page up
envelopeלהשארת פרטים

השפעת הטרנספורמציה הדיגיטלית על תפקיד מנהל מערכות המידע

הטרנספורמציה הדיגיטלית שינתה באופן דרמטי את הדרך בה ארגונים פועלים. ככל שהעולם נעשה יותר דיגיטלי, כך ארגונים המעוניינים להצליח בזירה העסקית התחרותית נדרשים לאמץ טכנולוגיות דיגיטליות ולהציג חדשנות.

השינוי הדיגיטלי השפיע על בעלי תפקידים רבים בארגון ובמיוחד על מנהל מערכות המידע ומנמ"רים נושאים במידה רבה בדיגיטציה של התהליכים העסקיים, האינטראקציה עם הלקוחות, ניהול המידע וניתוח הנתונים על מנת לחלץ תובנות מעניינות ורלבנטיות. ניתן להבחין במיקוד מחודש של תפקיד מנהל מערכות מידע, בכך שהוא מתמקד בבנייה ובשכלול פלטפורמות דיגיטליות ומודלים של פעילות דיגיטלית על מנת להביא את הארגון כמה צעדים קדימה.
הוא ממנף טכנולוגיות, משפר תהליכים והכל תוך חיבור בין אסטרטגיה עסקית לטכנולוגיה הדיגיטלית. כמובן שנדרש ממנהלים לשנות את ההתנהלות המסורתית ולהכניס אלמנטים של אוטומציה וכך לשפר את איכות השירות ואת איכות הנתונים.
במהלך לימודי מערכות מידע עולה הצורך בהתאמת התפקיד של מנהל מערכות מידע לניהול דיגיטלי המכונה
CDO. יש ארגונים שמפרידים בין שני התפקידים ויש המקצים סמכות של CDO ל-CIO. היום חשוב שמי שמתעתד לעבוד בתחום של ניהול מערכות מידע, יכיר את דרישות התפקיד ל-CDO האחראי על ניהול דיגיטלי בארגון כך שיוכל לשלב בין השניים או לבחור התמחות שיש לה ביקוש רב היום בקרב ארגונים מובילים בתעשיית ההייטק ובכלל.  


תפקיד ה-CDO בארגון


CDO (Chief Digital Officer) הוא תפקיד חדש יחסית בארגונים, תוצר של השפעת הטרנספורמציה הדיגיטלית. מדובר בתפקיד מפתח האחראי על הפיכת הארגון לדיגיטלי יותר המסייע לחברות לשמור על עדכניות בכל הנוגע למדיה החברתית, יישומים למובייל, מוצרים וירטואליים, ניהול ידע בעידן הדיגיטלי.
מי שמאייש תפקיד
CDO למעשה אחראי על החוויה הדיגיטלית והאסטרטגיה הדיגיטלית של הארגון. למשל, על פיתוח פלטפורמות דיגיטליות או התאמת האסטרטגיה העסקית לפלטפורמות הדיגיטליות. מדובר בכוח המניע של הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון ותחומי האחריות שלו כוללים, בין היתר, ניהול נכסים דיגיטליים, הטמעת תהליכי חדשנות, פיתוח מותגים דיגיטליים, מדידה ובדיקת החזר השקעה ROI לתהליכי שיווק ותהליכים עסקיים שונים בזירה הדיגיטלית. כמו כן, תפקיד זה הוא כמו סוכן שינוי ומתווך שמבצע שינויים דיגיטליים בחברה והוא גם זה שמבצע התאמה בין תהליכי שיווק ותהליכים עסקיים שונים לפלטפורמות הדיגיטליות במטרה לייצר ערך מוסף ולהגדיל רווחים. מנהלים אשר אימצו גם תכונות של CDO נדרשים בעיקר לגמישות מחשבתית, הסתגלות לשינויים המהירים בזירה הדיגיטלית והתמודדות עם מצבי לחץ ועומס.

