אתם לא שם – אתם פשוט לא קיימים. הבעיה היא שכבר לא מספיק להופיע בגוגל, יש חשיבות רבה למיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש ובאופן טבעי, מי שעולה במקומות הראשונים בדף הראשון יקבל יותר פניות. התחרות העסקית מתקיימת גם במעמד המכירה אבל גם בזירת האינטרנט ולכן, חשוב מאוד אחרי שהשקעתם באתר תדמיתי, על אחת כמה וכמה אם מדובר גם באתר סחר, להשקיע בפעילות SEO קידום אתר כדי להעלות את החשיפה שלו בפני כמה שיותר גולשים שיוכלו להפוך ללקוחות פוטנציאליים. נכון שמקדם אתרים מנוסה יוכל לסייע לכם בקידום האתר, אך אם אתם תלמדו את התחום יחד עם הידע שיש לכם על העסק שלכם, תוכלו לעשות עבודה לא פחות טובה ממנו.
לפניכם מספר יתרונות שלכם כבעלי עסק בייעול תהליך קידום האתר:
הכירו את המתחרים
לא תמיד יש הלימה בין המתחרים שלכם בפועל, במעמד המכירה ובין המתחרים שלכם באינטרנט. יש הרבה מאוד חנויות וירטואליות היום שאין להם כלל נציגויות באוף ליין, מחוץ לאינטרנט ולכן יתכן שתגלו שדווקא השחקנים המרכזיים שחשבתם שיהוו לכם תחרות כלל לא מתחרים שלכם באינטרנט אבל יש הרבה מתחרים אחרים שמתמודדים על המשבצת של העסק שלכם. עברו על האתרים שלהם, בדקו מה מייחד את האתרים שלהם מבחינת חוויית משתמש, אסטרטגיית שיווק, באיזה ביטוי מפתח הם מככבים – למשל, חנות מתנות לימי הולדת או ציוד מחשבים היקפי. בחנו אם זה ריאלי עבורכם להתמודד מולם על ביטויי מפתח ועל איזה – זכרו שככל שיש יותר מתחרים בביטוי מבוקש קשה יותר להעלות גבוה בדירוג אך לא בלתי אפשרי.
ערכו אופטימיזציה לאתר שלכם
אחרי שתעברו קורס קידום אתרים תדעו לבדוק את האתר שלכם כפי שמנוע החיפוש של גוגל “מאנדקס” ו”סורק” אותו ויהיה לכם קל לבצע שינויים בהתאם לדרישות. למשל, הוספת תכנים מסייעת לקידום אתרים בגוגל כיוון שגוגל מעריך אתרים עם תוכן מקורי, איכותי ורלוונטי, תמונות רלוונטיות, לינקים פעילים ורלוונטיים, הוספת ביטויי מפתח בכותרת הדפדפן ועוד. התאמת האתר לגוגל לרוב מסייעת גם לגולש, כיוון שגוגל מעניק קרדיט בעיקר לאתרים שמסייעים לגולש למצוא את מבוקשו.
הוסיפו קישורים לאתר שלכם במקומות איכותיים
אם יהיו פניות רבות לאתר שלכם יהיה לכם קל יותר להתקדם במנוע החיפוש של גוגל. עם זאת, חשוב שרק אתרים איכותיים ונחשבים בתחום שלכם “אתרי אסמכתא” יפנו לאתר שלכם, למשל, אם אתם מדריכי טיולים, קישור מאתר תיירות נחשב יסייע לקידום של האתר שלכם בביטוי מפתח רלוונטיים בגוגל. ככל שיהיו לכם יותר הפניות מאתרים, יותר גולשים יגיעו אליכם בדרכים עקיפות וגם מתוצאות שיעלו בהקשר של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל.