3 האתגרים המרכזיים בשיווק דיגיטלי

לשיווק הדיגיטלי יתרונות רבים, שביססו אותו כדרך היעילה ביותר כיום להגיע למשתמשים. כמו יכולת למדוד תוצאות ולהפיק ערך עסקי משמעותי מניתוח נתונים, מיקוד לקהלי יעד ספציפיים באמצעות כלי פילוח מתקדמים המאפשרים הפצת מסרים בהתאמה אישית, שיווק גלובלי בהישג יד ועוד.
עם זאת, העוסקים בשיווק דיגיטלי מתמודדים כיום עם אתגרים רבים שהופכים את הפעילות למורכבת יותר הדורשת התמקצעות בתחום, כמו למשל, אנשים שלמדו קורס PPC ובעלי ידע רב בשיווק דיגיטלי.
כאשר מתחילים לעסוק בשיווק דיגיטלי חשוב להכיר מקרוב את האתגרים המרכזיים ולחשוב על טכניקות, שיעזרו לכם לפצח את האתגר בדרך היעילה ביותר.

האתגר: למשוך את תשומת לב הגולש

המשתמש היום חשוף למסרים שיווקיים מכל הכיוונים. תחשבו על עצמכם – אתם מתחברים לפייסבוק ולאינסטגרם והפיד שלכם עמוס. לצד תמונות ופוסטים של החברים צפים פוסטים ממפרסמים וכל אחד מציע לכם מוצר אטרקטיבי או שירות שאסור להחמיץ.
עם הזמן, משתמשים מפתחים מעין קהות חושים לכל מה שהם רואים ו””מפלטרים” באופן אוטומטי מסרים. מתעלמים מהודעות פרסומיות בתיבת המייל ומדלגים על פוסטים מסחריים.
האתגר העיקרי של המשווקים בזירה הדיגיטלית הוא לתפוס את הגולש עם מסר שיעניין אותו.
הדרך לעשות זאת היא באמצעות מיקוד בהעברת המסר.
ראשית, יש להשקיע בטירגוט מדויק ככל שניתן על מנת להגיע לאנשים הנכונים בטיימינג הנכון.
לכוון במנוע החיפוש של גוגל למי שמחפש מוצר ספציפי שתואם למוצר שאתם מציעים או בפייסבוק באינסטגרם – לפלח על פי מקום מגורים, תחומי עניין, עיסוק, מותגים שהגולש עוקב אחריהם והם רלבנטיים לשוק בו אתם פועלים.
בנוסף, חשוב לעצב נכון את המודעה ולבחור בקפידה את הטקסט, כדי שיהיה קצר וקולע והתמונה תבלוט בין כל המסרים אליהם נחשף המשתמש. כמובן שיש לשמור על רלבנטיות בין התמונה למלל ובין המלל למטרה שברצונכם להשיג בהעלאת המודעה וכן להניע לפעולה – הפנייה לדף נחיתה או לאתר אינטרנט או לפתיחת צ’אט בוואטס אפ וכדומה.

האתגר: לעקוף את המתחרים

השיווק הדיגיטלי הפך לנגיש מאוד גם עבור מי שלא התעסק בשיווק באופן מקצועי ולפתע, הרבה מאוד בעלי עסקים ומשווקים נכנסו לתחום והם מתמודדים ביחד אתכם על כל שטח פרסום אפשרי. ריבוי שחקנים בזירה העלה את עלויות הפרסום ויצר כמובן הצפה של פרסומים (שבין היתר גרמו למה שתואר בסעיף אחד – פילטור אוטומטי של מסרים על ידי הגולש).
התחרות שעומדת בפני השחקנים בענף היא כפולה: מצד אחד, להתבלט בפני מפרסמים ולמתג את עצמכם כמומחים בתחום שיכולים להעניק ערך מוסף על פני עבודה עצמאית של הלקוח בשיווק דיגיטלי ומצד שני, התחרות על לבו של הגולש לעומת המתחרים אליהם הוא נחשף באופן קבוע.
מי שלומד במסגרת איכותית ויוצא לשוק העבודה עם הכלים העדכניים והמתקדמים ביותר לשיווק דיגיטלי מציע מלכתחילה ללקוחות ידע עשיר לקידום העסק, כפי שהלקוח יתקשה לבצע הן מבחינת משאבים מוגבלים של זמן והן כתוצאה מחוסר ידע מקצועי.
ההתמודדות בזירה מול מתחרים יכולה להיעשות במגוון צורות מפילוח ממוקד של קהל היעד דרך בניית קמפיין פרסומי חכם המבוסס על נתונים ועד הצעת ערך שהמשתמש לא יקבל אצל המתחרים. כדאי לגבש עם הלקוח אסטרטגיה יעילה שעל בסיסה ייבנו הקמפיינים ומתוכה ייגזרו גם הפורמטים השונים להפצת מודעות ייעודיות לפלטפורמות השונות.

האתגר: לבדל את העסק וליצור מודעה ייחודית

אין ספק שבשל כמות המתחרים וכמות הידע שקיים ברשת, קשה היום מאוד ליצור בידול מול המתחרים, אבל זה בהחלט אקט אפשרי. כדי להגיע לבידול שייחד אתכם מכל היתר, כדאי לבצע סקר שוק ולבדוק מה המתחרים עושים בזירה הפרסומית ואילו קמפיינים הם מעלים. אלה נתונים שניתן למצוא ושווים התייחסות. למשל, אם המתחרים מספקים את המוצר עד 3 ימי עסקים, ניתן לחשוב על קמפיין פרסומי של אספקת המוצר ביום העסקים הבא ולהבליט את הייחוד במודעה עצמה. אסטרטגיה אופציונלית נוספת היא אם המתחרים מציעים הנחה מסוימת, אפשר להציע פריט מתנה כל עוד כמובן זה משתלם כלכלית או אם המתחרים מעלים פרסומת המבוססת על תמונות, תוכלו לייצר סרטון דינאמי שימשוך את תשומת לב הגולש ויעביר את המסר בדרך חווייתית יותר.
ניתן גם לחבור למשפיענים שימליצו על המוצר או השירות, לפנות לקהל יעד שהמתחרים פספסו בדרך ולהציע לו מודעה ספציפית בהתאמה אישית לצרכים ועוד.
בשורה התחתונה, עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם עם הזדמנויות רבות לקידום ופרסום, אבל חשוב לדעת כיצד להתמודד בדרך מקצועית ויצירתית עם סוגיות שונות ועם האתגרים לאורך הדרך.
קורס שיווק דיגיטלי יעניק לכם את הכלים החשובים ביותר לעבודה בזירה הדיגיטלית כדי שתוכלו לככב ובגדול!

תוכן עניינים

תוכן עניינים