מריצים קמפיין בגוגל או ברשתות החברתיות ומעוניינים לצבור נרשמים? לייצר לידים? להעלות המרות? להניע לרכישה? דף נחיתה הוא עמוד אינטרנטי ייעודי ממוקד מטרה אליו ניתן להוביל את הגולשים ממודעות שונות.
אפיונו, פיתוחו, כתיבתו ועיצובו של דף נחיתה דורשים אסטרטגיה מובנית, הכרות מעמיקה עם קהל היעד, מציאת היתרון התחרותי ותהליכי אופטימיזציה, זאת על מנת לשפר ביצועים ולהפיק תוצאות טובות יותר להשגת המטרות והיעדים.
לפניכם 8 טיפים בולטים כיצד להפיק דף נחיתה אטרקטיבי ואפקטיבי:
בחירת הפלטפורמה הנכונה
חשוב להחליט על איזו פלטפורמה אתם מתכננים לבנות את דף הנחיתה, כדי שיהיה לכם קל יותר לשלוט באלמנטים השונים בכל עת, גישה נוחה ומאובטחת, התממשקות למערכת נתונים או לאתר. ניתן לבנות דף נחיתה באתר האינטרנט שלכם ולהקצות דף ייעודי מהאתר לטובת הקמפיין או להשתמש בפלטפורמות ייעודיות לבניית דפי נחיתה המאפשרות עיצוב מתקדם באמצעות ממשק ידידותי.
כך או כך, חשוב לוודא שאכן הדף עונה לדרישות של כל פלטפורמה בה תבחרו להריץ קמפיין – שיהיה רספונסיבי למובייל וייטען במהירות בכל סוג מכשיר תוך התאמת הפורמט למכשיר של הגולש, מציע קבלת נתונים שיאפשרו לכם להסיק מסקנות אודות הביצועים של הדף ומאפשר שליטה מלאה בניהול.
תחקיר מקדים להשגת מיקוד
כדאי לגשת ליצירתו של דף נחיתה עם מידע טקטי שיסייע לכם להפיק דף מנצח: אסטרטגיית השיווק, פרופיל המיתוג של בית העסק, מה קהל היעד עשוי לחפש וכיצד ימצא את מבוקשו בדף.
הבידול של דף נחיתה טמון במיקוד שלו. בעוד באתר אינטרנט הגולשים עשויים להתפזר או ללכת לאיבוד, הרי שדף נחיתה תפור סביב נושא מסוים אותו תרצו לקדם כרגע. סדנה במועד ספציפי, הרשמה לקורס, הצעת מכר מעניינת וכדומה.
יש להחליט על פי הטיימינג, המקום בו עתידים לקדם את הדף והמוצר / השירות אותו מעוניינים לדחוף קדימה, במה להתמקד הפעם וכיצד המידע אודות הצרכנים, המתחרים, אופי הפלטפורמה יבואו לידי ביטוי בפיתוח הדף. כמו כן, קבעו יעדים להמרה על מנת שתוכלו בהמשך לבחון שהדף אכן עמד ביעדים אלה.
המודל או התבנית בבסיס הדף
פיתוח הדף הוא כאמור תהליך אסטרטגי ואפשר להשתמש בפיתוח הדף במודלים או תבניות שיכולים לסייע בהעברת המסרים השיווקיים בדרך הטובה ביותר.
למשל, מודל AIDA שמבוסס על 4 עקרונות בולטים: משיכת תשומת לב הגולש, העלאת מידע רלבנטי, העלאת תשוקה לגבי אותו מוצר או שירות המקודמים בדף והנעה לפעולה או מודל PPPP -תמונה, הבטחה, הוכחה, דחיפה.
מודלים כאלה ואחרים יוכלו לסייע לכם לבחור בקפידה את הטקסט שיוצג בדף ואת הזרימה של הדף מההיבט העיצובי.
בנוסף, החליטו מה הקונספט של הדף וכיצד תובילו את המשתמש לבצע את הפעולה. האם זה יהיה דף נחיתה אינפורמטיבי שמתאר את היתרונות והתכונות של מוצר או שירות מסוים, דף שמתמקד בפתרון בעיה שעלתה במודעה עצמה ומציג את הפתרון האופציונאלי או שילוב בין הקונספטים כך שהדף יכלול גם כותרת מסקרנת, מידע רלבנטי עובדתי שיעזור לקבל החלטה מושכלת, ערך מוסף ופתרונות ייחודיים.
