ה- Soft Skills שכל מנהל מוצר צריך שיהיו לו

תוכן עניינים

מנהל מוצר הוא אחד מעמודי התווך החשובים בארגון האחראי על תכנון ופיתוח המוצר לאורך מחזור חייו על פי צרכי הלקוח והיעדים העסקיים של החברה ולרוב מעורב גם בשיווק ומכירת המוצר.
מדובר באחד התפקידים הנחשקים היום בתעשייה ורבים מכוונים את עצמם לניהול מוצר באמצעות קורס ניהול מוצר המקנה את הידע והכלים החשובים לפעילות בתחום.

מהי החשיבות של מיומנויות רכות בניהול מוצר?

ניהול מוצר הוא ג’וב מורכב ומאתגר ומנהל מוצר מקיים ממשקים רבים ונדרש הן לעבודה עצמאית והן לעבודת צוות ולכישורים בינאישיים מצוינים, ראייה והבנה עסקית רחבה, הובלה של משימות מרובות בו זמנית תחת אילוצי לו”ז מאומצים, יכולת אנליטית גבוהה וחשיבה יצירתית.
כאשר בוחנים מקרוב את סט הכישורים המאפיינים מנהלי מוצר טובים, ניתן לראות שהמיומנויות הרכות משחקות תפקיד משמעותי בהצלחה בתפקיד.
מיומנויות אלה מתייחסות לתכונות אופי וכישורים בינאישיים ומשלימות את המיומנויות המקצועיות והכישורים התעסוקתיים.
בין המיומנויות הרכות – אינטליגנציה רגשית, אינטראקציה עם אחרים, יכולת לכוון ולהדריך, לנהל מו”מ, להוביל צוות. אלה מהוות יתרון תחרותי בולט עבור מנהלי מוצר ויכולות לסייע להם גם להגיע להישגים מקצועיים מרשימים.

לפניכם חמש מיומנויות רכות חיוניות מוערכות אצל מנהלי מוצר:

כישורי תקשורת מתייחסים למיומנות תקשורת מילולית ולא מילולית, לדרך בה מקיימים אינטראקציה עם קולגות, לקוחות, מפתחים ומנהלים על מנת לתרום אותם למשימה ולשיתוף פעולה מתמשך בפרויקט. מנהל מוצר חייב לדעת לתקשר בצורה ברורה את המוצר לכל ה-stakeholders, גורמים בעלי עניין במוצר. זה יכול להיות הנהלה שם השיח יהיה אסטרטגיה וזה יכול להיות לצוותי הפיתוח שם השיח יהיה יותר טכנולוגי. בסופו של יום מנהל המוצר צריך לתקשר עם גורמים שונים בצורה אפקטיבית. כך יוכל מנהל המוצר, באמצעות סגנון תקשורת ברור ואפקטיבי, להצליח בתפקידו ולהוביל להצלחת המוצר.

יכולת מנהיגות

מנהלי מוצר צריכים לרוב להוביל צוותים מסוגים שונים – הנדסה, פיתוח , UX, מכירות, שיווק, לוגיסטיקה, תמיכה ועוד ולכן, מנהל מוצר נדרש ליכולת הובלה של הצוות עמו הוא עובד על מנת לשפר בצורה מתמשכת את יכולות הצוות ולהגיע בצורה יעילה ופרודוקטיבית ליעדים. .וחלק בלתי נפרד מכך היא יכולת הרתימה והשכנוע שלו שמסייעת גם להתגבר על חסמים ואתגרים, לנקוט יוזמה ולייצר מערכת יחסים אפקטיבית ומכבדת וסביבת עבודה שיתופית עם הנפשות הפועלות הרלבנטיות לפיתוח המוצר.
הוא למעשה שחקן קבוצתי אך גם מהווה ה- go to person ומעורר השראה וחזון לצורך הנעת הגורמים המעורבים בתהליך פיתוח וניהול המוצר בשלביו השונים.
חלק מיכולת המנהיגות היא גם מודעות גבוהה לאחריות הנלווית לתפקיד והמסוגלות לקחת אחריות כשיש צורך בכך וכן להאציל סמכויות לאחרים.

סוד האמפתיה

אחת התכונות החשובות ביותר של מנהלי מוצר היא אמפתיה כלפי המשתמשים, הצוותים והגורמים המעורבים כדי לדעת מתי “ללחוץ”, להתמקד ביעדי המשימה, ומתי “להרפות”, להיות אוזן קושבת לצרכי האנשים, וכיצד לייצר את האיזון הנכון.
כמו כן, להקשיב לצרכי הצוות, צרכי הלקוחות ולהבין איך לשפר את המוצר על בסיס הנתונים שאסף מגורמים שונים. האמפתיה, שהינה אחד הכלים של Design Thinking החיונית להבנת המשתמשים, הצרכים והרצונות והיא גם זו שעוזרת לשים לב לפרטים הקטנים שעושים הבדל משמעותי בתהליכי העבודה והצלחת המוצר והתפקיד

חשיבה ביקורתית וגמישות

כדי לקבל החלטות חכמות ולבצע סדר עדיפויות בין המשימות, להפריד בין השולי לעיקר ולדעת איך לבצע את הבחירה הנכונה לטובת המוצר והצלחתו. גמישות היא חלק בלתי נפרד מכך, כי לעיתים צצים מצבים בלתי צפויים ושינויים מהירים בשווקים, הן העיסקי והן הטכנולוגי,  שצריך להגיב אליהם, למשל באמצעות מתודלוגיית האג’יל, כדי להישאר תחרותיים ומנהלי מוצר שהינם בעלי חשיבות ביקורתית וגמישות יודעים לעמוד בקצב המהיר.

חוש עסקי מפותח

אין ספק שמנהל מוצר צריך להבין את השוק, האסטרטגיה והצרכים העסקיים, כדי לכוון את המוצר כך שיהפוך להצלחה. עליו לקרוא את המפה, לדעת מה לשנות במוצר בהתאם לתנאי השוק, להתבסס על נתונים ואנליזות, לזהות אפיקי צמיחה ועל פי התובנות השונות, יחד עם הבנת צרכי וכאבי הלקוח, לגבש את האסטרטגיה הטובה ביותר ליעדי החברה בכל נקודות הזמן במחזור חיי המוצר. השילוב הזה הבנת העולם העסקי יחד עם הבנת צרכי הלקוח וטכנולוגיה, היא הבסיס לעבודת מנהל המוצר בעולם ההיטק וחטיבות הטכנולוגיה בחברות בישראל ובעולם.

קורס ניהול מוצר – להיות מנהלי מוצר מוצלחים

קורס ניהול מוצר בג’ון ברייס בניהולה של רונית קנטור, מנהלת מוצר בכירה בעלת 20 שנות ניסיון בחברות הייטק, טכנולוגיה וחברות ציבוריות, מקנה הכשרה לאנשי מקצוע בניהול מוצר כולל למידה ותרגול מעשי של הכלים ושיטות העבודה החשובות, הקמת MVP למוצר חדש, רעיונות כיצד להביא ערך עסקי לארגון, התעמקות בנושאי פיתוח, עיצוב ושיווק מוצר וכל מה שנדרש לניהול מוצר בעידן הנוכחי.

 

תוכן עניינים

Schedule Appointment

Fill out the form below, and we will be in touch shortly.

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

בודק...