS) /כוננים אופטיים ואחרים, RAID Levels

32

מבוא לרשתות תקשורת ווירטואליזציה

  • טופולוגיות רשת
  • ציוד תקשורת
  • פרוטוקול TCP/IP
  • מודול כתובות IPv4
  • הגדרות מחשב לעבודה ברשת
  • רשתות אלחוטיות והגדרתן
  • איתור תקלות ופתרונן
  • מבוא לווירטואליזציה
  • הכרה עם סביבת הווירטואליזציה לעולם תחנות העבודה של חברת מיקרוסופט
  • הכרה עם סביבת הווירטואליזציה לעולם תחנות העבודה של חברת Microsoft
  • ניהול הסביבה הווירטואלית

24

הגדרה והתקנה של
Windows 10

  • סקירת הגרסאות השונות והשינויים
  • התקנה Windows 10
  • הגדרה של Windows 10
  • הגדרה של Networking
  • ניהול אחסון
  • ניהול קבצים ומדפסות
  • ניהול אפליקציות
  • הגנת מידע ורשת
  • תחזוקת המערכת
  • ניהול תקלות ראשוני והתאוששות
  • ניהול שולחנות עבודה והתקנים
  • הפצה Windows 10לעולם הארגוני
  • ניהול פרופיל משתמש
  • ניהול זהויות  

40

תמיכה ופתרון תקלות
ב- Windows 10

  • ניהול שולחנות עבודה ואפליקציות בעזרת Group Policy
  • ניהול גישה למשאבים עבור התקנים מבוססי Windows
  • ניהול גישה מרחוק.
  • ניהול והתקנה של Hyper-V
  • ניהול התקנים בעזרת Intune
  • פתרון בעיות אתחול
  • פתרון בעיות חומרה ודרייברים
  • פתרון בעיות התחברות מרחוק
  • פתרון בעיות רשת
  • פתרון בעיות Group Policy
  • פתרון הגדרות משתמש
  • פתרון בעיות גישה למשאבים
  • שיחזור מידע ומערכת הפעלה

40

תמיכה ותחזוקה של Windows 8.1 

  • סקירת שינויים בין מערכת ההפעלה Windows 8.1 ו- Windows 10

8

ניהול שרת
Windows 2012R2
  • הכרת סוגי השרתים
  • תפקידים ראשים ותכונות (Roles and Features)
  • היכרות Server Manager
  • היכרות עם Active Directory
  • ניהול OU
  • ניהול משתמשים וקבוצות עבודה
  • ניהול שרתי מדפסות

24

תמיכה וניהול
 Office 2013

  • התקנת המערכת וספריית ההתקנה
  • הגדרות המערכת
  • עבודה ב- Safe mode
  • עבודה עם קבצי Template
  • הגדרות Registry
  • הגדרות Outlook
  • איתור תקלות ופתרונן

16

שירותי ענן Office 365

  • מבוא לשירותי ענן
  • הכרת הפתרון
  • ניהול משתמשים וקבוצות עבודה
  • ניהול סביבת עבודה

16

תמיכה ופתרון תקלות בהתחברות מרחוק לארגון

  • השתלטות, התקנות מרחוק, תמיכה במשתמשים, שיטות הדרכה והטמעה,
    ניהול שיחה. הדמיית שיחה

32

פרויקט סיום כולל
מבחן מעשי

  • התקנה ותמיכה של משתמשים, כולל הכנת מצגת הדרכה

24

הכנה לבחינות מעשיות

 

8

מובייל
  • תוכנה כולל פריצות מובייל
  • חומרה מעבדת פירוק מובייל
  • חומרה מעבדת הרכבה מובייל
  • טאבלטים מובייל
48
תגיות