דיגיטל להצלחה עסקית
הכלים הדיגיטליים מספקים לחברות הזדמנות לצמוח ולהתפתח, לחסוך בעלויות ולהגדיל רווחים.
ההכנסות מפרסום בדיגיטל צפויות לעבור את ה-260 מיליארד דולר עד 2020, נתון המצביע על כך שחברות רבות כבר הפנימו את המשמעות הרבה שיש לעוצמה דיגיטלית ויוצרות נכסים דיגיטליים, כך שיוכלו להעביר דרכן מסרים, ליצור תקשורת עם לקוחות, להגדיל מכירות ולשגשג.
הנראות הדיגיטלית של כל עסק וארגון קריטית להצלחתו: לקוחות מתקשרים עם מותגים דרך פלטפורמות מקוונות, צורכות תכנים של חברות מסחריות ומבצעות רכישות בדרך הנוחה להם, מהמחשב או מהמובייל.
אפילו ארגונים שמרנים יחסית, שנהגו להשתמש בטכניקות שיווק ופרסום מסורתיות כמו מודעה בעיתון, שלטי חוצות, פתוחים יותר למהלכים דיגיטליים. בכל זאת, מדובר בהזדמנות להגיע לקהלים חדשים, לשפר את התקשורת עם לקוחות קיימים ולהבליט נוכחות.
ככל שהעולם הדיגיטלי מתעצם, כך עולה הביקוש למנהלי דיגיטל האחראים על השוטפת של החברה בכל הערוצים הדיגיטליים. הם אלה שחיים ונושמים את השפה הדיגיטלית ויודעים כיצד לבצע טרנספורמציה נכונה, להתאים את המסר למדיום. כלומר, להמיר את הפעילות הארגונית כך שתעבור בדרך האפקטיבית ביותר על פי הקודים הנפוצים בזירה הדיגיטלית.
מה עושה מנהל דיגיטל chief digital officer?
נתחיל מכך שמדובר בה ג’וב מרתק, מאתגר ודינאמי, שמתחדש בלי הפסקה, על פי המגמות המשתנות. בזירת הדיגיטל בקצב מסחרר. מבחינת ידע, מנהל דיגיטל, או בקיצור בלועזית CDO, הוא כמו תמנון רב זרועות, כיוון שהוא צריך להכיר מגוון פלטפורמות דיגיטליות לעומק. ביניהן: קידום אתרים (SEO) קידום אורגני וקידום ממומן, ערוצי שיווק תוכן כמו טאבולה ואאוטבריין, מערכות דיוורים למשלוח ניוזלטרים, בלוגים מובילים.
עיסוק מרכזי של מנהלי דיגיטל הוא במדיה החברתית: שיווק בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט, תחזוקת הדפים העסקיים וניהול קמפיינים בכל רשת חברתית ועסקית.
הציפייה ממנהלי דיגיטל היא הרבה יותר מתכנון וניהול. מנהל דיגיטל הוא גם אנליסט ותפקידו לנטר ולנתח את הפעילות השוטפת על מנת להעריך הישגים ולבצע אופטימיזציה לשיפור הביצועים.
מנהלי דיגיטל רבים מנהלים צוות או מחלקת דיגיטל, ג’וב הדורש מהם להפגין מנהיגות דיגיטלית. למעשה, הממומנים עליהם סומכים עליהם שהם יהיו אלה שיובילו את הארגון להצלחה ולחדשנות דיגיטלית.
הקריירה מתחילה בהכשרה דיגיטלית מקיפה
כדי להפוך למנהלי דיגיטל שמבינים היטב את השפה הדיגיטלית ושולטים בפלטפורמות השונות ובמגוון הכלים, חשוב ללמוד דיגיטל בצורה מסודרת בקורס מנהל דיגיטל בג’ון ברייס שמקיף מבחר תחומים, ביניהם תכנים מתוך קורס קידום אתרים, יצירת תוכן שיווקי, ניהול קמפיינים, ניתוח נתונים בגוגל אנליטיקס, שיווק במדיה החברתית ועוד. לימודים פרקטיים אצל מיטב המומחים בתחום שיכינו אתכם ישירות לעבודה בתעשיית הדיגיטל.