איך לשדרג את העסק שלכם ?
בעידן הדיגיטלי מי שלא משקיע בבניית ותחזוקת הנוכחות הדיגיטלית במנועי החיפוש וברשתות החברתיות כאילו לא קיים.
משתמשים נחשפים לעסקים שהצליחו לפרוץ עם ערוץ אינסטגרם מושך או פוסט ויראלי שזכה לתגובות ושיתופים בפייסבוק, סרטון שהמיס לבבות ביוטיוב או ציוץ שחולל מהפכה בנתוני המכירות. לרוע המזל, בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמכם בתחרות מתמדת בניהול עסק מדאגה לתזרים המזומנים דרך ניהול עובדים ועד שירות הלקוחות ולא תמיד פנויים להקדיש מחשבה אסטרטגית לכל מה שקורה ברשתות החברתיות.
אז נכון שאפשר תמיד לפנות לספק שיבצע את הפרטים בפועל, אבל חשוב מאוד גם להיות מעורבים בתהליך, להבין את המשמעויות ולדעת כיצד לנווט את הספינה בים של פיצ’רים, סטוריז ורילס. מי שנשאר מאחור, עשוי לפספס את הרכבת ולראות את המתחרים שלו עוקפים אותו בסיבוב.
מעוניינים לקחת את העסק שלכם צעד קדימה? להקפיץ אותו בשנה הקרובה בזירה החברתית? מיתוג מחדש יכול להיות בדיוק מה שחיפשתם, ריענון הלוגו, מתיחת פנים לאתר האינטרנט, השקת אפליקציה מסוימת ויחסי ציבור נכונים ומתוזמנים היטב ברשתות החברתיות.
לפניכם מספר צעדים שכדאי לשקול על מנת לבצע את השדרוג המיוחל ולהגיע לקהל רחב יותר ולהגדיל רווחים.
הפנים של החברה ברשת
אתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור של העסק ובמקרים רבים כשמדובר בחנות וירטואלית, מנוע המכירות של העסק. לכן, חשוב לבחון שהאתר אכן מייצר את חוויית המשתמש באפקטיבית והטובה ביותר ומקודם כמו שצריך במנועי החיפוש כמו בגוגל. חשבו על גולש שמחפש בגדים לחג, מסעדה מומלצץ בתל אביב, נעליים מעור – אתם חייבים להופיע לו בתוצאות החיפוש הראשונות, כי כמו שמקדמי אתרים תמיד מתלוצצים רק “גופות” נמצאות בעמוד השני בגוגל.
בדקו את האתר שלכם והאם הוא עונה לקריטריונים העדכניים של מראה נחשק שמעביר את המסר, מסע לקוח, טעינה מהיר של האתר ועיצוב רספונסיבי שמאפשר שימוש נוח וגלישה נעימה גם מהמובייל.
יתכן שתצטרכו לבנות אתר חדש או לשדרג את הקיים באמצעות העלאת עיצוב מחודש כחלק מתהליך המיתוג, פרויקט אפיון אתרים לשיפור חוויית המשתמש, הפיכת האתר לאתר סחר אלקטרוני או השקת גרסה מחודשת שלו למכשירים כגון סלולר וטאבלט.
פנו למומחה לקידום אתרים או למדו בעצמכם את מה שחשוב לדעת במסגרת קורס קידום אתרים על כיצד למנף את האתר במנועי החיפוש: חקר מילות מפתח, תמהיל קישורים, אופטימיזציה לתוכן ולמבנה, יציקת תכנים ושימוש מושכל באלמנטים לעיצוב כדי לנסוק לראש הדירוג.
נוכחות מנצחת ברשתות החברתיות
אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב – הרשימה ארוכה, אבל צריך לבחור לפחות את הרשתות המובילות כדי להתמקצע, לבלוט, להגיע לקהל הנכון ולהביא אותו ישירות אליכם – לעסק פיזי או וירטואלי או לשניהם.
הנוכחות בדיגיטל קריטית, אבל יש לבצע אותה נכון. ראשית, גבשו תוכנית שיווק מותאמת לכל אחת מהרשתות, כי העבודה בלינקדאין אינה דומה לזו של הפייסבוק או לאינסטגרם. אם בלינקדאין תרצו להגיע לקהל עסקי, בפייסבוק תכוונו יותר ללקוחות קצה ובאינסטגרם תשתמשו יותר בתמונות וסרטונים.
שנית, השקיעו ביצירת חומרים ותכנים: צילומים אטרקטיביים, נוכחות שוטפת בסטורי, יצירת קשרים ותיוגים עם משפיענים, חקר האשטגים על מנת לקדם את עצמכם בביטויי המפתח הרלבנטיים בזירת הפייסבוק והאינסטגרם והלינקדאין שמבוססים, בין היתר, על האשטגים.
היו נוכחים! אל תשכחו לענות לפניות במסנג’ר, להגיב ולהיות באינטראקציה שוטפת עם העוקבים ועם עוקבים פוטנציאליים. שקלו הקמת חנות פייסבוק ואינסטגרם, שיוכלו להגדיל את המכירות באתר האינטרנט שלכם ולמדו כיצד פרסום וקידום ממומן ברשתות החברתיות יכול להביא לכם יותר לידים ומכירות. קמפיינים שמבוססים על פילוח נכון, מודעות רלבנטיות, AB TEST בין קמפיינים ואופטימיזציה להגדלת המרות.
לוגו מחודש ועיצוב גרפי לכל המקומות הרלבנטיים
לוגו הוא הפרסונה שתרצו להציג כלפי חוץ, הזיכרון והסמל שמזוהה אתכם וחברות רבות כבר נפלו בגלל לוגו כושל בעוד אחרות מככבות הודות ללוגו הזכיר שלהן. במסגרת שיווק דיגיטלי קורס עיצוב גרפי יכול להקנות לכם את הכלים הנכונים, עבודה בתוכנות גרפיות על מנת לגבש לוגו וזהות אחידה אותה תוכלו להציג בכל הפלטפורמות בהן תרצו להופיע.
אפשר כמובן לפנות לסטודיו למיתוג ולמעצבים גרפיים שעל סמך תחקיר מעמיק, סקר שוק של המתחרים, בחירת הגוונים, הפונטים והקומפוזיציה יעצבו עבורכם לוגו וכן ספר מיתוג שיהווה את היסודות והבסיס לפעילות המיתוגית שלכם ברחבי הרשת.
בעיצוב לוגו מתייחסים לדרך בה קהל היעד תופס את הלוגו ואילו קווים ימשכו את העין, אילו תחושות הלוגו מעורר אצל קהל היעד, האם הוא מתקשר לעולם התוכן שבו פועל העסק והאם הוא משדר את מה שתרצו לשדר לפי הערכים של העסק.
שנה חדשה זה הזמן לקחת את העסק בידיים בזירה הוירטואלית עם תדמית מחודשת שתביא לכם יותר עבודה!