עדכון BERT – מה הוא אומר?

במסגרת קורס קידום אתרים נלמדים כל הכלים לקידום אתרים בגוגל ופלטפורמות שיווק מובילות ובין היתר, העדכונים והחידושים בתחום כמו  BERTשנחשב לשינוי הגדול ביותר מאז RankBrain.

אז מה הוא האלגוריתם החדש להבנת שפה וכיצד הוא ישפיע על עולם ה-SEO?

מערכת תשובות מתקדמת לשאילתות חיפוש

נתחיל בראשי התיבות של BERT – Transformers Bidirectional Encoder Representations from והוא נועד לבצע ניתוח של שפה טבעית (NLP), מודל שנועד לבצע סיווג וניתוח סמנטי.
חיפוש עוסק בשפה והאתגר הגדול של
האלגוריתםהוא להבין ולפרש את השפה במיוחד בשאילתות מורכבות או כאלה שיש להן מספר משמעויות.
כרגע
BERT פועל רק על שאילתות חיפוש בשפה האנגלית, אך עתיד להתרחב לשפות אחרות. המטרה היא לעזור למחשב להבין שפה טוב יותר ובעיקר בביטוי זנב ארוך. למשל, בבלוג שלהם נתנו גוגל דוגמא של נוסע מברזיל שזקוק לויזה אל ארה"ב כאשר המילה "אל" ארה"ב היא מהותית לתוצאות החיפוש.
אם בעבר התוצאות היו מתייחסות לאזרחי ארה"ב שנוסעים לברזיל, הרי שעם
BERT  אמור האלגוריתם להבין את ההקשר ולספק תוצאות הרבה יותר רלבנטיות למשתמש.

הצגה מהירה של מידע רלבנטי

האלגוריתם BERT לא נועד להחליף את RankBrain, כיוון שהשני מתייחס לבינה מלאכותית ונועד לבחון את השאילתות ואת התוכן של דפי אינדקס בגוגל. BERT מתווסף למערך ההבנה הכולל, כאשר גוגל תשתמש בכל אחד מהאלגוריתמים להבנת השאלה בדרך הטובה ביותר.
למשל, הצגת נתונים על אף שהיתה שגיאה באיות בכתיבת השאילתה וכנ"ל בכל הנוגע למילות קישור שהטעו בעבר את מנוע החיפוש ולא בהכרח הציגו תוצאות רלבנטיות.
האלגוריתם החדש אמור לעמוד על משמעות החיפוש ולשפר את תוצאות החיפוש. פירוש הדבר הוא שגוגל ידע להציג תוצאות טובות יותר כך שהמשתמשים אמורים לקבל מידע רלבנטי יותר. על אחת כמה וכמה בשאילתות הכוללות מילות חיבור כך שהאלגוריתם ינסה לפצח ולהבין את הקשר המילים בשאילתה ולהבין את הכוונה של המשתמש שעומדת מאחורי החיפוש, כולל הניואנסים הקטנים ביותר. כך שאם בעבר האלגוריתם אולי פספס את המשמעות, בעזרת BERT מקווים בגוגל הם יוכלו להעלות חיפושים שרלבנטיים למשמעות.
על פי אנליסטים, נראה ש-
BERT גם תשפיע על חיפושים קוליים שגם בהם עולה השימוש עם הזמן וכאמור בביטויי זנב ארוך.

מהי ההשפעה של BERT על קידום אתרים

מקדמי אתרים כבר מורגלים בקצב השינויים המהיר של גוגל ובחידושים ובעדכונים והם לא אמורים להילחץ כתוצאה מהשקת BERT אלא להמשיך לעבוד בצורה מקצועית תוך התייחסות לחיפושים. להמשיך לשמור על רלבנטיות הטקסט ולשים דגש על ההתאמה במלל ודגש רב על איכות התוכן.
זהו שינוי משמעותי לגולש, אבל מקדמי האתרים צריכים להמשיך לשים דגש על כתיבת תוכן ללא שגיאות, לשים דגש על התחביר והנוסח וכמובן על ערך מוסף. רצוי ליצור תכנים ספציפיים העונים על שאלות ספציפיות שהופכות לפופולאריות יותר בחיפושים כמו למשל מה עושים עם פיצוץ בצנרת שגרם לרטיבות בסלון וכדומה.
בגוגל מנסים לחקות את ההבנה האנושית ובקידום אתר ימשיכו לנסות להעניק לגולש מה שהוא חיפש על מנת לשפר מיקומים בדירוג האתר בגוגל. חשוב מאוד לשמור על מיקוד הדף כך שהדף אכן יעלה בחיפושים הרלבנטיים, לבצע הגהה קפדנית על כל טקסט שעולה לאתר ולשפר אמינות בעיני מנוע החיפוש. בין הדרכים האפקטיביות – שמירה על מבנה ברור בהיררכיה של האתר ובמבנה הטקסטים, לבצע אופטימיזציה סמנטית של טקסטים וכמובן לעקוב אחר הביטויים המקודמים והאם הם אכן מובילים לתוצאות החיפוש והתוכן הרלבנטי ביותר עבור המשתמשים במילות מפתח מסוימות. כמו כן, לשים דגש להבדלים הקיימים באופן שבו אנשים מדברים לעומת הדרך בה הם מנסחים שאילתות חיפוש במנוע של גוגל ויש להתייחס גם להבדלים אלה במלאכת הקידום.

בכל מקרה, יש לבחון את השינויים והשפעתם על אסטרטגיית SEO ולהתנהל בהתאם בכל המישורים הרלבנטיים להצלחת הפעילות.
לסיכום, בקידום אתרים חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק מ-
BERT ועד העדכונים הבאים שגוגל ישחררו לאוויר העולם על מנת לקדם את האתר ולתת את הערך הטוב ביותר עבור הגולש.

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

בודק...