אנחנו חיים בעידן בו מסרים שיווקיים מציפים אותנו מכל עבר, משלטי חוצות בכבישים דרך תוכן ממומן באתרים ועד פוסטים מטעם חברות מסחריות ברשתות החברתיות.
מסרים שיווקיים מהדהדים לאורך זמן ויכולים להעלות למודעות מוצרים ושירותים שלא הייתם עדים לקיומם ואף לשנות הרגלי צריכה בהעדפת מוצר X על פני מוצר Y.
אנשים קונים מוצרים רק לאחר שהם קוראים מילים שגורמות להם לרצות לקנות את המוצר.
תנו למסר לקדם את המכירה
מסר שיווקי מזקק את המהות של התוכן ומייצג כיצד מוצג מתקשר את עצמו ללקוחות ובעיקר, מדגיש את התועלת המרכזית ומניע לפעולה בהתאם למטרה השיווקית שמסתתרת מאחורי הפרסום.
בקורס שיווקי דיגיטלי נלמדות הטקטיקות החשובות ביותר ביצירת תוכן שיווקי אפקטיבי ומשכנע ושילובם של מסרים שיווקיים בדרך הטובה ביותר המותאמת לעת הנוכחית בה כולם מופגזים במסרים וחשוב לדייק כמה שיותר את המסר ולהפוך אותו למשמעותי ומניע.
כיצד מגבשים, מנסחים ומפיצים מסרים שיווקיים שיקלעו ללב הלקוחות ויקדמו את התכלית שלשלמה נוצרו מלכתחילה? מספר טיפים שמשווקים דיגיטליים מומחים חייבים להכיר:
גבשו הצעת ערך – יתרון תחרותי שעושה הבדל
בזירה התחרותית חשוב מאוד לחדד מה יש לכם להציע לעומת המתחרים בשוק ולהבליט הצעת ערך שיכולה לשכנע את הצרכנים לבחור בכם. למשל, תוצאה מיידית, אפקט מתמשך, שינוי משמעותי בחיים, קלות שימוש. הבליטו במיוחד את התמורה ביחס להשקעה.
בכל מקרה, הימנעו מהסברים של הצעת הליבה – שמרו על תמציתיות כדי שהמסר יהיה קצר וקולע.
התאמה לקהל היעד – טרגטו נכון
השוק רחב והאפשרויות רבות. מפו את קהל המטרה שלכם ופנו אליו במסר השיווקי שיתאים במיוחד עבורו לאחר שבדקתם כיצד הוא מקבל החלטות, רקע סוציו דמוגרפי, העדפות צריכה וכדומה.
פנו לרגש של ההורים כדי לדבר על גידול ילדיהם, לתשוקה של הצעירים להכיר חברים חדשים, הדגישו את התועלת של ידיעת אנגלית עסקית לעובדים בחברות גלובליות.
היופי הוא שבשיווק דיגיטלי קל היום יותר מתמיד לטרגט קהלים באמצעות מנהלי מודעות מתקדמים ויש כל כך הרבה מידע שנאסף על משתמשים, שפשוט מאוד להתאים בצורה אידיאלית את המסר ללקוח האולטימטיבי.
בדקו מה מניע את הלקוח שלכם ומה יגרום לו/לה לרכוש את המוצר וודאו שהמניע המרכזי בא לידי ביטוי בהודעה או בקמפיין השיווקי. ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לנסח את המסר שיקלע היטב.
סגננו את המסר – כתבו בשפה פשוטה
הסגנון שבו תכתבו את המסר צריך להתאים לערכי המותג ולאופי החברה וכן, לקהל היעד – רשמי או תוסס. החליטו איזה סגנון ישקף היטב את האסטרטגיה הפרסומית שלכם – האם סגנון מדעי מגובה בנתונים או סגנון רגשי או סגנון הומוריסטי.
כדאי להקפיד על מסר ברור ומובן בהתאם לקהל היעד, כדי לוודא שהקהל קולט ומפנים את המסר במהירות. לדוגמא: שימוש בשפה טכנית עם מונחים טכניים לקהל טכני בלבד לעומת שימוש בז’רגון המוכר לגיימרים.
שמרו על עקביות לאורך זמן
חשוב להיצמד למספר מסרים שיווקיים ולא להרבות במסרים כדי למנוע בלבול. יש לשמור על עקביות מתמשכת על מנת שהמסרים יופנמו היטב.
ניתן לתקשר את המסרים בפלטפורמות שונות ובאמצעים שונים כמו סרטונים, תמונות, מלל משתנה אך להקפיד שהמסרים יהיו אחידים וברורים.
מסר שיווקי הוא כלי רב עוצמה וחשוב לדעת להשתמש בו היטב בכל הערוצים הדיגיטליים בהעלאת מודעות, הגדלת המכירות והצמיחה העסקית.
בקורס שיווק דיגיטלי במכללת ג’ון ברייס תלמדו כיצד לפתח ולנסח מסרים שיווקיים כמו מקצוענים ואיך להשתמש בהם להצלחה בעולמות הדיגיטל.