page up
envelopeלהשארת פרטים

יש מקצועות אשר רק על פי השם שלהם, עם או בלי תרגום בעברית, ניתן ללמוד עליהם לא מעט. HelpDesk לא עונה על ההגדרה הזו. גם אם מנתחים את המקצוע למילים המרכיבות אותו, לא מבינים בדיוק מהי העזרה הנדרשת ובאיזה סוג של דסק (שולחן?) מדובר.

HelpDesk ותמיכה טכנית בארגונים - מה זה אומר?

HelpDesk ותמיכה טכנית בארגונים - מה זה אומר?

אחד הפירושים המקובלים של המקצוע הוא "מנהל מרכז תמיכת משתמשים", אבל גם השם הזה לא אומר יותר מדי דברים מבחינה מעשית. אפילו כשמכירים קצת את השוק ויודעים שהמונח משתייך לתחום ההי-טק, לא ממש יכולים להבין מה מבצע איש ההלפ דסק ביום יום.

מכיוון שמדובר באחד המקצועות המבוקשים כיום בתחום ההי-טק, וכזה שמהווה גם דלת כניסה מצוינת לתחום, חשוב להכיר אותו באופן מלא. זוהי בדיוק מטרת המאמר הנוכחי.

קווים לדמותו של איש ההלפ דסק

איש HelpDesk, ברמה הכללית, הוא איש מחשבים בארגון אשר חולש על המערכות השונות שלו: אלו יכולים להיות מחשבים אבל גם שרתים, רשתות אינטרנט, אפליקציות או כלים ממוחשבים אחרים. הוא למעשה אחראי על התחזוקה השוטפת שלהן ובעיקר על מתן סיוע ופתרון תקלות תוך ארגוניות במידת הצורך – לכן הוא נכס לחברות, שיודעות כי יהיה להן קשה עד בלתי אפשרי להתנהל היטב ללא הסיוע שלו. איש ההלפ דסק מכיר את התוכנות ומערכות ההפעלה כמו את כף ידו, ולכן הוא מבוקש בכל ארגון שכזה. ומה יכול להעניק תחושת סיפוק גבוהה יותר מאשר לדעת שלא מעט אנשים תלויים בכך ואפילו "יתחננו" אליך על מנת שתסייע להם?

דפוס הסיוע של איש ההלפ דסק משתנה בהתאם לארגון בו הוא מועסק ולכלים שעומדים לרשותיו. זהו לא בהכרח אדם המתזז בין מחשבי העסק השונים, אלא כזה שהסיוע שהוא מעניק עשוי בהחלט להינתן מרחוק. בארגונים גדולים ומסודרים נעשה שימוש בתוכנה מרכזית אשר אליה מנותבות הקריאות, כך שחלק מהסיוע שהוא מעניק הוא בצורה טלפונית או באמצעות התחברות מרחוק למחשבי העובד. עם זאת, מצבים בהם נדרש פתרון פיזי הם בהחלט בגדר אפשרות. מה שחשוב תמיד הוא כיצד ניתן לפתור את הבעיה בצורה ראויה ובמהירות האפשרית. הכל תלוי בסוג הבעיה ובתשתית המחשבים של הארגון.

חלק אחר בעבודתם של אנשי ה-HelpDesk הוא בקרה על דפוס התקלות בארגון, בקרה שנעשית בשיתוף עם מנהלי הארגון. המטרה כאן היא לזהות תקלות שונות שחוזרות אצל משתמשים שונים, ובכך עלולות להעיד על כך שדבר מה הנוגע למערכות הממוחשבות באותו ארגון דורש טיפול מיידי.

היתרונות המרכזיים: ביקוש גבוה ואפשרויות קידום

בהתחשב בכתוב מעלה, לא יהיה זה מפתיע לטעון שהביקוש לאנשי הלפ דסק הוא גבוה מאד בשלל ארגונים ועסקים, בלי קשר לתחום הפעילות שלהם. אלו הן חדשות מצוינות עבור מי ששוקל ללמוד את המקצוע, שיודע שעם תום הלימודים (או אפילו במהלכם) ייפתחו עבורו לא מעט דלתות במישור התעסוקתי. לא על כל מקצוע אפשר לומר את זה, אפילו לא בתחום ההי-טק.

מי שמעוניין להיכנס לתחום ההי-טק אבל חושש מתחרות גדולה ומסיכויי קבלה נמוכים בהיעדר ניסיון של שנים – וזה בהחלט המצב בלא מעט מקצועות כיום – יכול להיכנס לארגונים ולחברות דרך תפקיד ההלפ דסק ולהתקדם עם השנים לתפקידים אחרים. איוש תפקיד ההלפ דסק יכול להעניק את הניסיון הנדרש בתחום ההי-טק ובכך להתקבל למקצועות שבדרך אחרת הקבלה אליהם היא מורכבת עד בלתי אפשרית, מקצועות דוגמת אבטחת מידע, ניהול רשת, הנדסת תוכנה ועוד.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
Technical HelpDesk Support Expert - מומחה תמיכה טכנית בסביבה ארגונית

330 שעות אקדמאיות

קורס מומחה תמיכה טכנית בסביבה ארגונית התפתח כתוצאה מדרישת השוק למומחי תמיכה המכירים טווח רחב של חומרה, מערכות הפעלה, אפליקציות ארגוניות ושרותי ענן. אנשי תמיכה צריכים להיות מסוגלים לפתור תקלות בשטח בצורה עצמאית ולתת מענה לחברות רבות, מקטנות עד גדולות, מבוססות על תחנות עבודה מסוג PC ומערכות הפעלה של מיקרוסופט. שוק המחשבים הינו שוק דינמי מאוד – חומרה מתפתחת במהירות, מערכות הפעלה מתעדכנות כל שנה-שנתיים, שרותי ענן מתפתחים בקצב מהיר, וכך חשוב שמומחה התמיכה יבין את העקרונות המנחים על מנת שיוכל להתמודד בהצלחה עם נושא החומרה, מערכות ההפעלה, רשתות תקשורת, ניהול משתמשים ושרותי ענן. בהתאם לכך, גם הקורס מתעדכן באופן תדיר על מנת לענות על דרישות השוק המשתנות. בקורס זה הושם דגש מיוחד על הכרת החומרה, מערכות ההפעלה האופייניות לשטח ויישום של התקנה וקונפיגורציות רשת ושרותי ענן.

ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

סניף מועדף

אני מסכים/ה שג'ון ברייס הדרכה תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 700019285 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל infomail@johnbryce.co.il או לטלפון: 03-7100777.