זכרו את הקונטקסט
דף נחיתה הוא אינו ישות בפני עצמו והגולש מגיע אליו מקמפיין מסוים. לכן, חשוב לשמור על קשר הדוק בין נוסח המודעה ממנה הגולש הגיע למה שהוא ימצא בדף, כולל שימוש בביטויי חיפוש רלבנטיים ומענה לשאלה שהוא ניסח. בכל אלמנט, גוון וטקסט זכרו מי הוא קהל היעד והיצמדו למטרה של דף הנחיתה.
הפרזנטציה קובעת
סדרו בהיררכיה ההגיונית והנכונה את המידע הקריטי שעל הגולש לדעת לגבי אותו מוצר/שירות בו הדף מתמקד ואל תשכחו הנעה לפעולה בסגנונות שונים כדי שהדף אכן יהפוך לממיר והגולש ידע היכן ללחוץ או היכן למלא פרטים.
השתמשו בעוגני תוכן מרכזיים כמו מילים שמניעות לפעולה, עדויות או המלצות וכדומה.
כדאי לדעת שרוב המשתמשים מתמקדים במה שמופיע למעלה ולא בהכרח גוללים למטה ולכן, יש לסדר את התוכן החשוב כך שיופיע ראשון.
מיתוג אטרקטיבי של דף הנחיתה
עיצוב הדף קריטי להצלחה במסר שהוא מעביר, ברלבנטיות לקהל היעד, במיוחד אם דף הנחיתה הוא חלק מקמפיין המזוהה עם המותג כך שחשוב שהדף יתקשר לאותו קמפיין או לאותו עסק: הבחירות העיצוביות כוללות, בין היתר, את הגוונים, הפונטים, שימוש באלמנטים המייצגים את המותג.
חשבו כיצד פלטת הגוונים והמוטיבים והאייקונים מתקשרים לקהל היעד והאם הם מייצרים את האווירה ומבטאים היטב את הלך הרוח של מה שמקודם בדף. שהטקסט ברור וקריא, שתוספות כמו תמונות וסרטונים או קטעי אינפוגרפיקה אכן תומכים במסר ואינם מסרבלים או מכבידים על טעינת הדף או מטרתו להניע לפעולה.
הנעה לפעולה שעושה הבדל
לדף הנחיתה יש מטרה והיא להניע לפעולה, בהתאם למטרה שנבחרה: הרשמה, השארת פרטים, מילוי טופס, לחיצה על כפתור וואטס אפ, סליקה.
חשוב מאוד לייצר מספר נוסחים של הנעה לפעולה לפי המסרים השיווקיים הבולטים תוך התאמה לקהל היעד ולהדגיש את ההנעות לפעולה במוקדים אסטרטגיים בדף, כדי שאלה חלילה לא יתפספסו בדרך.
ניתן לייצר תשומת לב להנעה לפעולה גם באמצעות שימוש פסיכולוגי בצבעים והניגודיות בין הרקע לרובריקות של CTA.
תכננו את מסע הלקוח בדף כדי להבין אילו אלמנטים קריטיים והיכן למקם אותם להשגת תוצאות טובות.
אופטימיזציה – שם המשחק
תנו לדף הנחיתה לעבוד, אבל היו עם יד על הדופק ועקבו כל עת אחר הביצועים שלו באמצעות גוגל אנליטיקס או כלי ניתוח שונים.
הטמיעו בדף הנחיתה פיקסלים שיאפשרו לכם לעקוב אחר הנתונים ולקבל מדדים מדויקים: אחוז נטישות, המרות ועל פי התוצאות תוכלו בזמן אמת גם לבצע אופטימיזציה, לשנות אלמנטים בדף, לנסות להשוות בין ביצועים של דפים שונים בקמפיין AB TEST ולייעל את הביצועים.
במסגרת קורס חוויית משתמש תוכלו ללמוד את הכלים החשובים ביותר לפריסה נכונה של דף נחיתה, אפיון ועיצוב ובנייה של דפי נחיתה ממירים.
מתעניינים בדיגיטל? קורס שיווק דיגיטלי במכללת ג’ון ברייס, הוא המקיף ביותר שיש היום בשוק. היכנסו לפרטים נוספים.