יום בחיי מקדם אתרים

תוכן עניינים

מקדם אתרים מקצועי מנהל את הזמן שלו כמו מקצוען כדי שהוא יוכל לטפל בכמה שיותר פרויקטים ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. יש משימות שחוזרות על עצמן מדי יום, חודש או רבעון ויש משימות שמבצעים רק בתחילת הפרויקט מחקר מילות מפתח.
בכל אופן, כדאי שתכירו מה מצופה מכם ואיך תוכלו למקסם את העבודה וליהנות מכל רגע.

אז איך נראה יום בחיי מקדם אתרים? הצצה אל מאחורי הקלעים.

בוקר טוב עולם – המיקום קובע

המשימה הראשונה בבוקר של מומחה קידום אתרים היא בדיקת דירוגים. עוד לפני שהוא פתח את תיבת המייל, לפני שהוא נכנס לפייסבוק ולאינסטגרם לראות מה חדש בממלכה – הוא נכנס ל   – SERPs ול- Search console  ובודק מה מצב המיקומים ואילו שגיאות עלו בחיפושים.
שינוי במיקום לרעה הוא סיבה לדאגה בעוד עלייה היא מקפצה לשמחה. בכל מקרה, משיקים את היום בכניסה לשירות הניתוח המנצח
google analytics על מנת לבדוק אחוזי נטישה, מי נכנס ולכמה זמן, אילו דפים מככבים ומאילו בורחים. תעבורה, המרות וכדומה.
כלי הניטור והניתוח קריטי לפעולת מקדם האתרים על מנת להבין טוב יותר מה הסטטוס של כל לקוח בדירוג כדי לקבל סטטוס ולתכנן תכנית עבודה יומית ולהמשך – במי לטפל ובמה ולפי איזה סדר עדיפויות לפעול.
אחרי בדיקת הביטויים ניגשים לניתוח ואז מגבשים אסטרטגיה ותכנית פעולה. מצד אחד, חשוב להיות עקביים ולזכור שלוקח זמן עד שמשיגים יציבות ומצד שני, ערים לשינויים, גמישים ויצירתיים כדי להציע פתרונות יעילים.
גם מעקב אחר מתחרים הוא מהלך חשוב על בסיס יומיומי, כדי להבין מה הם עושים (המתחרים של הלקוח וכן גם קולגות שלכם).

ספקים, לקוחות ומה שביניהם

אי אפשר להעביר יום בחיי מקדם אתרים בלי לתקשר עם העולם. אפילו אם אתם זאבים בודדים שאוהבים לדבר עם מסכים, אין תחליף לקשר אנושי והוא נדרש בניהול פרויקטים, לקוחות וספקים כמו כותבי תוכן, מעצבים וכל מי שקשור לפרויקט או לתיק לקוח.
אז יחד עם הקפה/תה/שוקו כדאי שתפתחו את תיבת המייל ותתחילו לתפעל – להגיב למילים, לשלוח משימות, תמונת מצב, דוחות, מעקב אחר ביצוע משימות, להבין איפה אתם עומדים ולהקצות מטלות למי שצריך כדי שהכל יהיה מסונכרן והפרויקט יתניע.
מומלץ להשתמש במערכות לניהול פרויקטים, סקייפ או כל כלי שיעזור לכם לשמור על סדר וארגון ולתקשר ביעילות המרבית, בסגנון שלכם. חשוב לפנות גם זמן לפגישות עם לקוחות, ישיבות וירטואליות או פרונטאליות כי יש דברים שאפשר לקדם רק בכוחות משותפים. כמו כן ייזום של פגישות הכרות, נטוורקינג, פרזנטציות והסכמי עבודה עם לקוחות חדשים.
חשוב להתייחס בעבודה עם ספקים ולקוחות גם להיבטים שונים בשיווק הדיגיטלי שמשפיעים על נראות האתר והקידום שלו, בין אם מדובר בחוויית משתמש, באנרים, מסרים מכירתיים, שיווק בפייסבוק ובכל מני ערוצים ופלטפורמות ולבדוק איך כל אלה יכולים ביחד לקדם את האתר בגוגל ובכלל.

נפלאות האופטימיזציה

אופטימיזציה היא חלק משמעותי בחיים של כל מי שסיים קורס קידום אתרים ועובד בתחום. בין אם אופטימיזציה של מבנה, תוכן, תגיות מטא, קישורים פנימיים, טעינת דפים. יש לבדוק שהכל עובד נכון מהבחינה הטכנולוגית ולהפיק המלצות כדי לשדרג את הפעילות וכתוצאה מכך גם את העלייה בדירוגים. בתהליך האופטימיזציה מתייחסים כמובן גם לקידום במובייל שהפך לחלק ארי במלאכת הקידום. משימה נוספת חשובה היא בניית פרופיל קישורים ומעקב אחר קישורים חיצוניים ופנימיים. גם כל העיסוק בתוכן תופס חלק חשוב, כשיש צורך ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים בכל הנוגע לחילופי תכנים והפעלת כותבי תוכן, בדיקת שכפול תוכן ובקשה לשכתובים. זכרו שתמיד יש מה לשפר ודרכים מצוינות לעשות זאת בצורה מקיפה ויעילה.

עדכניות היא מילת המפתח

ביום יום קל לשכוח ממה שקורה בחוץ כשיש הרבה עבודה, אבל מומחה SEO חייב להיות בעניינים. מנוע החיפוש של גוגל אוהב שינויים, האלגוריתם מתחדש ולכן – חשוב לדעת תמיד מה קורה ואיך להגיב בהתאם. כדאי להקצות שעה קלה לעדכונים בבלוגים מובילים, חדשות מהתעשייה, עדכונים פנימיים של גוגל ומומחים בתחום וכמובן ליישם את מה שרלבנטי לפעילות השוטפת. תוכלו להצטרף לקבוצות למידה, להגיע לסדנאות וגם לתעד את הפעילות שלכם. אל תשכחו להשקיע גם במיתוג עצמי – בלוג, דף פייסבוק, פרופיל לינקדאין מנצח כדי שתוכלו תמיד לעלות בהקשר של קידום אתרים.

כל אחד יכול לבחור לעצמו שיטת עבודה אחרת וכן להחליט מה עושים היום. יש מי שהימים שלהם דומים זה לזה ואחרים מקצים כל יום בשבוע למיקוד באתר אחר של לקוח או ברובד כלשהו בפרויקטים. זה היופי בקידום אתרים – אתם בוחרים איך לעבוד!

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.