 

הכלים והפלטפורמות איתם עובדים


מנהלי מערכות מידע המתמחים גם בניהול דיגיטלי משתמשים במגוון פלטפורמות לבניית וניהול אתרים, יישומי BI לניהול המידע והפקת תובנות על סמך מידע זה, שימוש בתוכנות ומערכות לניהול פרויקטים, מחשוב ענן, סטוריטלינג ועוד. בין הפלטפורמות המשפיעות על הדיגיטציה בארגון, ניתן לציין את TensorFlow ספריית קוד פתוח ללמידת מכונה, כלים לפיתוח צ'טבוטים אשר ינהלו אינטראקציה אוטומטית עם הלקוח ויקצרו תהליכים, Hootsuite לניהול מדיה חברתית ועוד. המנהל אחראי להטמעת מחשוב ענן, תמיכה מרחוק, שימוש ב- IoT, בינה מלאכותית. כיום ההתמקדות בלקוח היא גולת הכותרת ומנהל בתחום מחפש פתרונות ליצירת אינטראקציה מהירה ומניעה לפעולה עם הלקוחות וכן פלטפורמות לשיתוף והעברת ידע יעילות יותר בין נושאי תפקידים.
כיום קיימות תשתיות חסכוניות ויעילות יחסית לביצוע טרנספורמציה דיגיטליות בהתאמה אישית לפי הצרכים הייחודיים של כל ארגון.

 

ניהול האסטרטגיה הדיגיטלית של הארגון


במהלך הלימודים נוגעים רבות בכל הנוגע לאחד האתגרים הבולטים של מנהל מערכות מידע בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית – אסטרטגיה. כדי לפעול נכון ולהשיג תוצאות, חשוב שתהיה שיטה ודרך לביצוע המשימות. מנהל מערכות מידע מגבש אסטרטגיה דיגיטלית שהיא לעיתים נגזרת של האסטרטגיה העסקית הכללית של הארגון תוך שימת דגש על יעדים, דרכי פעולה, הקצאת משאבים, קביעת תקציב, אתגרים, תחרות ועל פי אסטרטגיה זו לתת משימות לאנשים הנכונים בארגון. בניגוד לאסטרטגיה מסורתית, אסטרטגיה דיגיטלית היא קצרת טווח כי מדובר בזירה דינאמית עתירת שינויים וחידושים טכנולוגיים ומכאן החשיבות הרבה של ביצוע אופטימיזציה ושינויים לפי התוצאות והחידושים בענף. המטרה היא לאמץ יוזמות דיגיטליות ולבחון כיצד אלה מקדמות את הארגון הן ברמת התודעה, מכירות, הגעה ליעדים, חיזוק הקשר עם הלקוח, שיפור חוויית המשתמש וכדומה. כאשר יש אסטרטגיה דיגיטלית ברורה אפשר להוביל שינויים משמעותיים בין בעלי תפקידים רבים בארגון. בארגונים רבים אין הלימה בין הטכנולוגיה המתפתחת לתהליכים עסקיים ומנהל מערכות מידע הפועל באוריינטציה דיגיטלית הוא זה שיודע לשלב בין השניים באסטרטגיה הדיגיטלית ולהוציא את החזון אל הפועל כך שיתאים מחד, לצרכים העסקיים של החברה ומאידך, יהיה להם פתרון טכנולוגי שקל ליישם בשטח.

 

כפי שנלמד במהלך קורס ניתוח מערכות, מנהל מערכות מידע בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית נדרש להגיב בדיוק, בזריזות תוך התאמה לצרכים המשתנים במהירות ותוך שימוש בתשתיות מתוחכמות ומהירות לאיסוף וניתוח נתונים. אל תישארו מאחור – למדו כיצד לעבוד בענף ה-IT בעידן הדיגיטלי עם כל הכישורים הנדרשים ולהוביל את הארגון לצמיחה.

קורסים בתחום שיכולים לעניין אותך

icon
ניהול מערכות מידע CIO

132 שעות אקדמאיות

קורס המנמ"רים הייחודי של ג'ון ברייס הדרכה בשיתוף המי"ל, המרכז הישראלי לניהול, מזמינים אותך להצטרף למחזור נוסף היוצא לדרך. מסלול זה בנוי בצורה שתספק ...
ספרו לי עוד
ספרו לי עוד

נשמח לייעץ, ללוות ולענות על כל השאלות

סניף מועדף

אני מסכים/ה שג'ון ברייס הדרכה תשתמש במידע למטרות שיווק, דיוור ישיר ומשלוח פרסומות באמצעי הקשר שמסרתי, ותכלול אותו במאגר המידע של החברה, והכל בכפוף למדיניות הפרטיות של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת מטריקס הזמינה כאן.

המידע שייאסף יישמר במאגר מידע מס' 700019285 הרשום בפנקס מאגרי המידע. להסרה בעתיד פנה/י לדוא"ל infomail@johnbryce.co.il או לטלפון: 03-7100777.