שוקי העלה את השאלה “מצגת, הרצאה, חוויה מרתקת ומעשירה או מילים נרדפות לשיעמום?”
“נו, מתי כבר יגמר הסבל הזה? עוד שניה אני נרדם. איך אני יוצא מפה בלי שירגישו?”
“מוכר?”
שוקי הדגיש את העובדה כי “לא לחינם נטבע כבר לפני יותר מעשור המונח “Death by PowerPoint”.
לצערנו, כ-95% מההרצאות והפרזנטציות יוצרות את תחושת השיעמום המוכרת והמיותרת. הכלי שאמור היה להפוך את העברת החומר לחוויה נעימה הופך כלי המאפשר לחמוק מאחריות על ההרצאה”
שוקי שואל “אז איך נדאג שההרצאות/מצגות שלנו יהיו מהמיעוט שמשאיר “טעם של עוד?”
ומשיב – אני שמח להביא בפניכם את המרכיבים המרכזיים שכשתדאגו להם כבר בזמן הכנת הרצאה/מצגת, שמכם יוזכר עם חיוך ולא עם תחושת שיעמום מתיש:
- עיצוב – העיצוב נועד לשרת ולתמוך במסר של כל שקף ושקף. עלינו לוודא שכל שקף משאיר מסר אחד ברור אצל הקהל ולבנות את השקף באופן שיתמוך במסר זה. קצר, ברור ופשוט זה שם המשחק. ודאו שהמסר אותו מעביר השקף חשוב. עדיף לוותר על שקף מאשר שיהיה אחראי לשיעמום של הקהל שלכם.
- סיפור – תראו לי מישהו שלא אוהב סיפורים, במיוחד סיפורים מעניינים ואולי אפילו פיקנטיים. עובדות, מידע ונתונים הקהל שלנו יכול למצוא אונליין. אין לנו כל כוונה להתחרות בגוגל. נביא לקהל את הזווית האישית שלנו, את הניסיון המיוחד שלנו ונזכור שזהו הערך המוסף שרק לנו יש ואין לאף אחד אחר.
- התמונה הכללית – מיהם המרצים הטובים ביותר? אלה שיודעים לתאר את התמונה הגדולה ולהאיר הקשרים פנימיים והשלכות שונות באופן שאינו ברור מאליו.
- אמפטיה – הקשר הרגשי בינכם לבין הקהל שלכם הוא הסוד האמיתי. תיזכרו בהרצאה המלווה במצגת, שבוודאי חוויתם, וגרמה לכם להצטער על הרגע שנכנסתם אליה.
- עליכם לשים את עצמכם כל העת במקום הקהל ולנסות לחוש מה הוא מרגיש כשהוא שומע וצופה בכם. הצעה ידידותית: הסתכלו לקהל בעיניים. מיד תבחינו אם הם אתכם או שהמבטים המזוגגים שלהם מספרים לכם ללא מילים שאתם עלולים להפוך לעוד אחד מאותם מרצים משרי שיעמום. מכיוון שזה הדבר האחרון שתרצו, עליכם לשנות משהו ויפה שניה אחת קודם.
- משחק – הומור, צחוק ומשחק במינון נכון כמובן, הם כלים נפלאים המאפשרים ליצור קשר עם הקהל ולהעביר חומר בצורה נעימה ותתפלאו, אפילו כיפית. ממליץ בחום להסתכל ב-TED וללמוד מהמרצים שם.
- משמעות – מצגת היא הזדמנות.
זוהי הזדמנות לחלוק עם אחרים את הניסיון המיוחד שלכם, את המומחיות, הידע וה”סיפור” שלכם, אם ככה תנהגו הקהל שלכם ירגיש בערך המוסף ויצא נשכר ומחויך”.
לסיום סיכם שוקי “עלינו לוודא שכל שקף משאיר מסר אחד ברור אצל הקהל ולבנות את השקף באופן שיתמוך במסר זה. קצר, ברור ופשוט זה שם המשחק. ודאו שהמסר אותו מעביר השקף חשוב. עדיף לוותר על שקף מאשר שיהיה אחראי לשעמום של הקהל שלכם”.
קורס המנמ”רים של ג’ון ברייס מכללת הי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי והקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ”ר בארגונים רבים.
את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ”ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.