הו שיווק דיגיטלי, מה עליכם ללמוד כדי להקים עסק של שיווק דיגיטלי ומדוע כדאי לשקול לעבוד בסטטוס של עצמאים בתחום זה? כל התשובות במאמר שלפניכם.
שיווק דיגיטלי כולל ניהול של פלטפורמות דיגיטליות שונות מערוצי מדיה חברתית, כמו פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ואינסטגרם, דרך שיווק של ניוזלטרים, ניהול אתרי אינטרנט, כתיבת תוכן שיווקי לרשת, בלוגים וקידום אתר אורגני וממומן.
שיווק בעידן דיגיטלי מצריך הכרות טכנית עם הפלטפורמות הדיגיטליות הרבות וחשיבה יצירתית למקסום הפעילות בכל פלטפורמה. זאת על מנת להעלות מודעות למותג או להגדיל מכירות, להשיג לידים, להפיץ מסרים שיווקיים – כל חברה, האסטרטגיה והמטרות שלה.
אומנם ישנם עצמאים המציעים סל שירותים שלם בשיווק דיגיטלי, אבל לרוב נהוג לבחור תחום או שניים ולהתמקצע בהם, כדי להפוך אותם למומחיות של העסק. עם זאת, כדי לבחור מה תהיה המומחיות שלכם, מומלץ ללמוד קורס מדיה חברתית או להכיר כלים שיווקיים רבים ולהחליט מהי נקודת החוזק שלכם או מה תוכלו להציע כשירות מרכזי בעסק, ומה כשירותים משלימים.
אז מה לומדים?
יש שני תחומים שצוברים תאוצה בתחום של שיווק דיגיטלי – מדיה חברתית, שכולל ניהול הרשתות החברתיות בשני מישורים – העלאת פוסטים ופעילויות לדפים וקידום הדף מבחינה אורגנית ברשת, למשל, תחרויות נושאות פרסים, הפצה לקבוצות, מענה ללקוחות וקידום ממומן, שפירושו ניהול קמפיינים ברשת החברתית.
תחום שני שחשוב מאוד ללקוחות היום כאשר הם מחפשים שיווק דיגיטלי הוא קידום אתרים אורגני וניהול קמפיינים ממומנים, כך שברגע שתדעו לעשות זאת, תוכלו לנהל קמפיינים בשיטות דומות הן ברשתות החברתיות והן בגוגל.
מי שיחפש קידום אתרים עשה זאת בעצמך, יגלה שברגע שיש לכם את הכלים הנכונים – למשל, כיצד פועל האלגוריתם של גוגל, מהן תגיות, כיצד לבצע אופטימיזציית מבנה ותוכן, תוכלו להתנסות, להתמקצע ובהמשך לעסוק בקידום אתרים. במקביל, תוכלו להעלות קמפיינים ולהתמקצע גם בתחום זה, לרבות קופירייטינג מנצח למודעה ועד פריסה תקציבית, שיטת חשיפה מבוקשת, ניתוח ומדידת התוצאות.
היכן עובדים?
ניתן לעבוד בשיווק דיגיטלי במסגרות תעסוקתיות רבות, בחברות מדיה ובכל חברה בעצם שמעוניינת איש שיווק דיגיטלי וגם כעצמאים. יש מספר סיבות לכך ששיווק דיגיטלי הוא תחום שמתאים לעצמאים. ראשית, מדובר בעבודה שלא מחייבת הגעה למשרד, ניתן לבצע את פעולות השיווק מכל מקום – כל עוד יש לכם אמצעי חיבור לאינטרנט. זו עבודה שניתן לבצע בשעות שאתם קובעים לעצמכם, כי מה שחשוב בה זה הביצועים ולא כמה זמן עבדתם או באיזה שעות עבדתם. בנוסף, ניתן לקבוע שיטת תשלום על פי הצלחה, ריטיינר על הפעילות עצמה וברגע שמכירים את המתודולוגיה המקצועית, אפשר לנהל שיווק דיגיטלי למספר רב של לקוחות ובו זמנית. כלומר, להרוויח סכומים יפים כאשר אתם קובעים לעצמכם בכמה לקוחות אתם מסוגלים לטפל, מתי ואיך.
איך מתמקצעים?
שיווק דיגיטלי הוא תחום מאוד תחרותי, יש בו הרבה שחקנים והוא גם מתחדש ומתעדכן בלי הפסקה. לכן, אם החלטתם להיות עצמאיים, חשוב שתדעו כל מה שחדש, תכירו כלים מתקדמים, שיטות לשיפור הביצועים וכדומה. למרבה השמחה, קיימים קורסים שיעניקו לכם את הכלים האלה וגם קורסי המשך, שיעזרו לכם להתמקצע בתחום ספציפי, כמו למשל קורס PPC ניהול קמפיינים ממומנים בו לומדים שיטות מתקדמות לניהול קמפיינים עם תוכנות וכלים להעלאת התוצאות. וזכרו, יותר ידע, יותר כלים, פוטנציאל ליותר לקוחות ורווחים גבוהים יותר.